Kõik uudised

TULI uus liige ERR: TULI liikmete hulgas on selline brainpower, et kahju oleks sellest mitte osa saada

Eesti Rahvusringhääling (ERR) astus sel nädalal Turundajate Liidu (TULI) liikmeks. Miks? Sellest räägib ERR-i turundus- ja müügiosakonna juhataja Marika Jahilo.

Miks ERR TULI-sse astus? 

Otsustasime TULI-ga liituda, sest avalik-õiguslik meedia ei tegutse mingis teises aegruumis kui erameedia. Meil on täpselt samamoodi vaja arvestada meediatarbimise trendidega, olla kontaktis oma vaataja-kuulaja-lugejaga ning turundada programme. Isegi kui me ei müü reklaami ega otsi tellijaid, peame ometi oskama oma programme kommunikeerida nii, et kõik potentsiaalsed vaatajad neile olulise saate või kanali üles leiaksid. Turundusel on oluline osa kogu organisatsiooni maine kujundamisel. 

TULI kui erialaspetsialistide kooslus on mitmel moel kasulik – et hoida ja luua uusi suhteid, saada tagasisidet, jagada ideid ning leida koostöövõimalusi ja inspiratsiooni. TULI liikmete hulgas on selline brainpower, et kahju oleks sellest mitte osa saada. 

Näen TULI liikmena võimalust teha ka ERRi brände rohkem nähtavaks. Ikka veel kohtan imestamist, et "Oi, kas Raadio Tallinn on ka Rahvusringhäälingu programm?". Pealegi on töiste küsimuste arutamine oma ala ekspertidega erasektorist on hariv. 

Te ei müü reklaami ega otsi tellijaid. Millised on ERR-i turunduslikud väljakutsed? 

ERR-i jaoks on hetkel suurim väljakutse moodsa meedia kiire pealetung – kuidas toimetada nii, et lojaalne auditoorium püsiks, aga ka kasvaks ja et noori tuleks juurde. Meil on tohutu arhiiv ja võimas pärand, kuid meediatarbimine muutub üha kiiremaks ja pealiskaudsemaks. Kuidas hoida ajatuid väärtusi? Kuidas infomüras välja paista, aga mitte seda ise juurde toota?

Teine väljakutse puudutab meie kanalite rohkust. Mastaap on suur, kogu aeg on mõnel programmil mõni oluline tegevus, mida turunduse abil vaja võimendada. Kasutame peamiselt ristturundust oma kanalite vahel, aga võimaluste paljususe juures on väljakutseks see, kuidas kõnetada õigeid kodanikke õiges kohas. Et ka Osooni vaataja leiaks üles R2 hommikuprogrammi ja ETV2 Prantsuse filmikuu.

Hetkel toimub kogu maailmas võidujooks sotsiaal- ja võltsmeediaga. Peame arendama jõuliselt oma teenuseid, et mitte kaotada auditooriumi globaalsetele digihiiglastele. 

ERR on turundajale kõva väljakutse. Rahva poolt armastatud programmid nõuavad kvaliteeti igas detailis ja nõudlikkus on suur. Kõrged ootused ei ole aga alati vastavuses eelarveliste vahenditega. Vahel ei usu ise ka, kui nappide vahenditega asjad lendu viime. Näiteks Lasteekraani voogedastuskeskkonna lansseerimisel jõudsime esimese nädalaga 11 tuhande kasutajani, oma kanalitele olid abiks vaid mõned kinoreklaamid. 

Kas kasutate ka agentuuride abi? 

Turunduseelarve nappuse tõttu ostame turunduskommunikatsiooniteenust minimaalselt sisse ja sedagi vaid siis, kui on vaja uuendada brändi või graafikat. Oleme teinud ühe telekampaania koos Salamaga ja Taifuun on aidanud telebrände "lahti harutada". Enamasti peame oma sisemiste jõududega hakkama saama. 

Kui suur on ERR-i turundustiim? 

Meil on 4 tugevat brändijuhti – tõelised multitalendid, kes tegelevad nii bännerite kui sotsiaameediaga, reklaamklippide tootmisest rääkimata. Lisaks on meil oma meediaplaneerijad, promorežissöörid, meediaanalüütik, kommunikatsioonijuht, fotograaf, tekstitoimetaja, müügijuht, kultuuriteadete toimetaja. Kokku on meid 14 rõõmsat ja tegusat professionaali. 

Milliseid brände ja kanaleid ERR enda all koondab? 

Lisaks teleprogrammidele ETV, ETV2, ETV+ on meil viis laia leviga raadiojaama: Vikerraadio, Raadio 4, R2, Klassikaraadio ja Raadio Tallinn. Raadioteater koos Ööülikooliga esindab nö aeglast meediat. 

Võimsa kasvu on viimastel aastatel teinud kõik uudisteportaalid: www.err.ee; rus.err.ee ja news.err.ee koos oma alambrändidega kultuur.err.ee, sport.err.ee, novaator.err.ee ja menu.err.ee

Hiljuti avasime lastele suunatud voogedastuskeskkonna lasteekraan.err.ee

Töö käib täiskasvanutele suunatud VOD keskkonna arendamisega, mille lansseerime uuel aastal.

Äsja sai uuele platvormile viidud veebipood pood.err.ee ning seal on müügil meie innovaatiline Laulupeo USB. Traditisooniliselt on alati valmistatud igast peost DVD, kuid sel suvel võtsime julguse kokku ja panime kõik Laulupeo kontserdid HD kvaliteedis mälupulga peale. Vaatamata kõrgele omahinnale on see osutunud tõeliseks hitt-tooteks. Hetkel kaalume Ente-Tenteli 50. juubeli markeerimist samal viisil. 

Mida veel öelda soovid? 

Ootame väga tagasisidet oma vaatajailt, kuulajailt ja lugejailt nii programmide kui ERR-i turunduse osas. 

Loovagentuuridel soovitan julgemalt ERR-i arhiivikraami uurida – sealt võib leida oivalist materjali reklaamide tarbeks. 

Meie ajatus telemajas toimuvad pidevalt ekskursioonid ja kes veel ei tea, rendime uudistemaja ruume nii kammerlikeks kliendiüritusteks kui koolitusteks. Tulge meile külla! 

Lisainfo: marika.jahilo@err.ee 

Intervjueeris: Silja Oja, TULI 

Turundajate Liit (TULI) ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 61 ettevõtet.

Liitu uudiskirjaga