Uuring näitab interneti uudiskeskkondade olulisust lugejate jaoks
Turu-uuringute AS viis Eesti Meediaettevõtete Liidu tellimusel läbi internetikasutajate uuringu, mis näitas, et teabekanalitest on kõige olulisemad interneti uudiskeskkonnad, millele järgnevad televisioon ja raadio.
Eesti Meediaettevõtete Liidu juhataja Merle Viirmaa-Treifeldti sõnul on rõõmustav tõdeda, et inimesed otsivad infot professionaalsest ajakirjandusest, mitte sotsiaalmeediast, ning peavad ajakirjandust oluliseks.
Interneti uudiskeskkondi peab oluliseks 81 protsenti vastanutest, televisiooni 78 ja raadiot 54 protsenti. Sotsiaalmeedia on olulisuse nimekirjas alles neljandal kohal ja seda 41%-ga.
Interneti uudiskeskkondi peavad kõige olulisemaks teabekanaliks kuni 49-aastased. Televisioon on kõige olulisem üle 50-aastaste jaoks ja raadio teabekanalina vanematele kui 74-aastastele.
Kõige loetavam Eesti internetikeskkond on Delfi, millel on uuringu järgi 68% lugejaid Eesti elanikest. Järgneb Postimees 60, Eesti Rahvusringhäälingu veeb 49 ja Õhtuleht 24 protsendiga.
22% lugejatest loeb ainult ühte kanalit, 29% kahte, 32% kolme ning 17% lugejatest saab info enam kui kolmest uudiskeskkonnast.
Tasulisi internetikeskkondi loeb kokku 15% inimestest. Neist neli protsenti loeb ainult erakanaleid ning 11% loeb erakanalite kõrval uudiseid ka Rahvusringhäälingu veebist. Tasuta internetikeskkondade lugejaid on 68%.
Eesti Meediaettevõtete Liidu liikmetel oli 1. aprilli seisuga kokku 150 000 tasulist digitellimust.
Toimetas: Silja Oja, TULI