23.07.2021

Cannes Lions 2021 kokkuvõte

Seda, et piirangud võimendavad loovust, on öelnud mitte ainult käesoleva aasta Cannes Lions filmižürii esimees, Adam & Eve Chief Creative Officer Richard Brim*, vaid ka Urmas Villmann aastaid tagasi ühel toredal reklaamikonkursi lõunal ja küllap ei ole siinse lugeja seas kedagi, kes selle väitega ei nõustuks.

Cannes Lions 2021 Online

Piirangute aastate (2020 ja 2021) reklaamikogemuse suurim õppetund Lions Festivali järgi on tõdemus, et loovus toimib kõige edukamalt, kui see on üdini rakendatud kliendi teenistusse. Iga briljantne lahendus on alguse saanud kliendi sisekaemuse suurepärasest mõistmisest ja mõtestamisest.

Viimased kaks aastat sundisid meid transformatsiooniks nii tarbijate kui loojatena, tekitades uued teenused, võimalused, aga ka väljakutsed.

Digitaalne areng on vältimatu – kodudesse suletud inimesed olid sunnitud videovisiitideks, zoomi-pidudeks, isegi veebikohtuistungiteks. Brändid, mis ei suutnud muutunud oludes sujuvat teenust pakkuda, jäid kaotajateks.

Võimas pööre relevantsuse suunas on ehk märkimisväärseim muudatus. Kui lähedane on Covidi-haige, siis muutus oluliseks temaga sideme pidamine, toe pakkumine, digilahenduste olemasolu, teenuste kasutusmugavus. Seega toimuski nihe väliselt sissepoole, ehk toote või teenuse olemus muutus ise turunduseks. Sisust sai vorm. Brändid, mis lahendavad probleeme ka päriselt, võidavad poolehoidu ja kasvavad äriliselt. Hoolivad brändid või brändid, kes/mis hoolivad inimestest, keskkonnast, need lähevad ka meile tarbijatena korda.

Pole ka üllatav, et enim pärjatud kampaania oli tervist, inimest puudutav Libresse’i kampaania:

#WombPainStories From Libresse

Žüriide lemmikuks osutus mängulist nutikust demonstreeriv Burger Kingi kampaania:

“Stevenage Challenge” From Burger King

Kõike saab järgi vaadata Lions Fetsivalide 12-minutilistes YT kokkuvõtetes:

Soovitan kuulata ka Adweek’i podcasti Yeah, That’s Probably an Ad/ Wrapping Up Cannes Lions 2021.

Inspiratsiooniks saab lugeda ka:

Five media trends that got the industry talking at Cannes Lions 2021
Big winners and key themes from the 2021 Cannes Lions Festival
The Official Cannes Lions wrap-up 

Autor: Marika Jahilo, Cannes Lions Festival Representative

* “When constraints are put around great creative people, they find a way of smashing them.”

RICHARD BRIM

Film Jury President

 Chief Creative Officer | ADAM&EVEDDB

Kõik uudised