05.04.2022

Case study: milline on kaubanduskeskuste uus turundussuund?

Lõunakeskuse turundusjuht Piret Vapajeva ütleb, et kaubanduskeskused peavad klassikaliste allahindluste asemel mõtlema rohkem uudsetele lähenemistele. Lõunakeskus katsetas sotsiaalse projektiga “Sõber Raamat” ja jagab esimesi tulemusi.

“Sõber Raamat” on projekt, mille sisuks on audiolood lastele ja peredele. Psühholoogide abiga kokku pandud ja bibliograafia põhimõtetel tegutsev audiolugude sari aitab paremini mõista, kuidas kontrollida emotsioone, kuidas olla hea vend või õde, aga annab õpetusi ka keerulisemate teemade puhul nagu lähedase surm või vanemate lahkuminek. Lugusid on hetkel kokku 16 eesti ja neli vene keeles.

Lõunakeskuse jaoks kasvas idee välja soovist panustada sihtgrupi heaolusse. „Meie väärtused on spordi ja laste toetamine. Kui me koroonakriisi alguses nägime, et sel saab olema mõju vaimsele tervisele, siis otsustasime kohe alustada. Esimesed mõtted saime kolleegilt, kes on Taanis psühholoogiat õppinud ja sellist lahendust rahvusvaheliselt näinud. Ja just laste aitamiseks, sest täiskasvanutel on endal võimalused ja oskused lõõgastumiseks ning abi otsimiseks, aga laste puhul on emotsioonide juhtimine sama oluline,” ütles Vapajeva.

Audiolood aitavad nii lapsi kui ka vanemaid. „Tihti ei ole vanematel psühholoogiaoskuseid ning koos õppimine, näiteks “Sõber Raamatuga” on praegusel ajal väga vajalik. See sobib nii unejutuks kui ka lihtsalt üheks rahunemismomendiks, et mõelda endale, perele ja elulistele teemadele,” lisas Vapajeva.

Sotsiaalne turundus

Lõunakeskuse turundusjuht ennustab, et tulevikuturunduse suund on, et müügieesmärkidele lähenetakse kaudsemalt. „Keskustel ja suurtel ettevõtetel on vaja igal juhul kogu aasta vältel pildis olla, aga see ei pea alati olema seotud brändi- või müügiturundusega. “Sõber Raamat” on meie jaoks hea katsetus, kuidas olla positiivselt pildis, aga teise nurga alt,” lisas ta. „Sotsiaalne projekt on imagoloogiline ja teistmoodi kui klassikaline turundus. Pinnad ja võtted on ikka sarnased, aga sõnumi edastamiseks peab julgema katsetada ja läheneda teisiti.”

„Oleme saanud palju tagasisidet, kus imestatakse, miks kaubandusettevõte nii sotsiaalse projektiga tegeleb. Vastus on lihtne: lapsed ja nende heaolu on Lõunakeskuse väärtus ja prioriteet, mis see aitab meil enda sihtgrupi jaoks olemas olla,” ütles Lõunakeskuse turundusjuht. „Alati ei pea olema müügikampaania ja kohe otseselt raha tagasi teenima. See trend süveneb tulevikus ilmselt veelgi – positiivsed algatused jäävad silma ja tulevad ringiga tagasi.”

“Sõber Raamatu” audiolugude sarjas on kokku ligi 20 lugu, mis on kogunud Spotifys, YouTube’is ja Soundcloudis üle 60 000 kuulamise. „Lasteaiad on võtnud “Sõber Raamatu” lood kasutusse, kuulavad pauside ajal ja arutavad omavahel. Niisamuti lastega pered, kes on jaganud palju positiivset tagasisidet. Sotsiaalsel turundusel on väga positiivne mõju nii brändile kui ka meeskonnale. Me teeme õiget ja vajalikku asja,” on Vapajeva kindel.

so25cc2583ber raamat 2

Õpetas keskust turundama

“Sõber Raamatu” projekti kogemus on aidanud keskusel sihtgruppi ka paremini mõista. „Me ei ole ka selle projekti turundusega veel sada protsenti rahul, aga kuna see on jooksev protsess ja sarja tuleb osasid järjest juurde, saame me ka turundust paremaks muuta. Õigete inimesteni jõudmine on olnud keeruline, aga ma usun, et see töö on vaeva väärt olnud,” arvab ta. „Kõige raskem on olnud vene sihtgrupiga, kus psühholoogiline tugi ja vaimne tervis ei ole sageli esimesed prioriteedid, sest materiaalsed mured on eespool. Selles osas oleme kindlasti olulise õpptunni võrra rikkamad.”

Lõunakeskus jätkab “Sõber Raamatu” projektiga. „Kahjuks on vaimse tervise tugi igapäevaselt oluline ning kasvõi praeguse sõja valguses oleme valinud välja esimesed lood, kuidas peres lastega vabadusest ja kodu olulisusest rääkida,” tõdeb Vapajeva. „Praegugi on meil Tallinnas Postimaja juures bussipeatus, kust saab “Sõber Raamatu” lugusid kuulata ja kaasa mõelda. Ilmselt tekitame ka keskusesse tulevikus mõnusa ala, kus puhata, kuulata, mõtelda ja head tuge saada.”

Projekt lühidalt:

  • kuusteist eestikeelset ja neli venekeelset lugu;
  • enam kui 60 000 kuulamist Spotifys, YouTube’is ja Soundcloudis;
  • lood valmisid koostöös psühholoogide, lugude autorite, näitlejate (mh Harriet Toompere, Mirtel Pohla, Piret Kalda) ja illustraatoritega (Ilon Wikland, Anu Samarüütel, Priit Pärn, Britt Samoson jpt);
  • idee ja turundus Lõunakeskuselt, loovlahendus Salama, kommunikatsioon META Advisory;
  • rohkem infot on leitav Lõunakeskuse kodulehel.

Autor: Kert Kask, META Advisory

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

META Advisory ja Astri Grupp on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 93 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt