14.10.2020

TULI uus liige Media House: pikaajaline koostöö tekitab ühise mäluruumi

„Ettevõtete areng liigub mööda sinusoidi ja tema turunduspartneril peab olema kogemusi erinevatest olukordadest, sest vaid nii tekib kliendil ja tema partneritel piisavalt hea ühine mäluruum,“ räägib meediaagentuuri Media House partner ja tegevjuht Raido Raamat.

Media House Pranglil 2020

Raido, Media House tegutseb juba aastast 1994, olete seega Eesti vanim. Mille poolest veel erilised olete, teistest meediaagentuuridest erinete?

Kui täpne olla, siis oli Media House ka Baltikumi esimene meediaagentuur ja kuna tegutseme ka täna, siis ilmselt on selle veerandsaja aasta jooksul midagi väga õigesti tehtud. Meil töötab temperamentne, dünaamiline ja kokkuhoidev seltskond – hea kooslus pikaajalisest kogemusest ja nooruslikust uljusest.

Samuti on meil mitmeid kliente, kes on meiega koos olnud juba pea paarkümmend aastat (nt. Colgate, Vileda, Finnair, Toyota, Lexus, Henkel ja veel mitmed, kellega oleme koostööd teinud 10+ aastat ). Selline pikaajaline koostöö annab unikaalse võimaluse kasvada ja areneda koos oma klientidega, elades konkreetsetes segmentides üle nii neid aegu, mil kõik läheb hästi, kui kogeda ka majanduslangustest tingitud tagasilööke. Ettevõtete areng liigub mööda sinusoidi ja tema turunduspartneril peab olema kogemusi erinevatest olukordadest, sest vaid nii tekib kliendil ja tema partneritel piisavalt hea ühine mäluruum.

Mis puudutab igapäevases töös kasutusel olevaid turundusspetsiifilisi tööriistu, ökonomeetrilisi modelleerimisi, dünaamilist planeerimist jms, siis siinkohal ei meie ega ükski konkurent eriti ei erine, sest kõigil on tarvilik olemas ja kõik oskavad tänapäeva nõuetele vastavalt oma tööd teha.

Milles meediaagentuuri töö tänapäeval seisneb? Kuidas te oma klientide jaoks asendamatud olete? Need ajad, kui meediaagentuuris nähti meediapindade hulgi soodsalt kokkuostjat on ilmselt ammu möödas.

Tõsi, Media House ei pea ennast juba ammu meediapindade ega eetriaegade hulgimüüjaks või vahendajaks. Meediaagentuuri roll on olla täna pigem meedia- ja turundusalast konsultatsiooni pakkuv ning kreatiivseid meediastrateegiaid luua aitav turunduspartner. Või kui teisiti sama mõte teisiti esitada, siis meie eesmärk on lihtsustada oma klientide turundustiimidel oma igapäevast tööd teha, aidates kaasa sihipäraste äriliste eesmärkide täitmisele.

Meie oma oskustega saaksime klientidele palju rohkem pakkuda, kuid kahjuks on hetkel Eestis keskmine kliendipoolne andmehalduse ja -majanduse tase alles lapsekingades ning neid kliente, kellel see korras on, on veel vähe. Teistest paremas seisus on ennekõike suuremad telko-, jae- ja e-kaubanduse ettevõtted. Aga küll teised ka peagi järele võtavad, sest motivatsiooni jätkub, kuna turunduse planeerimise täpsus ja efektiivsus kasvab oluliselt.

Milliste oma viimase aja töödega eriti rahul oled?

Minu vastutada on, et Media House’i töötajad teevad iga päev just sellist tööd, millega me ise kõik tööpäeva lõppedes rahul oleme. Siis on ka meie kliendid rahul ja tulemused räägivad ise enda eest. Iga päev toob midagi uut, iga aasta toob midagi uut. Eelmisel aastal aitasime Ninja Casinot lansseerida, sel aastal tõime meie turule täiesti uue kliendi – About You nimelise e-kaubamaja või moekaubamaja, sõltub, kuidas keegi nimetada soovib. About You sisenes üheaegselt kolme Balti riiki ja seda tegevust juhtis ning koordineeris sihtturgude poolt just meie majas kokku pandud meeskond.

Millised on praegu trendid meediaplaneerimises? Mida see aasta uut on toonud?

See on väga hea küsimus, kus vastuseid on sama palju kui turundajatel fantaasiat. Aga kuna meie peame lisaks kohaliku turu arengutele ühte sammu käima ka oma globaalsete partneritega (Group M ja Wavemaker), siis on meie viimase aja märksõnaks olnud  provokatiivne meediaplaneerimine. Hästi lihtsustatult seletades keskendume uute kasvuvõimaluste kaardistamisele, jätkuva kasvu maksimeerimisele nutikama tehnoloogia abil ning selle arendamisele inimeste sekkumise ja innovatsiooni kaudu. See trend erineb oluliselt seni kasutatavast arhailisest sihtrühma- või kliendipõhisest turundamisest ning meediaplaneerimisest. Kellel asja vastu huvi, looge konto ja lugege lisaks SIIT.

Kuidas koroona teie sektorile ja kitsamalt Media House’ile mõjunud on? Kuidas kohanenud olete?

Kahjuks ei ole mul adekvaatseid turuüleseid numbreid ette näidata, sest meie turu-uurijatest koostööpartnerite pool on sel aastal kahetusväärselt vaikne olnud. Kui lähtuda vaid Media House’i ja meie kohaliku grupi käivetest, siis saaks justkui järeldada, et koroonast tingitud langus turundusvaldkonnas jääb kusagile 20% juurde, kuid kuna see kriis on mõjutanud eri valdkondi ja ärisegmente väga erinevalt, siis ma ei julge seda numbrit turule laiendada.

Miks otsustasite TULIga liituda?

Me ei ole TULI jaoks uus liige, vaid pigem nagu vana poeg, kes naaseb koju, olles vahepeal pikalt ära olnud. Seda muidugi juhul, kui lugeda ETKAL-it TULI eellaseks, sest esimestel aastatel oli Media House ETKAL-i liige. Aasta võis olla ehk 2013–2014, kui mu mälu mind ei peta. Kuna tol korral aeti ühist asja suuresti vaid õhinapõhiselt ning igapäevaselt toimetavat ja motiveeritud juhtkonda ei olnud, siis jäi ka tookordne kasutegur meie jaoks liiga väikeseks ning lahkusime ETKAL-i ridadest mõned aastad hiljem. Aga nüüd on TULI minu meelest õiget asja ajamas ja selle eesotsas on särvate silmadega innukad inimesed. Ning kui nii on, siis ei pea kaua ka häid tulemusi ootama ja käes ongi just paras aeg taasühineda kolleegide ja konkurentidega.

Silja Oja, TULI

Vaata ka: mediahouse.ee

Kõik uudised