Valmis uus juhend finantsteenuse reklaamile
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) on loonud koostöös Turundajate Liiduga (TULI) uue juhendi, mille eesmärk on anda lihtsustatud ülevaade nõuetest finantsteenuse reklaamile.
„Finantsteenuse reklaamile kehtestatud nõuded on üpris piiravad. Värske materjali eesmärk on selgitada lisaks turuosalistele ka reklaamide avalikustajatele ja vahendajatele, milliseid reegleid ja regulatsioone tuleb silmas pidada. Loodame siiralt, et sellest kujuneb finantssektori jaoks oluline tööriist ning ühtlasi on meil hea meel, et saime praktilise väärtusega abimaterjali luua koostöös Turundajate Liiduga,“ kommenteerib TTJA ettevõtluse osakonna juhataja Ulrika Paavle.
TULI poolt töögruppi vedanud agentuuri Tank loovjuhi Joel Volkovi sõnul kulus juhendi koostamiseks kaks aastat. Koostööd tegid lisaks TTJA-le veel mitu suuremat Eesti panka, kindlustusfirmad, tarbijakrediidifirmad, finantsteenuste vahendajad, agentuurid ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
„Tegemist on juba kolmanda reklaamiseadust käsitleva juhendiga, mis valmis TULI ja TTJA koostöös. Varasemad puudutasid alkoholireklaami ja korrektset reklaamimist sotsiaalmeedias,“ selgitab Volkov. „Tegelikult vajame aga reklaami kui ühe kõige suurema lisandväärtusega majandusharu strateegilist mõtestamist kõige kõrgemal riiklikul tasemel. Aeg on võtta maailma üht kõige kiiremini kasvavat majandusharu tõsiselt ka siinkandis. Seda enam, et surve Euroopa Komisjonilt kõikvõimalikeks kaheldavateks muutusteks on järsult kasvav.“
SEB panga Balti brändi- ja jätkusuutlikkuse juhi ning TULI juhatuse liikme Eha Talvist-Reinsalu sõnul on selliseid juhendeid vaja, sest reklaamiseadus on aegunud. „Minu jaoks on finantsteenuste reklaami juhendi loomine ja lansseerimine märgilise tähtsusega ning näitab seda, et on aeg tõmmata tähelepanu faktile, et reklaamiseadus on aegunud ning ei täida enam sellele püstitatud eesmärke,“ ütleb Talvist-Reinsalu, kes samuti osales juhendi loomise töögrupis. „Tegelikult oleks vaja selget kokkulepet, kuidas jagada inimestele kriitilist infot, mida nad reaalselt vajavad,“ jätkab ta.
Finantsteenuse reklaami all mõistetakse avalikustatud teavet, mille eesmärgiks on muu hulgas finantsteenuse müügi suurendamine, nõudluse ja tarbimissoovi tekitamine teatud finantsteenuse suhtes ning selle läbi mõjutada kliendi käitumist, tegevusi ja otsuseid (nn müügi edendamise eesmärk). Finantsteenuse reklaam peab sisaldama üleskutset tutvuda finantsteenuse tingimustega ning vajaduse korral konsulteerida asjatundjaga.
- Värske finantsteenuste reklaami juhend
- Juhend sotsiaalmeedias reklaami avalikustajale
- Alkoholi reklaami juhend