Kõik uudised

Reklaami-, kommunikatsiooni- ja disainikonkursid 2020: Eesti, Baltikum, Euroopa ja maailm

Suur ülevaade loovkonkurssidest ja -festivalidest koos kuupäevade ja selgitustega, miks osaleda.

EESTI

Kuldmuna

Mis: Loovusfestival, mille käigus selgitatakse välja möödunud perioodi loovaimad reklaamid, üritused ning disaini-, digi- ja kommunikatsioonilahendused. Toimub juba 22. korda. Kuldmunal saavad osaleda ainult Eestis registreeritud firmade ja/või Eestis alalist elukohta omavate eraisikute tööd. 

Tööde esitamise tähtaeg: 25. veebruar (4. märts kõige hilisem) 

Uuendus: Kuldmuna 2020 alustab koostööd ADC*Estoniaga, hinnates nüüdsest ühiselt parimaid graafilise ja- veebidisaini töid. Kõik Kuldmuna võidutööd kvalifitseeruvad Barcelonas toimuvale üle-euroopalisele konkursile ADC*Europe, kuhu kullad saavad tasuta, hõbedad ja pronksid soodustusega.  

Miks osaleda: Konkureerid võrdsetega ehk oma koduriigi ettevõtete ja agentuuridega. 

Konkursitööde arv: 850+ 

Tööde esitamise hind: alates 40 EUR 

Festival toimub: 20. märtsil 2020 Tallinnas Kultuurikatlas 

Koduleht: www.kuldmuna.ee

Eesti Disainiauhinnad

Konkurss toimub iga kahe aasta tagant, järgmist on oodata septembris 2020 

Uuendus: 2020. aastal ootavad konkurssi Eesti Disainiauhinnad ees olulised muudatused. Graafilise disaini ja veebidisaini traditsioonilised ning oskustepõhised kategooriad liiguvad Kuldmuna 2020 konkursile ja Eesti Disainiauhindade konkursil pööratakse edaspidi rohkem tähelepanu disaini rakendamise väärtustele ning antakse välja ühelt poolt kategooriateüleseid auhindu nagu Noor Püss, Prillitoos ja Aasta Disainer, teiselt poolt väärtuspõhiseid auhindu, mis on kooskõlas rahvusvaheliste väärtuskategooriatega. 

Konkursitööde arv: 400+ 

Koduleht: www.eestidisainiauhinnad.ee

BALTIKUM

Balticbest

Mis: Väikeriikide (alla 5 miljonit elanikku) agentuuridele mõeldud konkurss, kus seni on peamiselt võitnud Baltikumi, Horvaatia, Gruusia, Malta agentuurid. 

Tööde esitamise tähtaeg: augusti keskel 

Miks osaleda: Eesti agentuuridele võrdsed vastased, võimalus võrrelda enda taset sarnaste riikide omaga 

Konkursitööde arv: 200+ 

Tööde esitamise hind: alates 120 EUR 

Festival toimub: 28. augustil 2020 Tallinnas 

Koduleht: www.balticbest.eu
 

Mi:t & Links (Baltic Communications Awards)

Mis: Kommunikatsiooni (PR) auhinnakonkurss, avatud kogu maailmale, mõeldud eelkõige kommunikatsioonispetsialistidele ja –agentuuridele. 

Tööde esitamise tähtaeg: 15. jaanuar 2020 

Miks osaleda: võimalus võistelda naabritega, suhteliselt suured võiduvõimalused. Live- presentatsioonid žüriile. 

Tööde esitamise hind: alates 130 EUR 

Festival toimub: 5.–6. märtsil 2020 Riias  

Koduleht: miitandlinks.com/en 
 

KESK- JA IDA-EUROOPA

Golden Drum

Mis: Regiooni suurim ja vanim festival, avatud Kesk- ja Ida-Euroopa riikidele (sh Soome, Kreeka ja Iisrael). 

Tööde esitamise tähtaeg: august 2020 

Miks osaleda: üks kaheksast regionaalsest festivalist, mis läheb arvesse WARC Rankings reitingutes (varem Gunn Report). Saab ennast võrrelda Kesk- ja Ida-Euroopa liigas. Üks aste enne Eurobesti ja Cannes Lionsit. 

