25.02.2021

Facebooki esindaja Eestis hoiatab: reklaamireeglite eiramine võib päädida kontost ilmajäämisega

Globaalsete sotsiaalmeediaplatvormide esindaja Httpool annab nõu, mida peaks iga Facebookis turundaja jälgima, et mitte reklaamireeglitega vastuollu minnes ühel hetkel oma kontost ilma jääda.

Httpooli Facebooki kliendilahenduste juhi Aljona Kozlova sõnul on Facebook vaieldamatult üks olulisemaid turunduskanaleid nii Eestis kui välismaal, mis võimaldab klientide täpset sihtimist ja ka järelturundamist. Siiski ta nendib, et tuleb ette olukordi, kus Facebook sulgeb ettevõtte konto reklaamireeglite rikkumise tõttu.

„Et hoida reklaamikanali ja kasutajakogemuse taset, kontrollib Facebooki tehisintellekt pidevalt platvormil tegutsevaid ettevõtteid ning rikkumiste korral blokeerib süsteem reklaamireeglite eirajad. Platvormil reklaamib end rohkem kui 10 miljonit ettevõtet ja seetõttu võib konto taasavamise protsess olla aeganõudev ning iga kaotatud päev on väikeettevõtetele kahjulik, sest koos Facebooki kontoga kaovad tihti ka ainsad kliendid ning sissetulek,“ selgitas Kozlova. Ta lisas, et konto säilitamiseks on oluline jälgida lihtsaid põhitõdesid:

  • Tutvuge Facebooki reklaamieeskirjade ning kogukonna standarditega, mis sätestavad Facebookis reklaamimise põhialused. Ettevõtted, kel on varasemalt olnud tagasilükatud reklaame või kes on kajastanud keelatud sisuga lehekülgi, on algoritimide silmis kõrgendatud tähelepanu all.
  • Veenduge, et reklaami maandumisleht järgib kõiki Facebooki eeskirju. Facebooki algoritmid pärsivad eksitava, lõpetamata või häiriva sisuga veebilehtedele suunava reklaami laialdast levikut, mistõttu kulub turunduseesmärkide saavutamiseks ka rohkem raha.
  • Ka isiklike andmetega tuleb jääda ausaks, kasutades alati oma tegelikku nime ka ärikontot hallates. Kui kontrolli käigus selgub, et haldaja isikut tõendaval dokumendil olev nimi ei kattu halduri Facebooki konto nimega, tuleb ka firma Facebooki lehele juurdepääsuga hüvasti jätta.
  • Kui Facebooki ärikonto haldaja vahetab töökohta, tuleb kindlasti end ka ettevõtte kontolt jäädavalt eemaldada.
  • Kõik varasemad eksimused tuleb parandada enne uute reklaamide loomist, et tagada tulevaste reklaamide hea levik.

Vaatamata kõigele võib vahel juhtuda, et Facebooki kasutaja jääb mõne eksimuse tõttu ühel hetkel oma ettevõtte kontost ilma. Sellisel juhul tuleb pöörduda Facebooki tehnilise toe poole ning loota kiirele lahendusele, mis tavaliselt võtab aega paarist päevast kuni mõne nädalani. Seega, kui Facebook on turunduskanalina oluline, tasub võtta aega, et reklaamireeglid selgeks teha.

Toimetas: Silja Oja, TULI

Turundajate Liidu (TULI) liige Httpool kuulub äriühingusse Aleph Holding, mis esindab Euroopas ja Aasias globaalseid meediaplatvorme nagu Twitter, Facebook, Spotify, LinkedIn, Snapchat, TikTok, Warner Music, Outbrain, Quora, Brainly ja Viber. Httpooli peakontor asub Ühendkuningriigis ning üks paljudest harukontoritest ka Eestis.

Kõik uudised