VISKA PILK PEALE: Selgusid Eesti kõige silmapaistvamad brändid. Julgete kaubamärkide hulgas särab suurnimede kõrval kohalik väiketootja
Brand Capitali värskest uuringust selgusid Eesti kõige silmapaistvamad brändid. Võitjad kroonitakse 22. septembril Tallinnas Fotografiskas toimuval Baltic Brand Forumil.
Brand Capitali brändi- ja elustiiliuuring on ligi kaks kümnendit võtnud luubi alla Baltikumi elanike harjumused. Uuring hõlmab endas üle 600 kaubamärgi ja üle 300 erineva elustiili ja harjumustega seotud küsimuse. Tänavu viis uuringu läbi Norstat, kes küsitles kokku üle 3000 majanduselus osaleva Baltikumi elaniku.
“Vaieldamatult on tegemist regiooni suurima brändiuuringuga, mis jälgib, kuidas inimeste suhtumine brändidesse muutub,” kommenteerib Norstat Läti tegevjuht Linda Ezera. “Sihtrühma vaadete ja elustiilide kohta õppimine aitab meil sihtrühmi paremini mõista, et brändid suudaksid nendega paremini suhestuda ning oleksid ahvatlevamad.”
Tänavune Brand Capitali uuring uuris sügavuti avalikku arvamust tehisintelligentsi, mikromobiilsuse, produktiivsuse, jätkusuutlikkuse ja teiste teemade kohta. “Sel aastal analüüsime esimest korda ka brändide julgust ning ainulaadseid ja julgeid kommunikatsioonivõtteid,” selgitab WIT Consultingu juhtstrateeg ja Brand Capitali looja Leide Dālmane. “Lisaks oleme põhjalikult analüüsinud inimeste kaasamist erinevates kogukondades ja huvigruppides.”
Toome ära Eesti tänavused brändiauhindade finalistid tähestiku järjekorras.
- Viis kõige kiiremini kasvavat brändi: Home3, IKEA, Netflix, Salva ja Värska.
- Viis kõige rohelisemat brändi: Joik, Lumi, Nurme, Puhas Loodus ja Tuule elektritõukerattad.
- Viis kõige enam armastatud meediabrändi: Delfi, err.ee, ETV, Postimees ja Vikerraadio.
- Viis kõige inimlikumat brändi: BENU, Coop, Coop Pank, MyFitness ja Swedbank.
- Viis kõige enam armastatud kohalikku tootjat: Alma, Eriti Rammus, Kalev, Väike Tom ja Värska.
- Viis kõige armastatumat brändi: Coop, Elisa, ETV, Swedbank ja Telia.
- Viis kõige julgemat brändi: Apple, BMW, IKEA, La Muu ja LHV Pank.
Iga riigi ning Baltikumi-ülesed võitjad kuulutatakse välja Baltic Brandi auhinnatseremoonial 22. septembril Tallinnas Fotografiskas. Üritust kantakse üle Delfi.ee portaalis ja Baltic Brandi sotsiaalmeediakanalites.
Tänavu on Baltic Brand Forumi fookus julgusel. Turundusjuhid ja kommunikatsioonieksperdid Baltikumist ja kaugemalt jagavad oma mõtteid selle kohta, mida tähendab, kui bränd on innovatiivne ja julge. Üritus lõpeb auhinnatseremoonia ja tuntud Eesti muusiku NOËP-i kontserdiga. Piletid on saadaval balticbrandforum.eu lehel.
Baltic Brand Forumi toovad teieni MAGIC, OMD ja Norstat. Kaasa aitavad Turundajate Liit (TULI), AirBaltic, Google, Rimi, Lido, LUX Express, Moller Baltic, Element, Httpool, Eco Baltia, Trickster, Sons & Daughters, Hektor Container Hotel, Valmiermuiža, Kalve Coffee Roasters, Delfi, TV3 Group, IR Nauda, Sky Media, JCDecaux ja BOBE.me.
TULI liikmed saavad Baltic Brand Forumi pileti soetada parema hinnaga (145 euro asemel 125 eurot). Sooduskoodi leiad liikmekeskkonnast.
Toimetas: Siim Kera, TULI