17.08.2020

E-kaubanduses tagab konkurentsieelise sama päeva kullerteenus

On teada, et kuni 25% e-kaubanduse klientidest jätab ostu pooleli, kui e-pood ei paku kauba samal päeval kohale toimetamise võimalust.

Nicolás Cañas
Kevadine eriolukord andis e-kaubanduse kasvule korraliku tõuke ning paraku seisame täna taas silmitsi võimalusega, et distantsilt töötamine ja veebipõhine elukorraldus saavad reaalsuseks. Kantar Emori andmetel on sagedasi veebiostlejaid ehk neid, kes teevad oste kaks-kolm korda kuus, aasta varasema 23% asemel nüüd 41%. Klientide ostu- ja käitumisharjumused on muutunud jäädavalt, sest ka kaubanduskeskuste ja jaemüügi taasavamine ei ole e-kaubanduse kasvu pidurdanud.
„Selleks, et Eesti e-poed saaks kohaliku kliendi jaoks konkureerida ülemaailmsete e-kaubamajadega nagu Amazon või Alibaba, peavad nad kasutama ära enda põhilist eelist – lähedust kliendile,“ rääkis Nicolás Cañas, Eestis ukselt-uksele kullerteenust pakkuva idufirma Ziticity rahvusvahelise laienemise juht.
„On teada, et kuni 25% e-kaubanduse klientidest jätab ostu pooleli, kui e-pood ei paku kauba samal päeval kohale toimetamise võimalust. Lisandväärtuse loomiseks ning konkurentidest eristumiseks peaks iga e-kaupmees pöörama täna oma põhitähelepanu just selle kitsaskoha lahendamisele,“ märkis Cañas.
Cañas jagab nõuandeid, kuidas tagada kliendile e-poes parem kogemus ning luua konkurentsieelis läbi efektiivse ukselt-ukseni kullerteenuse.
  • Statistikale toetudes jätab iga neljas klient ostu pooleli, kui e-poes puudub võimalus kauba kättesaamiseks samal päeval. Lisa oma e-poodi sama päeva ukselt-uksele kullerteenuse valik ja paku kliendile enamat kui ainult pakiautomaadi või mitmepäevase ootamisega kulleri võimalus, et mitte kaotada olulist hulka müügikäibest ning klientidest.
  • Jaekauplustega konkureerimiseks on eriti oluline pakkuda kiiret kohaletoimetamist just esmavajadus- ja tarbekaupadele ning ravimitele. Klient on tihti nõus maksma isegi paar eurot lisaks, kui kaup jõuab temani kiirelt ja mugavalt.
  • Vali kullerteenuse pakkuja, kes võimaldab paki liikumise jälgimist reaalajas – see annab kliendile kindluse ja teadmise, kus tema pakk igal ajahetkel asub. Veelgi parem, kui tellimuste liikumist ja täitmist saab reaalajas jälgida ka kaupmees ise, et ennetada või kiirelt lahendada võimalikke probleeme.
  • Võimalda kliendil valida täpne kuupäev ja kellaaeg, millal pakk temani jõuab – olgu see sama tunni jooksul, samal päeval või valitud kuupäeval.
  • Säästa aega ja ole tõhus, valides kullerteenuse pakkuja, kellel on juba olemas automatiseeritud ning hästitöötav IT-lahendus, mida sinu e-poe veebilehele on lihtne ühendada.
  • Veendu, et kullerteenuse pakkuja tagab kindlustuskaitse juhuks, kui pakk läheb kaotsi või saab rikutud. Kindlustuskaitse olemasolu tagab, et rikutud kaup ei tekita sulle ega kliendile majanduslikku kahju.
  • Küsi kullerteenuse pakkujalt referentse ning võimalusel suhtle teiste klientidega, kes sama teenust kasutavad. Nii saad kindel olla, et teenus on sulle sobiv ning usaldusväärne.
  • Paku vahetut kliendituge ning ole alati olemas – vasta kiirelt kõikidele küsimustele ning leia lahendusi.
  • Kuigi sageli nii arvatakse, ei pea ukselt-ukseni kullerteenus olema kallim kui paki saatmine automaadist. Näiteks Ziticity ukselt-uksele pakiveo hind e-poest tellivale kliendile jääb samasse suurusjärku pakiautomaadi hinnaga või on isegi odavam. Teenus ise on aga kiire ja mugav, Ziticity keskmiseks ukselt-uksele kullerteenuse ajaks Tallinnas on täna mõõdetud 37 minutit.
Eestis tegutseb täna üle 5000 e-poe, kuid tänu internetile on sisuliselt kõik maailma e-kauplused kliendist vaid mõne kliki kaugusel – kaubavalik ja võimalused meelepärase toote leidmisel on mõõtmatud. Oluline on eristuda ja pakkuda kliendile lisandväärtust, mis kohalike e-kaupluste jaoks seisneb kindlasti asukohas ning võimaluses tellitud kaup võimalikult kiiresti ja muretult kätte saada.
Silja Oja, TULI
Kõik uudised