Konkursitööde arv: ca 900 

Tööde esitamise hind: alates 240 EUR 

Festival toimub: 7.–9. oktoober 2020 Portorožis Sloveenias  

Koduleht: goldendrum.com
 

White Square

Mis: Üks Ida-Euroopa suurimaid festivale 

Tööde esitamise tähtaeg: 31. jaanuar / 27. märts 2020  

Miks osaleda: Eesti agentuurid on varasemalt auhindu võitnud, saab ennast võrrelda eelkõige endise N. Liidu regiooni riikidega. 

Konkursitööde arv: üle 1000 töö 30st riigist 

Tööde esitamise hind: alates 145 EUR 

Festival toimub: 15.–17. aprillil Minskis, Valgevenes 

Koduleht: adfest.by 

Ad Black Sea

Mis: Musta mere regiooni festival, peamiselt osalevad Venemaa, Gruusia ja Ukraina agentuurid, aga avatud ka teistele. 

Tööde esitamise tähtaeg: tavaliselt september 

Miks osaleda: Eesti agentuurid on varasemalt auhindu võitnud, saab ennast võrrelda eelkõige endise N.Liidu regiooni riikidega. 

Tööde esitamise hind: alates 130 EUR

Festival toimub: tavaliselt septembri lõpus Batumis, Gruusias 

Koduleht: adblacksea.com 

Kiev International Advertising Festival (KIAF)

Mis: Eelkõige endise N.Liidu riikide agentuuridele mõeldud festival, toimub juba 21. korda. Varem on toimunud Kiievis, Lvivis, Odessas.  

Konkursitööde arv: 650 

Miks osaleda: Eesti agentuurid on ajalooliselt KIAFilt auhindu toonud. Võimalus ennast võrrelda endise N. Liidu riikide agentuuride tasemega. 

Tööde esitamise hind: alates 100 EUR 

Tööde esitamise tähtaeg: 24. aprill 2020 

Festivali toimumise aeg: 28.- 30. mai 2020 Kiievis, Ukrainas

Koduleht: kiaf.com.ua 
 

EUROOPA

Eurobest

Mis: Euroopa kõige olulisem loovkonkurss 

Tööde esitamise tähtaeg: tavaliselt augusti lõpus 

Miks osaleda: Euroopa vanim ja prestiižseim auhinnakonkurss. Annab võimaluse võrrelda ennast Euroopa tipptasemega, klientide hulgas väga kõrgelt hinnatud. 

Tööde arv: üle 5000 

Töö esitamise hind: alates 415 EUR 

Konkurss toimub: tavaliselt detsembri alguses 

Koduleht: www.eurobest.com 
 

Euro Effies 

Mis: Maailma tähtsaima turundusefektiivsuse konkursi EFFIE Euroopa võistlus 

Tööde esitamise tähtaeg: konkurss avatakse märtsis 2020 

Miks osaleda: kõige olulisem konkurss, kus hinnatakse efektiivsust. EFFIE on väga hinnatud konkurss ka klientide seas, sest väärtustab kampaaniate tulemuslikkust. 

Töö esitamise hind: alates 895 EUR 

Gala toimub: tavaliselt oktoobris 

Koduleht: www.effie-europe.com 
 

ADC*Europe

Mis: Art Directors Club Europe'i konkurss, millel osalevad varem rahvuslike (nt Eesti) ADC konkursside võidutööd.  

Tööde esitamise tähtaeg: avatakse mais, tähtaeg 30. september 2020  

Miks osaleda: Prestiižikas konkurss, osalevad vaid eelnevalt rahvusliku ADC konkursi võitnud tööd. Disainikeskne konkurss, parimad tööd avaldatakse kaalukas väljaandes Annual of Annuals. 

Tööde arv: ca 800 tööd 

Töö esitamise hind: Rahvusliku ADC konkursi kulla võitnud töö esitamine tasuta, teised tööd alates 120 EUR. 

Kuna ADC*Eesti Disainiauhinnad konkurssi eraldi enam ei toimu, sest see liitus Kuldmunaga, on kõik graafilise- ja veebidisaini tööd on nüüdsest oodatud Kuldmunale ja kõik Kuldmuna võidutööd kvalifitseeruvad ADC*Europe’ile, kuhu kullad saavad tasuta, hõbedad ja pronksid soodustusega.  

