Digiturunduse liider Nobel Digital: 2020 soosis digiteadlikke ärisid
2020 oli digiagentuuride jaoks erakordne aasta: koroonakriisi toodud järsud muutused andsid kasvuvõimalusi digitaalsele turundusele panustavatele klientidele ja see omakorda lõi uusi võimalusi ka digitaalsele suunale spetsialiseerunud turundusagentuuridele, ütles Eesti ühe suurema digiagentuuri Nobel Digital juht Kristiina Tukk.
Kuidas teil 2020. aasta läks?
Aasta algas olulise muutusega, kui loobusime oma pikaajalisest kaubamärgist FCR Media. Nobeli grupi ettevõtete Nobel Digital ja Nobel Creative agentuuritulu oli mullu Eestis kokku 4,2 miljonit eurot, millega olime jätkuvalt suurim digiturundusele spetsialiseerunud turundusgrupp Eestis. Tänavu tõid kevadised koroonakuud väikese ehmatuse, aga aasta teises pooles oleme teinud uusi rekordeid ja kokkuvõttes lõpetame aasta kasvuga.
Mille poolest Nobel Digital teistest digiagentuuridest erineb?
Püüame olla ühiskondlikult aktiivsem agentuur kui Eestis seni on kombeks olnud. Oleme teadvustanud, et meie loomegi uut ühiskonda – digiühiskonda – ja aitame sellega Eesti e-riigi arengule kaasa. Tahame tunda, et tänu Nobelile saavad meie inimesed ja kliendid luua midagi uut, mida seni tehtud ei ole. Oleme samas ka vastutustundlik ettevõtte, panustame näiteks noorte arengusse ja digiteadlikkuse kasvu.
Meie tänane kaubamärk on saanud inspiratsiooni sellest, et asume Tallinnas Noblessneri linnakus. Emmanuel Nobel rajas omal ajal siia Euroopa esimesese allveelaevatehase. Sarnaselt selle ajaloolise faktiga , tahame meiegi teha siin midagi, mis on uudne, tark ja hästi tehtud. Miski, millest peetakse lugu.
Oleme ilmselt üks põhjalikumalt oma tegevust ümber kujundanud agentuure Eestis. Olime aastaid infomeedia ettevõte, kes pööras tänaseks koos turundusvaldkonna üldiste muutusega ka enda ärimudeli kliendi poole ja kasvas Eesti üheks suuremaks digimeedia teenust pakkuvaks ettevõtteks. Enamik meie kunagisi konkurente pole sellist muutust üle elanud.
Nobelit eristab ka see, et tegeleme päris palju väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetega, pakkudes digiturunduse abi. Ühiskond on mitmekesine ja oleme võtnud südameasjaks aidata neid, kes ei ole veel olulise turujõuga tegijad. Nii loome eeldused Eesti ekspordi kasvule. Väiksematel tegijatel on rahvusvaheliselt päris raske konkureerida, kuna eelarvete suurusjärgud on väga erinevad, kuid seda enam vajavad Eesti ettevõtte täpselt sihitud ja nutikaid lahendusi.
Teil on ka teine bränd, mille üsna hiljuti lõite – Nobel Creative. Miks te neid kahte brändi lahus hoiate?
Nobel Creative on loovagentuur, mis keskendub sarnaselt paljuski digitaalsele suunale, aga suudab pakkuda klientidele ka traditsioonilise loovagentuuri teenust. Nägime digiagentuurina väga palju olukordi, kus vanemad reklaamiagentuurid ei osanud loovlahendustes digitaalsete nõudmistega arvestada ning klientide jaoks on mugavam üks, teadlik ja loovtöös tugev partner. Hoiame hetkel kaubamärke lahus, sest meie klientidele on nii harjumuspärasem ja arusaadavam.
Teid edestas tänavuses Äripäeva Turunduse TOP-is tänavu vaid Mediabrands Digital.
