20.01.2021

Kuidas Visit Estonia viis Eesti rahvuskultuuri TikToki

Age Creative’i loodud loomingulise lahenduse eesmärgiks oli tutvustada nii eesti kultuuri kui ka häid põhjusi Eestisse reisida, kaasates võimalikult palju osalejaid, kes tantsiks Eesti erinevates kaunites kohtades. Praeguseks on kampaania katvus juba rohkem kui kaks miljonit inimest.

Visit Estonia #kaerajaaning Dance Challenge
Visit Estonia #kaerajaaning Dance Challenge

TikTok on turundajate jaoks uus väljakutse. Algselt Hiinas lansseeritud äpp on tänaseks oma 800 miljoni aktiivse kasutaja ja rohkem kui 2 miljardi allalaadimisega üks populaarsemaid maailmas. EASi turismiarenduskeskus, mis on laiemalt tuntud Visit Estonia nime all, nägi kanalis võimalust jõuda uue sihtgrupini – noorteni, kes täna veedavad aega TikTokis, kuid homme teevad reisiotsuseid. Eesmärgiks oli tutvustada Eestit kui sihtkohta ja meie kultuuri Visit Estonia konto kaudu just TikTokile omasel moel.

Turismiarenduskeskuse loovpartner Age Creative asus tööle. Agentuuri eesmärgiks oli luua kaasahaarav kampaania, genereerida kampaania nimi ja hashtag, mis oleksid piisavalt kompaktsed ja samas viitaksid selgelt Kaera-Jaani tantsule. Nii saigi tulemuseks kampaania #kaerajaaning põhisõnumiga „Let’s dance the tough times away!“.

Kuna platvorm on silma paistnud erinevate tantsuväljakutsetega, tundus see olevat hea nurk, millega alustada. „Meie jaoks tundus loogiline võtta väljakutse aluseks tants, mida teab iga eestlane – Kaera-Jaan. Kanali iseloomust lähtudes tahtsime seda teha nooruslikus ja kaasaegses võtmes. Seega palusime agentuuril pakkuda muusik, kes teeks kaerajaanist modernse versiooni, ning leida koreograaf ja tantsijad, kes selle muusika järgi tantsu looks,“ avab EASi turismiarenduskeskuse direktor Liina Maria Lepik Visit Estonia TikToki lansseerimise tagamaid.

Lisaks moderniseeritud muusikale ja tantsule oli Visit Estonia jaoks vähemalt sama oluline, et suurt tähelepanu pöörataks kohtadele, kus väljakutse üles filmitakse. „Tantsuvideote taust on see, mis tekitab esmamulje Eestist kui sihtkohast. See on suurepärane võimalus näidata kõiki neid kauneid paiku, mida siin võib leida, olgu selleks siis ainulaadne vanalinn, kunstimuuseum või rannapromenaad,“ selgitab Liina Maria.

Soovisime leida kohaliku andeka muusiku, kes oleks eelistatult juba tuntud ka väljaspool Eesti piire. Pikemalt mõtlemata tundus väga hea valikuna NOËP, kelle looming on võitnud korduvalt südameid ka paljude Euroopa riikide edetabelites. NOËP lähenes tuntud rahvaviisile temale omase tunnetusega, luues loole modernse kõla, kaotamata sealjuures ära tuntud meloodiat ennast ning lisades TikToki-pärased banger-elemendid, mille ümber on lihtne tantsu luua.

Koreograafia loomiseks otsisime tantsukooli, millel oleks juba olemas nii tugev konto TikTokis kui ka üleriigiline tantsuvõrgustik. Agentuurile jäi platvormil aktiivseima ja professionaalseima valikuna silma JJ Street Tantsukool. Ülesandeks sai teha tants, mis oleks:

  • piisavalt huvitav, et tekitaks soovi järele teha,
  • piisavalt lihtne, et oleks võimalik järele teha,
  • piisavalt omanäoline, et oleks märgatav.

Loomingulise lahenduse eesmärgiks oli tutvustada nii eesti kultuuri kui ka häid põhjusi Eestisse reisida, kaasates võimalikult palju osalejaid, kes tantsiks Eesti erinevates kaunites kohtades.

Age Creative lõi stsenaariumi ja tootis selle põhjal video kolme erineva lokatsiooniga ning tootis ka kolm formaati: reklaamiklipi, TikToki tantsuvideo ja tantsuõpetuse.

Emotsionaalne ja visuaalselt atraktiivne reklaamivideo on visuaalselt kõige rikkalikum ja mõeldud huvi äratamiseks eri kanalites:

TikToki tantsuvideo kolmes eri paigas on lihtsam formaat, kus peamiseks elemendiks on tants, kuid samas saavad kõik lokatsioonid piisavalt palju tähelepanu:

Õpetusvideo näitab aeglaselt ette kõik tantsuliigutused, mis lihtsustab osalemist kampaanias:

Kampaaniasse kasutajate loodud sisu (inglise keeles user generated content ehk UGC) tootmist motiveerib magus auhind 3-päevane puhkus kuuele Eestis, mis sisaldab majutust, toitlustust ja transporti. Kampaania sõnumit levitatakse lisaks ka Instagramis ja Facebookis Eesti, Skandinaavia, Venemaa ja Läti noorte seas. Kaadri taha saab piiluda Ringvaate klipis.

Visit Estonia #kaerajaaning tantsuväljakutse, mille auhinnaks on puhkus kuuele Eestis, kestab 31. jaanuarini 2021. Tutvu tingimustega Puhka Eestis veebilehel ning vaata osalejaid Visit Estonia TikToki kontol.

Tulemused praeguseks hetkeks on:

  • Katvus: 2 000 000+ inimest
  • UGC tantsuvideod: 100+
  • TikTok #kaerajaan video vaatamised: 900 000+
  • TikTok laikid: 6 988
  • TikTok jälgijad: 1018

Täna saavad kõik turundajad aru, et TikTok on oluline kommunikatsioonikanal noorte kõnetamiseks, aidates auditooriumi siduda brändiga väga emotsionaalsel viisil, nii et bränd võetakse omaks. 2019. aasta kevadel lansseeris Age Creative’i digiosakond Eesti esimese bränditud TikToki kanali Mesikäpa jaoks, mis paneb lapsi rohkem liikuma ja kus iga väljakutse on tehtud dueti formaadis. Hiljem on sündinud Baltikumi TikToki kontod Fantale: Fanta EestiFanta Läti ja Fanta Leedu Mouth Says You Do väljakutse jaoks. Telia Suurima Julguse kampaania raames loodi TikToki kanal Suurim Julgus, mis räägib küberkiusamisest.

Koostas: Aleksandr Dmitrijev, loovstrateeg, Age Creative, TULI liige


Selgituseks:

Katvus – kampaaniat promoti makstud reklaamiga Facebookis, selle tegevuse summaarne katvus on 2 000 000 real users ehk inimest. See number näitab, mitme inimeseni VisitEstonia #kaerajaaning kampaania praeguseks jõudnud on.

Vaatamised – video vaatamised TikTok keskkonnas ehk mitu korda kokku on vaadatud #kaerajaaning videoid TikTokis.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt