03.11.2021

Uuring: mobiilimänge mängivad koguni 58% täiskasvanutest

Mobiilimängude populaarsus on koroonaeelse ajaga võrreldes märkimisväärselt kasvanud ning üle poolte täiskasvanutest tunnistab, et mängib igapäevaselt mõnda mobiilimängu. Kuidas potentsiaalikat kanalit turundustegevustesse integreerida, selgitab Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht Kristel Karro.

Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht Kristel Karro.

Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuhi Kristel Karro sõnul on mobiilimängud üha populaarsemad üle maailma ning AdColony poolt läbiviidud uuringu kohaselt mängib erinevaid mobiilimänge lausa 58% täiskasvanutest.

„On levinud väärarvamus justkui oleks keskmine mängur teismeline koolipoiss. Tegelikult mängivad mobiilimänge erineva haridustaseme ning tööpositsiooniga inimesed, sealhulgas tippspetsialistid ning tegevjuhid,“ selgitas Karro. Ta lisas, et seetõttu on mobiilimängudest saanud oluline turunduskanal, kus ennast nähtavaks teha.

Karro sõnul on mängusisesel turundusel omad eripärad, mistõttu ei tööta mängude puhul pelgalt tavalised müügibännerid, vaid erilahendused, mis kaasahaarava mängu ajal tähelepanu köidavad. „Siinkohal meenub koheselt Fortnite’is toimunud Ariana Grande kontsert, mis sai ülimalt palju kajastust üle maailma ning lõi justkui täiesti uue meediumi kultuuriüritustele,“ tõi Karro esile.

Ta lisas, et üks levinud platvorme mängusiseste reklaamide näitamiseks on AdColony, mis on väga laialdaselt kasutusel Lääne-Euroopas ja USAs. Eestis on AdColony olnud vaid pisut üle aasta.

„Platvormi teeb eriliseks äärmiselt spetsiifiline sihtimisvõimalus. Näiteks on võimalik reklaame näidata seadmepõhiselt, ilmateate järgi või siis, kui telefoni aku hakkab tühjaks saama,“ tõi Karro välja ning täpsustas, et nii saab näiteks lumise ilma korral reklaamida suusavarustust või päikselise ilma puhul päikesekaitsevahendeid. Lisaks saab reklaame näidata demograafiliselt, erinevaid segmente arvestades või regiooniti, sealhulgas ka välisturgudele.

AdColony on Eestis alakasutatud

„AdColony teeb koostööd kõigi suuremate mobiilimängudega ning kuna reklaami ei ole võimalik enne lõpuni vaatamist sulgeda, siis on täispika reklaami vaatamise protsent lausa 92%. See on hea moodus näiteks bränditeadlikkuse tõstmiseks,“ selgitas Karro.

Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuhi hinnangul on AdColony Eestis veel selgelt alakasutatud, kuid turu trendidest lähtuvalt prognoosib ta kanali olulisuse kasvu. „Eesti kliendid on siiani teostanud lihtsamaid videolahendusi, kuid tegelikult võimaldab platvorm palju enamat. Paraku jäävad erilahendused tihti eelarve taha toppama,“ nentis Karro.

„Käesoleva aasta esimesel poolel kulutati üle maailma ca 1,4 miljardit dollarit nädalas erinevates mobiilimängudes ning see on umbes 40% kasv võrreldes koroonaeelse ajaga. Hetkel ei näita ka ükski prognoos, et mängude populaarsus langema hakkaks. Seega on mobiilimängud kindlasti üks oluline kanal, mida võimalusel turundustegevustesse integreerida,“ sõnas Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht.

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 91 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt