24.06.2022

Ajalooline hetk: Optimisti kampaania võitis Cannes’is pronkslõvi

Optimisti ja Eesti Seksuaaltervise Liidu kampaania #14poleokei võitis maailma suurimal loovkonkursil ehk Cannes Lions’il avaliku sektori PR-kampaania kategoorias pronkslõvi.

Võidupüha õhtu Cannesis tõi võidurõõmu ka Eestile! Foto: Kaarel Täll

„Kindlasti pole meie selleteemaline võitlus veel lõppenud. Maailmas on endiselt palju riike, kus seksuaalse enesemääramise vanus on alla 16 eluaasta. Loodame, et tunnustus paneb üha rohkem inimesi ja riike mõtlema, et 14 pole okei,“ sõnas kampaania üks loovjuhte Anoorupa Bose.

Ta lisas, et Optimisti meeskond tegi kampaania nimel kõvasti tööd. „Meil oli väga väike eelarve, kuid selle korvas missioon muuta noorte elu ning hingega tehtud töö meie PR-, loov- ja meediatiimi poolt, kes panustasid kampaania elluviimisesse nii päeval kui öösel. Ja nüüd saada suisa kolm Cannes Lionsi nominatsiooni – uskumatu! Eriti rõõmustav on saada tunnustus avaliku sektori PR-kategoorias, sest Optimisti jaoks on oma oskuste kasutamine maailma paremaks muutmisel suurim eesmärk,“ lausus Bose.

Kampaania PR-strateeg Triin Adamson lisas: „Veelgi suurema tähenduse ülemaailmsele tähelepanule annab fakt, et kampaania täitis oma eesmärki – 31. mail kuulutas Eesti Vabariigi President välja seadusemuudatuse, millega seksuaalse enesemääramise vanusepiir tõuseb Eestis 14 aastalt 16 eluaastale.“

Töö loojatena lähevad ajalukku: Anoorupa Bose, Siim Nikopensius, Bruno Palmik, Maris Teder, Susanna Eenma, Marko Kivirand, Heigo Heinleht, Cäthly Oja, Sandra Audova, Triin Adamson, Kristjan Taal, Helina Risti ja Elsa Levo.

Kokku jõudis #14poleokei Cannes’is shortlist’i kolmes kategoorias:

  • avaliku sektori PR-kampaania;
  • PR-kampaania läbi mõjuisiku turunduse;
  • sotsiaalmeedia ja mõjuisiku turunduse kampaania.

#14poleokei auhinnad:

  • Cannes Lions – pronkslõvi, lisaks veel kaks shortlist’i
  • Kuldmuna – 6 kulda, 1 hõbe, 2 pronksi, aasta klient ning aasta PR agentuur
  • Digitegu – 3 kulda, grand prix
  • Bestmarketing/Äripäev – aasta loovagentuur
  • Baltic Best – 7 kulda, 3 pronksi
  • Golden Drum – 2 pronksi, lisaks 5. koht sõltumatute agentuuride topis
  • Red Apple – 2 kulda, 2 hõbedat, 2 pronksi
  • Epica – 1 hõbe
  • ADCE – 2 hõbedat, 1 pronks
  • Eurobest – 1 kuld, 1 pronks
  • The Network One Indie Award – 1 kuld, grand prix

Vaba Eesti jaoks oli tegemist esimese Cannes’i võiduga. Küll aga tõi 1988. aastal pronkslõvi koju Olav Osolini ja Priit Pärna klipp „Lahkudes kustuta valgus“. See jäigi Nõukogude Liidu ainsaks Cannes’i lõviks. 

Optimist Public ja Optimist Creative on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Kaarel Täll, TULI 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt