Rauno Kutti: online ja offline käivad turunduses käsikäes

Creative Unioni uue juhatuse esimehe ja
digiturundaja Rauno Kutti sõnul oli agentuuri Vurr Digital juhtimise üle
andmine julge, kuid teadlik otsus. Ees ootab palju suurem väljakutse, mis
sisaldab endas kommunikatsioonivaldkonna võimaluste ühendamist nii veebis kui
ka väljaspool veebi.

Fotol: Creative Unioni juhatuse esimees Rauno Kutti. Pildistas: Alina Birjuk

Hiljuti Creative
Unioni
juhatuse esimeheks saanud Rauno Kutti alustas kuus aastat tagasi digitaalagentuuri
Vurr Digital juhina. Agentuur kasvas
jõudsalt ja selle aja jooksul sai Rauno oma võimekust strateegilise
kommunikatsiooni vallas praktiseerida ja lihvida. Nüüdseks on tema oskused digitaalsetest
võimalustest laiemaks kasvanud ning eesmärk on Creative Union grupi
tervikteenust edasi arendada, et Eesti brände julgemalt maailma viia või
kohapeal edukalt teenindada. Rauno hinnangul saab seda teha läbi
strateegilise kommunikatsiooni, mis arvestab sihtgrupi käitumist erinevates
keskkondades – nii veebis kui
ka väljaspool veebi. 

Oled hiljuti Vurri juhtimise üle andnud ja astunud
ise uuele ametikohale Creative Unioni juhatuse esimehena. Kuidas see otsus
sündis?
 

Otsus sündis strateegilise
arutluse käigus. Olen Creative Unionis juba aastaid olnud, praktiseerinud
turunduskommunikatsiooni ning pakkunud grupi juhtkonnas välja ideid, kuidas
gruppi edasi arendada. Juhtkond leidis, et on vaja uut energiat ja kedagi, kes kombineeriks
värske pilguga ideid ja võimalusi, et värskendada ühist hingamist.  

Kui me Vurri Kair Käsperiga kahekesti
looma hakkasime ja Creative Unioniga tutvusime, tegime kohe alguses lepingu, et
heade tulemuste korral müüme oma osaluse tasapisi Creative Unionile. Tulemuste
realiseerimine õnnestus väga hästi. Hetkel, kus mulle oli jäänud vähemusosalus,
kuid juhtisin ettevõtet ikkagi sajaprotsendiliselt, tundus mõistlikum liikuda
suuremate väljakutsete poole ja astuda Creative Unioni, kus olen nüüd ka ise
osalusega sees.  

Mis oli kõige keerulisem kaalukoht selle otsuse
tegemisel?
 

Kõige keerulisem
oli ikkagi see otsus, et lahkun Vurrist. Tingimus oli, et pean enne uude rolli
astumist Vurriga ära lõpetama, et saaksin uuele ametile täielikult keskenduda.
Eks Vurrist loobumine ja uude ametisse astumine nõudis suurt julgust, aga see
ei tulnud mulle raskelt, sest panen end teadlikult olukordadesse, kus on vaja
ennast tõestada. Tundsin ennast Vurris juba liiga mugavalt ja grupi juhina
töötamine annab võimaluse täiesti uueks väljakutseks. 

Alustasid Creative Unioni juhina alles sellest
kuust, kuid Creative Unioni endaga oled tuttav juba aastaid. Milline on grupp
seestpoolt vaadatuna?
 

Creative Union on
seestpoolt nagu üks suur perekond, kellega on niisama lahe juttu ajada, aga ka
ülimalt vinge loovalt äriprobleemidele või vajadustele läheneda. Mis iganes väljakutse – seltskond on väga
toetav.  

Üks olulisemaid
väärtusi on see, et saame kliendi kõiki kommunikatsiooni- ja ärivajadusi
lahendada ühel korrusel. Kui varasemalt kulus kliendil kuu aega planeerimiseks,
kuidas kõik õiged inimesed laua taha saada, siis täna piisab ühest juhist, kes
haldab kogu Creative Unioni kompetentse ise või siis koputab ustele ja toob
vajalikud inimesed kiiresti laua taha. Räägitakse läbi vajadused, eesmärgid ja
võimalused ning poole tunni kuni tunniga on võimalik kokku panna juba esialgne
tegevusplaan.  

Millised ettevõtted kuuluvad Creative Unioni? 

Creative Unionis
tegutsevad disaini- ja brändinguagentuur Identity, reklaamiagentuur Kontuur Leo
Burnett, meediaagentuur MediaBroker, loovagentuur Newton, veebiarendusettevõte Orgo,
videoproduktsiooniettevõte ODER, reklaammaterjalide tootja Print House,
üritusturundusagentuur Royal Experience, digiagentuur Vurr ja aasta PR-agentuur
Dalton. 

Siin on koos kõik
turunduskommunikatsiooni jaoks vajaminevad oskused, alustades tooteinnovatsioonist
kuni brändi loomiseni, sealjuures igasugused müüki toetavate materjalide väljaarendamise
võimalused, ja sealt edasi nende toodete või teenuste niširühmadeni või massideni
viimine.  

Ühendus koondab endas seega palju erinevaid
turundusvaldkonna suundi. Kuidas plaanid juhtida gruppi, mis tegutseb koos, aga
samas on selles erinevad agentuurid, kes on igaüks omaette tugev bränd?
 

Hästi oluline on,
et kõik spetsialistid saaksid oma teadmisi realiseerida ja päeva lõpuks koostöös
kliendiga valime, missugune kompetents parajasti domineerima peab ja milline on
taustajõuks. Oluline on teadmine, et küsimustele, mille jaoks ühes agentuuri
toas pädevust pole, on võimalik väga kiiresti vastus leida mõnest kõrvaltoast.
Juhtimise kõige olulisem osa on siin ühise kultuuri ja protsesside hoidmine ning
arendamine, üksteise mõistmine ja inspireerimine. Vaatamata sellele, et agentuurid
on eraldi tubades, ehitavad omaenda brändi ja teenindavad ka iseseisvalt oma
erinevaid kliente.  

Millele plaanid keskenduda või mida ära teha
Creative Unioni juhatuse esimehena?

Peamine prioriteet on sisemist kultuuri ja protsesse luua, et grupi sees
hingaksime samas rütmis ja tunneksime ennast veelgi enam ühe suure perena.
Lisaks sellele tahaks noortele talentidele rohkem tähelepanu pöörata.  

Plaanime jätkata kliendi eesmärkide saavutamist
läbi strateegilise kommunikatsiooni, mis arvestab sihtgrupi käitumist
erinevates keskkondades ning mõelda veel enam sellele, kuidas online ja offline turundus üksteist paremini toetaksid.  

Pakume kogu grupina terviklahendust
klientidele, kellega koos välisturge vallutades kasvada.  

Kas usud, et turundus on muutumas veel enam
digitaalsemaks, kui see praegu juba on, või oleme jõudnud n-ö tasakaalu?
 

Ma ei usu, et
oleme jõudnud tasakaalu. Oleme jõudnud etappi, kus digi ja offline pole enam eraldiseisvad tegevused. Agentuuride roll muutub
järjest strateegilisemaks ning kliendi jaoks õige suuna leidmine määrab
tulemused. Iga ettevõtte jaoks on erinevad lahendused, seega tuleb vaadata, mis
on eesmärgid ning neist lähtuvalt tegutseda. Turunduse käigus tehtavate andmete
kogumine ning nende analüüs annab juurde palju võimalusi, millele kiirelt
reageerides saame eesmärke efektiivsemalt püüda. 

Turundusdistsipliinid
on juba muutunud ja muutuvad aina rohkem paindlikumaks. Tänu digikanalite mõju
kasvule saame klientidele üha rohkem väärtust luua läbi interaktiivse ja
dünaamilise suhtluse. See on suur muutus ja võimalus kiirematele ära
kasutamiseks. 

Mida kliendid turundajatelt praegusel ajal
ootavad?
 

Soovid on
erinevad, aga on näha, et oodatakse rohkem strateegilist ja loovat lähenemist,
mitte niivõrd enam väikseid tükikesi nagu üksik bänner kodulehele. Küsimus on,
et kuidas jõuda õigete inimesteni läbi loova analüütilise protsessi.  

Meediaruum on
tihedalt uudiseid täis ja mis sealt esile kerkib, peab olema sihtgrupi jaoks eriline.
Võistleme Eesti meediamaastikul maailmauudiste ja -saavutustega

ning kõige selle
sees eristumiseks tuleb strateegiliselt läbi mõelda, kuidas olla valitud
inimeste jaoks relevantne. Kõige olulisem väärtus kliendi jaoks on terviklik
lähenemine, millest võidetud aeg annab kasvuks kiiremad sammud.  

Kuidas aega säästa, aga samas ka tulemust püüda? 

Turundus saab
alguse ettevõtte suhtumisest, mistõttu on oluline, et müügi ja turundusega
tegelevad inimesed oleksid sisemiselt hästi kursis ettevõttes toimuvaga. Hästi
läbimõeldud kommunikatsioon aitab mikromanageerimisele kuluvat aega kokku hoida.
 

Tarbija ei pruugi
brändi sõnumite peale teadlikult mõelda, aga ta tunnetab neid ja väga
tõenäoliselt mitmest kohast korraga. Näiteks bussipeatuses, õhtul televiisori
ees ja samal ajal veel telefonist või arvutist – ühte brändi on võimalik
kommunikeerida paljudes erinevates keskkondades ja need keskkonnad kannavad
kõik omaette eesmärki. Kliendi eesmärkide saavutamises mängib olulist rolli
ettevõtte ja agentuuri või agentuuride omavaheline koostöö ehk siis kliendi
turundusmeeskond peab suutma koos agentuuri või agentuuridega luua omavahelise
sünergia, et kogu pilt mõjuks tarbijale ühtse tervikuna ning täidaks algselt
seatud eesmärki.  

Intervjueeris: Merilin
Sarapuu, Dalton 

Kõik uudised