Mery-Ly Riis: kuidas saavutada TikTokis videoreklaamidega edu?
Paljude jaoks pole enam uudis, et TikToki tasulised reklaamid on jõudnud pärast pikka ootamist Baltikumi. Juba nii mõnigi bränd, näiteks Rimi Eesti, Tele2 Eesti, Tallink Eesti, CVKeskus.ee jne, on haaranud võimalusest kinni ja kasutavad reklaame. Millised reklaamid toovad TikTokis tulemust ning millised mitte? Kas kampaania kontseptsiooni adapteerimine TikTokki on mõistlik või tuleks läheneda teisiti? Sellest kirjutab VAASi sotsiaalmeedia sisujuht Mery-Ly Riis.
TikTokilik stiil
TikTokil on omapärane stiil ja tavalise videoga sellel platvormil läbi ei löö. Tarbijal peaks tekkima tunne, et tegemist on orgaanilise postitusega mitte järjekordse reklaamiga. Vastasel juhul liigutakse reklaamist kiirelt edasi. Reklaamid, mis on loodud spetsiaalselt TikToki jaoks, saavutavad TikToki andmetel 27% kõrgemat lõpuni vaatamise määra kui platvormile kohandatud reklaamid.
Selleks on aga oluline jälgida platvormil levivaid trende – see aitab olla brändil asjakohane ja kaasav. Lisaks on oluline muusika, sest TikTok arenes ju välja Musical.ly-st ning enamasti vaadatakse videosid platvormil häälega.
TikToki kasutajad jätavad 15% tõenäolisemalt reklaami vahele, kui see on ilma helita. TikTokile omapärast stiili saab saavutada veel läbi platvormi poolt pakutavate võimaluste kasutamise, näiteks green screen, voice over, duett ja tekst.
TikTokiliku stiili tabas väga hästi auhinnatud Rootsi kehahooldustarvikute bränd Estrid. TikToki reklaamis on näha platvormile omaste green screeni ja tekstide kasutamist.
Video ülesehitus
Sotsiaalmeedia videote puhul on esimesed sekundid kõige kriitilisemad. Sellest oleneb, kas tarbija jääb videot edasi vaatama või mitte. TikTok ei ole erand ja makstud reklaamid ei ole seal kohustusliku vaatamisega – huvi puudumisel võib inimene sellest kohe üle scrollida.
Seega on oluline TikToki reklaamil keskenduda hookile ehk video algusele.
TikToki sõnul tekib 90% reklaami meeldejäämise mõjust esimese 6 sekundi jooksul. Üllatuslikud momendid, huumor või midagi intrigeerivat reklaami alguses aitavad hooki kaasavamaks muuta. Pärast kuuendat sekundit algab video nii-öelda sisuline osa, kus saab esile tuua enda brändi – näiteks toote näitamine videos suurendab reklaami efektiivsust. Viimasena on video lõpp, mis tundub tihtipeale kasutuna, sest väga vähesed jõuavad video vaatamisega lõpuni. Siiski on oluline lõpetada reklaam tugeva ning arusaadava CTA-ga.
Ideaalne hooki näide on MagBakil, kes müüb telefonidele ümbriseid ja muid aksessuaare. Nende TikToki video algab väga absurdse situatsiooniga, mis peatab scrollimise küll. Lisaks on reklaamis näha reklaamitavat toodet ning brändi.
@magbakofficialThe last phone case you’ll ever own. MagBak.♬ original sound – MagBak
Olulised põhitõed
Reklaami edukuse tagab ka TikToki põhitõdede järgimine. Reklaam peaks olema formaadilt vertikaalis ning hea pildikvaliteediga. Reklaami võiks kaasata inimesi (nt töötajad, kliendid, mõjuisikud) ja see ei tohiks olla liiga lihvitud muljega. Nii jätab see olulisemalt autentsema mulje ning saavutab kaks korda kõrgema kaasatuse.
Kõige olulisem põhitõde on aga platvormi safe space ehk ala, kuhu saab panna teksti, graafikat ja muud olulist sisu nii, et seda ei kata platvormi elemendid nagu interaktsiooni nupud. Samuti tuleks tähelepanu pöörata montaažile – kiired üleminekud, liikuvad tekstid, muusika ning emotikonid aitavad hoida tarbijate tähelepanu.
Siinkohal on hea näide on Ameerika lemmikloomapoe Chewy reklaam. Mitte ainult ei ole nende TikToki reklaam professionaalne ja kvaliteetne, vaid ka kiire ning naljaka hookiga.
@ChewyStop the itch before it begins. Save 20% on your first Chewy Pharmacy order of flea & tick meds.
5 nippi, mis aitavad sinu esimesel TikToki reklaamil paremaid tulemusi saavutada
- Seo reklaam mõne platvormil aktuaalse trendi, meemi või väljakutsega.
- Õpi teiste brändide edulugudest.
- Inspiratsiooni ja trendide leidmiseks kasuta platvormi ressursse nagu TikTok Creative Center.
- Proovi platvormi AI lahendust TikTok Symphony.
- Ära unusta, et reklaami esimesed sekundid on üliolulised!
Autor: Mery-Ly Riis, VAAS