22.03.2023

B2B Growth laienes Prantsusmaale ja see on alles algus

Kuidas Prantsusmaale jõuda? Sellest räägib TULI liige B2B Growth, kes proovib sealsel turul läbi murda. LinkedIn’ile keskendunud agentuuri Prantsusmaa haru juht Mari-Liis Garcia jutustab, mis plaanid ettevõttel Lõuna-Euroopas on.

B2B Growthi Prantsusmaa juht Mari-Liis Garcia Pariisis. Foto: Erakogu

Kõik algas – nagu elus tihti – juhuslikult. Mari-Liis sattus paar aastat B2B Growthi tegevjuhi Indrek Põldvee veebinarile. Jäädi suhtlema ning selgus, et Indrekul on plaan teistesse riikidesse laieneda. Aeg voolas omasoodu edasi, kuniks mullu otsustas Mari-Liis, et kas nüüd või mitte kunagi! Novembris hakati plaani seadma ning ametlik kommunikatsioon algas jaanuarist. 

“Praegu on palju tööd, et üldse teadvustada, et oleme olemas,” räägib Mari-Liis. “Ajad on olnud kiired, olen teinud päris palju esinemisi erinevates start-up inkubaatorites, näiteks Lille’s ja Troyes’is. Esimesed kliendid on olemas, B2B Growth France tegutseb! 

Mari-Liis on hetkel Prantsusmaal ettevõtte ainus töötaja, kuid väiksemat sorti kogukond on juba tekkimas, see tähendab, et kasutatakse kohalikke vabakutselisi loovkirjutajaid. Samuti käib tihe koostöö Indreku tiimiga. Mari-Liisi sõnul keskendutakse Prantsusmaal ses valdkonnas väga palju koolitustele, seetõttu paneb B2B Growth rohkem auru strateegiale. Sügisest võetakse südameasjaks ka tööandjabränding. Mari-Liis on töötanud rahvusvahelise liikuvuse valdkonnas ehk ta teab, kui keeruline on talente leida ning neid hoida. 

Lõputu ärilõuna

Eelpool mainitud suunad peaksid aitama ettevõttel Prantsusmaal silma paista. 2020. aastal kuulus Prantsusmaa Euroopa suurimate digireklaamiturgude hulka ning oli 2021. aastal maailma kõige kiiremini kasvavate digitaalsete reklaamiturgude seas kolmandal kohal. Konkurents on tihe ning püünele soovivad pääseda paljud. 

“Selliseid ettevõtteid on palju, on väiksemaid ja suuremaid ja vabakutselisi,” räägib Mari-Liis, kes on Prantsusmaal elanud peaaegu 11 aastat.  “Siin on hästi olulised suhted. Kõik käib läbi suhete ning see on praegu minu eelis. Teine oluline asi on see, et prantslastel on müügitsüklid veidi pikemad. 

Pead olema hästi kannatlik ja tegema palju networking’ut. Pole nii, et saadad pakkumise ja kohe allkirjastatakse. Pead suhtlemise rauda tules hoidma ja lõunatama. Praktiliselt iga päev on ärilõuna, aga ma olen sellega harjunud ja see ei tekita probleemi. Veini taga asjade arutamine on küll stereotüüp, aga põhjendatud stereotüüp, nii need asjad käivad siin.”

Alustuseks on plaanis poolteist aastat testiperioodi, et vaadata, kuidas Prantsusmaal äri veerema hakkab.

“Alguses duplikeerime seda, mis Indrek on Eestis, Balti- ja Põhjamaades paika pannud,” avaldab ta tausta. “Siis vaatame, kuidas seda rohkem kohalikule turule kohandada. Idee on, et pärast pooleteise aasta möödumist teeme kokkuvõtteid ja Prantsusmaa kogemusest õppides liigume ka teistele turgudele. Prantsusmaa annab hea aimu, et mida ja kui kiiresti on vaja teha, kui uuele turule minna.”

Sada klienti on toredam kui paar klienti

Ettevõtte tegevjuht Indrek Põldvee andis 2021. aastal TULI-le intervjuu ning ütles, et kümne aastaga on B2B Growthi esindus igas Euroopa riigis. Prantsusmaa on selle teekonna esimene samm ning kümnest aastast on saanud… Vähem aastaid.

“Arvan, et kiirendame seda ehk mitte kümne aasta, vaid viie aasta pärast,” parandab Indrek. “Eesti turg on suhteliselt väike ja ellu ei jää. Plaanid on ambitsioonikad. Öeldakse ju, et palju tahad, vähe saad, vähe tahad, mitte midagi ei saa. Mis siin ikka mõelda. Paar klienti on tore, aga sada klienti on veel toredam. 

Eestis on ligi 300 000 LinkedIn’i kasutajat, Prantsusmaal 26 miljonit. Turgu on ja näeme, et saame tuua väärtust. Strateegliselt on Prantsusmaa väga hea samm. Ja see, et me Mari-Liisiga juhuslikult tuttavaks saime? Ma ei usu, et asjad juhtuvad niisama. Ju pidigi nii minema.” 

B2B Growth on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 110 liiget.

Autor: Siim Kera, TULI

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt