23.09.2020

TTJA ja TULI koostöös valmis juhend sotsiaalmeedias reklaami avalikustajatele

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet ja Turundajate Liit lõid koostöös juhendi sotsiaalmeedias reklaami avalikustajatele, mis selgitab, millised nõuded ja piirangud reklaami avalikustamisele kehtivad.⁣

Reklaami tegemiseks sotsiaalmeedia kanalite (Instagram, YouTube, Snapchat jne) kasutamine on kauplejate jaoks tänapäeval tavapärane tegevus. Üha enam teevad kauplejad koostööd mõjuliidritega (inglise keeles influencer), kes loovad sisu ja avalikustavad reklaame oma isiklikel sotsiaalmeedia kontodel.

Mõjuliidrina tuleb teada, et ka sotsiaalmeedias avalikustatavale reklaamile kehtivad kõik reklaamiseadusest tulenevad nõuded ja piirangud. Näiteks tuleb sotsiaalmeedia reklaampostitus selle alguses märgistada selgelt, et reklaami nägija saaks kohe aru, et tegemist on reklaamiga. Reklaami märgistamiseks on asjakohane kasutada teemaviidet #reklaam.

Sotsiaalmeedias reklaami avalikustades tuleb teadlik olla, et paljudel tootegruppidel on ranged piirangud. Näiteks on alkoholi reklaam lubatud ainult alkoholikäitlejate (tootja, importija, eksportija, hulgimüüja, jaemüüja ning kaubanduslikul eesmärgil hoidja, ladustaja või edasitoimetaja)  sotsiaalmeedia kontodel. See tähendab, et mõjuliidri poolt postitatud alkoholi reklaami puhul on tegemist keelatud reklaamiga. Täielikult on keelatud tubakatoodete ja tubakatootega seonduvate toodete (nt e-sigaretid ja vesipiibud) reklaamid.

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) on koostöös Turundajate Liiduga (TULI) loonud juhendi sotsiaalmeedias reklaami avalikustajatele, mis sisaldab nõudeid ja piiranguid reklaamile, mida avalikustatakse sotsiaalmeedias.

TULI poolt vedas projekti TULI turustandardite töörühm eesotsas Joel Volkoviga.

Lae juhend alla SIIT!

SIIT leiab juhendi ingliskeelse versiooni.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt