16.03.2021

Astri e-keskus kasvatas aastaga käivet üle 200%

Märtsis 5-aastaseks saanud Astri e-keskus tegi rekordaasta. Ettevõte kasvatas aastaga oma käivet üle 200%, külastuste arvu mitme miljoni võrra ning uusi e-poode liitus Astri.ee platvormiga ligi 300.

Astri Grupi turundusjuhi Matthias Vutti sõnul oli hästi toimiv e-keskus see, mis aitas neil ja kümnetel partneritel kriisis paremini hakkama saada. „Kui aasta tagasi kaubanduskeskused sisuliselt päeva pealt kinni pandi, suunasime kogu fookuse ümber e-kaubandusele. Me ei pidanud kiiruga hakkama poolikuid lahendusi pakkuma, vaid saime keskenduda oma klientide abistamisele e-kaubanduse suunal. Tänaseks võib öelda, et külastuste arvu poolest, ei jää e-keskus enam füüsilistele kaubanduskeskustele alla.“

Kriisiaasta muutis inimeste ostuharjumusi ja muutusid ka kaubad, mida e-keskusest tellitakse. Vutti sõnul on oluline muutus see, et enam ei ostelda ainult ühes e-poes. „Kuna füüsilises poes käimine on vähenenud, siis soovitakse kogu ostukorv soetada erinevatest e-poodidest, mis omakorda tähendab ka mitmekordset postikulu tasumist. Astri e-keskuses on võimalik oma ostud teha erinevates e-poodides, aga transpordikulu maksad ühe tellimuse eest. Kindlasti on see meie üks suurimaid eeliseid konkurentide ees.“ ütles Vutt.

Otsingusõnade järgi on endiselt populaarsed erinevad sporditarbed – otsitakse nii hantleid kui ka joogamatte. Kevade saabudes on märgatavalt kasvanud huvi jalgrataste ja aiandusega seotud toodete vastu. Populaarsete ostude osas toob Vutt välja erinevad maskid – nii meditsiinilised, FFP2 kui ka korduvkasutatavad. Aastaid on klientide lemmik olnud Olaplex juuksehooldussari, mille tooteid iga kuu väga palju ostetakse, samuti Kalevi kommid.

Lähiajal plaanib Astri e-keskus välja tulla mitme uue lahendusega, mis liitunud e-poodide müüke kasvatada aitaks. „Näiteks tulevad Astri Gruppi kuuluvate kaubanduskeskuste parklatesse pakipunktid, kuhu klient saab oma tellimustele järgi tulla ja kus keskuste hetkel suletud poed saavad oma tooteid klientidele väljastada turvaliselt ja kordades kiiremini kui pakiautomaati kasutades,“ ütles Vutt.

Oluliselt kiiremaks on muutunud ka e-poega liitumine, kuna liitumine on muudetud automaatseks. Eelmisel kevadel tuli kõik protseduurid läbi teha manuaalselt ja seetõttu läks ka rohkem aega. Täna saavad digiteemadega rohkem sinapeal olevad tegelased oma poe Astri e-keskuses panna püsti loetud tundidega. Kellel endal digipädevus puudub, neid aitavad e-keskuse spetsialistid ning oma e-poe saab avada loetud päevadega.

Astri Grupp on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Loe ka intervjuud Matthias Vuttiga: TULI uus liige Astri Grupp: alates eriolukorra algusest oleme elanud kiirteel

Toimetas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt