PUHKUSELT TAGASI? | Pantvangid ja pisarad – loe Cannes’i lugusid, mis sul suvel kahe silma vahele jäid
Teame – suvel on muudki teha, kui tööle mõelda. Praeguseks oled ilmselt taas turunduslainel ning pakume sulle väikese järeleaitamistunni! Siit artiklist leiad hõlpsasti kõik lood, mis me tänavu Cannes Lions’ilt kirjutasime.
23 nippi
Alustame sellega, kuidas viie aasta pärast edukas olla! Cannes Lionsi avapäeva puhul tõmbas peo korralikult käima Contagious, kes asus justkui kuulutama absoluutset tõde. Enesekindlalt kanti ette kümneid trikke ja nippe, kuidas su äri ka aastal 2029 väga hästi toimiks! Meelelahutuslik, statistikaga rikastatud, äge ja hoogne.
Ajaraisk
Esimest korda esines Cannes Lionsil Mark Ritson, kes seletas, et see on mõttetu üritus ning loovus on üldse ülehinnatud. Ta on töötanud õppejõuna ning brändikonsultandina, samuti on ta 20 aastat kirjutanud kolumne nimekale turundusväljaandele Marketing Week. Seal oli tema nägemus selge: “Cannes on suures osas kuradima ajaraisk.” Miks? Loe!
Ajalugu
Tänavu tehti Cannes’is Eesti – ja Baltikumi – reklaami ajalugu. Esimese baltimaalasena kuulus maailma tuntuima loovusfestivali Cannes Lions’i žüriisse Tabasco loovjuht Kerstin Kessu Raidma. Ta oli üks neist, kes aitas oma kullipilguga välja valida tööd, mis mahtusid välireklaami finalistide hulka. TULI palvel kirjutas ta, milline protsess oli, mida ta õppis ning mida head tänavu Cannes’is pajatati.
Elon Prantsusmaal
Kessu oli kohal. Elon Musk ka! Vastuoluline miljardär pakkus paarile tuhandele inimesele elukestva mälestuse.
“Ma ei ole kindlasti mingi Muski fänn,” kirjutab Kaarel Täll artiklis. “Ei hoia kuidagi eraldi tema asjadel igapäevaselt silma peal, aga ilmselgelt tean härra tegemistest midagi. Me kõik teame. Kas keegi üldse on kuulsam ja mõjukam kui Musk? Trump? Putin? Bezos? Zuckerberg? Maitse asi, aga igal juhul võib öelda, et Musk on üks fenomenaalsemaid tegelasi maailmas. Vahet pole, kas vihkad või armastad teda.
Algoritmi pantvangis
Algoritm tapab loovuse! Kas olete ringi reisides märganud, et ühel hetkel leiate end üsnagi sarnastest kohvikutest ja AirBnb’dest? Vahet pole, kas olete New Yorgis, Bukarestis või Singapuris, kuidagi satute võrdlemisi sarnase esteetikaga paikadesse. Säärase tähelepaneku tegi Chayka möödunud kümnendi keskpaigas.
Mõte jäi teda kummitama ning hiljem tekkis tal teooria, et kohad näevad samasugused välja, sest meile soovitatakse internetis sarnast sisu. Miljonid või lausa miljardid inimesed on samadel sotsiaalmeedia platvormidel ning see suunab meid sama ilumeele ning kultuuri suunas. Järgmine hetk istumegi valges minimalistlikus kohvikus ning sööme avokaado röstsaia. Vahet pole, kus parasjagu viibime.
Noored soovivad lõvi
Pesamuna konkursi võitnud Kätrin Sibul ja Mirell Šmidt käisid auhinnareisil Cannes Lionsi loovusfestivalil inspireerumas. Konkursil Young Lions saavutati tubli kaheksas koht ning eesmärk on see lõvi ikkagi tulevikus Eestisse tuua!
Negatiivsus müüb
Cannes Lionsi festivali üks põhieesmärke on inimesi inspireerida. Enamasti räägitakse ikkagi sellest, kuidas keegi on kuskil olnud hästi tubli ning kõik peaksime sarnaste ideedeni pürgima. Lisan siia tükikese kodumaisust ja pööran inspiratsiooni murekohtadeks, milleks – mulle tundub – peavad turundusvaldkonna loovinimesed tulevikus valmis olema. Inspireeriv pool on see, et kõik on veel meie endi kätes. Murelik pool on see, et kõik on VEEL meie endi kätes.
Tahaks nutta
“Suur osa inimestest – eriti Z-generatsioon – üritab päeva üle elada nii, et nad nutma ei hakkaks,” ütleb 25-aastane Ziad Ahmed. “Ja seepärast otsime sisu, mis paneks meid midagi tundma. Midagi, mis annaks rõõmu ja kergemat meelt ses elus, mis tundub tihti nii raske.”
Ja seda ei ütle keski suvaline vend, ei lödipüks ega lumehelbeke – või mis iganes halvustavaid väljendeid noorema põlvkonna kohta kasutatakse. Ahmed oli juba 19-aastaselt Forbes’i #30Under30 nimekirjas ning tema ettevõte, mis aitab brändidel noorteni jõuda, on töötanud üle 20 erineva Fortune 500 äriga. Pole paha. Cannes’is juhib ta vestlusringi, mille nime võiks tõlkida kui absurdi ajastu.
Pikem kui kunagi varem
Oleme kõik kuulnud juttu, et inimeste keskendumisvõime muutub üha kehvemaks ja väidetavalt ei suuda noored üle paari sekundi pikkusesse videosisusse süveneda. Kurioosne on siinjuures aga see, et järsku trendivad maailmas reklaamklipid, mis on pikemad kui kunagi varem.
Reis Veneetsiast Cannes’i
Kui tuled otse Veneetsia kunstibiennaalilt Cannes Lionsi loovusfestivalile, siis on igal juhul alust kõvemaks ajugümnastikaks. Kaks festivali, kus esikohal on loovus, on ometi nii erinevad.
Parimatest parimad
Targa jutu kõrval selgitati ka tänavu Cannes Lionsil välja möödunud aasta vingemad turundus- ja kommunikatsioonitööd. Kogusime Grand Prix võitnud tööd ehk parimatest parimad ühte kohta kokku. Selline on turundusmaailma tipp aastal 2024.