Kui meie äri konsolideerida ehk liita Digital ja Creative, siis oleksime olnud nr 1. Samas ei ole koht topis meile tähtis ega eesmärk omaette. Kõige olulisem on edukogemus, mille tööd tehes saame. Kui klient on rahul, oleme meie õnnelikud. Sain meie healt partnerilt detsembri alguses tagaside, et tänu digiturunduse toel tõusnud müügile sai ta säilitada oma inimeste töökohad – see paneb iga turundaja tundma, et meie tööl on ka otsene mõju inimestele.
Kõik agentuurid teevad ühel või teisel kujul veebilehti – kampaaniateks, kodulehtedeks, e-poode jne. Enamikul ei ole aga tööl küberturvalisuse eksperte. Lehed aga tihti koguvad isikuandmeid, käitlevad makseid jne. Kas keegi Eesti agentuuridest on selle teemaga tegelenud või kas selles osas oleks agentuuridel kuhugi pöörduda?
See teema ei ole tõepoolest Eestis veel hästi arenenud. Digivaldkond on pidevalt suures muutumises. Näiteks ei saa paari aasta pärast enam küpsiseid turunduse eesmärgil kasutada, sest Google keelab küpsiste kasutamise. See tähendab kõik muutub oluliselt anonüümsemaks. Väga paljud turundajad sellele veel ei mõtle. Samuti oleme digiõiguse ja -turvalisusega maailmast kõvasti maas.
Kes on teie suurimad kliendid?
Meie klientide seas palju Eesti päritolu ettevõtteid, kellel aitame digiturunduse abil rahvusvahelises konkurentsis maailma suurtega rinda pista. Suuremateks klientideks on näiteks Sportland, Storent, Eesti Rahva Muuseum, Kredex, Decora, SOL Eesti, Maru ja Ida- Tallinna Keskhaigla.
Palun too mõned näited teie viimase aja huvitavamatest töödest.
Kõige huvitavamad tööd on need, kus klient on nõus meiega koos katsetama. Kui me koostööd alustame, ei tunne meie klienti ega tema sihtrühma, samuti ei tunne klient meid. Digiturunduse üks huvitavamaid väljakutseid ongi see koos õppimine. Meie põnevamad tööd on seotud keerukate digistrateegiate väljatöötamisega ja tihtipeale on need sellised ülesanded, mida tehakse Eestis üldse esimest korda. Ma näen, et see paneb silmad särama ka meie strateegidel ja projektijuhtidel.
Palun tutvusta oma tiimi – kui suur see on ja kes sinna kuuluvad?
Meid on täna kokku veidi alla 40 inimese. 7-8 aastat tagasi oli 200, aga ärimudeli muutus lubab efektiivsemalt hakkama saada. Digiturunduse valdkond on pidev õppimine ja muutused. Rutiini on vähe, kuid pidev muutumine väsitab. Seetõttu sobib see töö julgetele ja vapratele. Meil on hetkel läbi aegade parim tiim – olen inimeste üle väga uhke. Hoiame üksteist ja pürgime edasi.
Olen kuulnud, et panustate ka pealekasvava põlvkonna harimisse. Räägi palun sellest lähemalt.
Meie grupis on ka kolmas ettevõte, selle nimi on Nobel People. Kokku võib meid nimetada Creative Digital People! Oleme esimene agentuur, kes panustab tõsiselt noorte harimisse. Esimesed BFMi bakalaureuse tudengid on oma 6 ainepunkti välja teeninud. Järgmised 4 saavad ka kohe kogutud. Oleme kokku pannud 10 ainepunkti eest materjali. Kolleegid Anni Kitsing ning Martin Paršin treenivad noori peamiselt oma õhtusest vabast ajast. Hakkasime seda tegema algul puhtalt praktilisest vajadusest, kui märkasime, et meile tööle tulevad turundust õppinud noored ei tea digiturundusest midagi. Seda peab koolis täna õpetama! Lisaks õpetab meie disainer Tõnis Kenkmaa meil Eesti Kunstiakadeemias joonistamist. Mina ise löön kaasa TalTechi ärijuhtimise ja turunduse instituudi välise konsultandina ja seisan hea selle eest, et ka inimeste juhtimine oleks üks õpetus juhtimise programmides.
Intervjueeris: Silja Oja, TULI
Nobel Digital on Turundajate Liidu (TULI) liige.