03.12.2021

Võimas! Eesti noppis ADC Euroopa festivalilt rekordiliselt palju auhindu

Eesti tööd tegid Art Directors Club Euroopa (ADC*E) festivalil aegade parima tulemuse: kokku võideti kuus auhinda, millest kaks olid hõbedased ja neli pronksid.

„14 pole okei“ võitis ADC Euroopa festivalilt kaks hõbedat ja ühe pronksi.

Auhinnasadu jätkab Optimist Creative’i ja Optimist Publicu kampaania „14 pole okei“, mis noppis seekord hõbedad kahes kategoorias: print- ja välireklaam ning interaktiivne ja mobiilne meedia (sotsiaalmeediakampaaniad). Lisaks pälvis sama kampaania pronksi brändikogemuse ja PR üritusturunduse kategoorias. 

Unt & Co. võitis pronksi pakendidisainis tööga Aether Audio Eyewear’ile. AD Angels ja Velvet noppisid pronksid keskkonnadisainis, vastavalt Kindluse kooli sisegraafika ja KAPO 100 näituse tööde eest.

„14 pole okei“ tekitas žüriis arutelusid

ADC esindaja Eestis Piia Põldmaa ütles, et tegemist ajaloolise saavutusega, kuigi varasemalt on meil ette näidata ka kuldasid. „ADC Euroopa festivalil osalevad vaid kohalike konkursside parimad tööd. See hõlmab tervet Euroopat, lisaks ka Venemaad, Gruusiat ja Suurbritanniat. Osalema pääsevad vaid tööd, mis oma maades võitnud kuldasid, hõbedaid ja pronkse,“ selgitas Piia TULI portaalile.

„ADC auhindu võrreldakse staatuselt Cannes’i lõvidega. Seal näeb trende, mis hakkab Cannes’is juhtuma. Võib öelda, et ADC kuld on juba üsna samasuguses hinnas nagu Cannes’i kuld,“ jätkas ta. 

Eriliselt tõstab Piia esile „14 pole okei“ hõbedat print- ja välimeedia kategoorias. „Seal on täiesti meeletu konkurents,“ tõdes Taevas Ogilvy AD. 

Just selles kategoorias kuulus žüriisse Age Creative’i copywriter Maria Urb, kelle sõnul oli meeldiv näha nimekirjas mitmeid Eesti töid. „Töid oli palju, mida läbi vaadata. Selleks oli aega kolm päeva. Vastutus oli suur ning eks ikka tundsin kerget aukartust. Tase on kõrge, aga peab konkreetselt ütlema, kas „jah“ või „ei“,“ selgitas Maria.

“14 pole okei” kampaania aitas tõenäoliselt kaasa ka seaduse muutmise protsessile.

Print- ja välireklaami kulla pälvis Serviceplan Suisse AG töö nimega „BMW Culinary Art“. Piia tõi välja, et kui võrrelda eelarveid, siis paistab „14 pole okei“ veelgi enam silma. Maria nõustub: „Eelarvete võrdluses võib öelda küll, et Optimisti saavutus muutub veel märkimisväärsemaks. Suurriikides on ikkagi kliendid, kes suudavad loomingut kõige paremas mõttes kinni maksta.“

Maria sõnul ei astunud „14 pole okei“ päris kullakonkurentsi, kuid diskussiooni tekitas eestlaste töö kõvasti, sest see aitas tekitada suurt ühiskondlikku debatti ning võis kaasa aidata ka seaduse muutmisele. „Tekkis arutelu, kas ta väärib eriauhinda,“ kirjeldas Maria toimunut. 

Ta jätkas: „Optimistil oli kiire, tabav ja lihtne PR-kampaania, mis levis meeletult. Kõik samastusid: lapsevanemad, naised, tütred, õed jne. Sinna ei olnudki vaja liiga suurt eelarvet. See kampaania ei vaja sära ega glamuuri, vaid tähtis on ausus ja konkreetsus.“

Piia toob lisaks esile, et Eesti on hakanud laineid lööma keskkonnadisaini kategoorias, kus särasid Velvet ja AD Angels: „Pikalt ei olnud meil selles kategoorias üldse töid, mida esitada, kuid nüüd on toimunud suur hüpe.“ 

Kindluse kooli sisegraafika.
KAPO 100 näitus.

Eraldi kiidab Piia ka Optimisti võimekust oma töid väga professionaalsel tasemel esitada. „Eestis tehakse palju head tööd, aga ei neid osata konkurssidele viia. Optimist on tõstnud esitamse uuele tasemele. Neil on korralikud ja professionaalsed klipid. Vahel on juhtunud, et saadetakse lihtsalt kaks pilti ja niimoodi võib hea töö lihtsalt teiste sekka ära kaduda. Mujal maailmas on agentuurides eraldi osakonnad, mis tegelevad vaid tööde konkurssidele esitamisega.“

Aether Audio Eyewear’i pakend.

Eesti ja ülejäänud maailma temaatika erineb

Kui palju eristub kampaaniate üldine temaatika Eestis ja ülejäänud Euroopas? Maria sai žüriis olles asjast väga hea ülevaate:

„Märkasin, et hästi palju töid olid seotud praeguse maailma temaatikaga. Covid, kliima ja plastikureostus. Eestis ei räägita jäämägede sulamisest nii massiivselt kui mujal. Agentuuride klientuur ei soodusta nende teemade käsitlemist.

Covid on Eestiski suur teema, aga mujal maailmas kajastatakse rohkem seda, kes on Covidi tõttu kodust ilma jäänud ning muul moel elu hammasrataste vahel. Kampaaniad aitavad inimestel uuesti jalule saada. Meil räägitakse rohkem, et kandke maski ja peske käsi. Maailmas on aga olulisel kohal sõnumid, et toeta näiteks oma kohalikku toidupoodi ja teatrit. Žürii töös oli näha, et neid teemasid puudutakse palju – Covid mõjutab meid laiemalt.“

Kokkuvõttes on Maria väga uhke, et Eesti sai seekord kuus auhinda. „Tahaksin julgustada veel rohkem oma töid esitama. Mõtlesin ka oma agentuuri peale, sest tegelikult tehakse meil ju väga ägedaid asju. Peame neid maailmale näitama. Žüriides on palju andekaid inimesi ja neile tasub silma jääda.“

ADC Euroopa Grand Prix läks tänavu tööle nimega „Wombstories“, mille tegi agentuur AMVBBDO Londonist. See tõi välja siiani tabuteemaks olnud naiste kõige erinevamad kogemused oma emakaga – nii positiivsed kui ka kurvad lood ja seda tehti väga inimlikus võtmes. Kliendiks oli Bodyform/Libresse Essity.

Kaarel Täll, TULI

Optimist Creative, Optimist Public, Velvet, AD Angels, Taevas Ogilvy ja Age Creative on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 92 liiget.

Kõik uudised