Festivali toimumise aeg: 6.–7. november 2020, Barcelonas, Hispaanias

Koduleht: www.adceurope.org

MAAILM

Cannes Lions

Mis: maailma suurim ja tähtsaim loovusfestival 

Tööde esitamise tähtaeg: 11. märts 2020 (16. aprill kõige hilisem) 

Miks osaleda: Eesti Vabariigis pole veel keegi Cannes Lionsi auhinda võitnud. Kui oled esimene, lähed ajalukku! 

Konkursitööde arv: 30 000+ 

Töö esitamise hind: alates 575 EUR 

Festival toimub: 22.–26. juunil 2020 Cannes'is, Prantsusmaal 

Koduleht: www.canneslions.com 
 

Epica Awards

Mis: Ainulaadne loovkonkurss, mille žüriisse kuuluvad ajakirjanikud. Žürii pole erapoolik, agentuurikettide lobby-töö tulemusi ei mõjuta.

Tööde esitamise tähtaeg: augustis 2020

Miks osaleda: kuna žüriisse kuuluvad turundusajakirjanikud, on festivali võitjate meediakajastus alati suur.

Tööde esitamise hind: alates 350 EUR

Konkursitööde arv: ca 5000

Festival toimub: novembris 2020 Amsterdamis, Hollandis

Koduleht: www.epica-awards.com

D&AD

Mis: Üks maailma TOP5 loovkonkurssidest, vana ja kuulus. Erinevalt näiteks Cannes Lionsist on tegu non-profit ettevõtmisega 

Miks osaleda: D&AD Pencil on äärmiselt austusväärne trofee 

Tööde esitamise tähtaeg: 19. veebruar 2020

Konkursitööde arv: 25 000 

Töö esitamise hind: alates 90 EUR 

Festival toimub: 19.–21. mail 2020, Londonis, Suurbritannias 

Koduleht: dandad.org/awards

The One Show 

Mis: üle 40 aasta vana konkurss, maailma TOP 5 hulka kuuluv.

Miks osaleda: Tegu on non-profit organisatsiooniga, festivali tulud lähevad loovinimeste toetuseks (koolitused, stipendiumid jne). The Gold Pencil on maailma üks ihaldusväärsemaid loovauhindu. 

Tööde esitamise tähtaeg: 31. jaanuar 2020 

Osalevate tööde arv: 20 000 

Töö esitamise hind: alates 400 EUR 

Konkurss toimub: 15. mail 2020 New Yorgis, USA-s 

Koduleht: www.oneshow.org  
 

Clio Awards

Mis: Ameerika kõige kuulsam loovuskonkurss, peavad ennast võrdväärseks Cannes Lionsiga. 

Miks osaleda: ilmselt pop-kultuuris kõige enam kajastatud loovfestival (Mad Men!), maailma üks TOP 5 konkursse. 

Tööde esitamise tähtaeg: 20. märts 2020 

Osalevate tööde arv: tuhandeid töid rohkem kui 100st riigist 

Töö esitamise hind: alates 500 EUR 

Konkurss toimub: 2020 kuupäevi pole veel avaldatud 

Koduleht: www.clios.com
 

Webby Awards

Mis: digitaalsele loovusele pühendatud konkurss – omavahel võistlevad veebilehed, rakendused, mängud, podcastid jne.

Miks osaleda: tuntud konkurss, võimalus võistelda maailma parimatega oma kindlas nišis 

Tööde esitamise tähtaeg: 7. veebruar 2020 

Osalevate tööde arv: 13 000 

Töö esitamise hind: alates 120 EUR 

Konkursi võitjad selguvad: 21. aprill 2020 

Koduleht: www.webbyawards.com

AdStars

Mis: suurim Aasias toimuv rahvusvaheline reklaamikonkurss

Miks osaleda: Osalemine on tasuta! Annab hea võimaluse oma töid rahvusvahelises kontekstis ja rahvusvahelise žüriiga testida.

Tööde esitamise tähtaeg: 15. mai 2020

Osalevate tööde arv: 20 000+

Töö esitamise hind: tasuta

Festivali toimumise aeg: 20.–22. august 2020, Busan, Korea

Koduleht: www.adstars.org


NB! Konkursside nimekiri ja info täienevad. Kui märkasid, et siit on midagi olulist puudu, palun helista või kirjuta: 

Silja Oja
Peatoimetaja
Turundajate Liit

+372 53 079 151
silja@turundajateliit.ee
Liitu uudiskirjaga