Kõik uudised

Meediaettevõtete Liit: rasked ajad ühendavad

Suunake sotsiaalmeediasse plaanitud raha Eesti ajakirjandusse, soovitab Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevjuht Merle Viirmaa-Treifeldt.
Fotol: Merle Viirmaa-Treifeldt

Esimesed üleskutsed Eesti majanduse toetamiseks saabusid päev pärast koroonakriisi algust. Ilmusid nõuanded, kuidas toetada Eesti majandust ja säilitada töökohti, kutsuti üles eelistama eestimaist. Vikerraadios kutsusid Anvar Samost ja Toomas Sildam tarbima Eesti erameediat, kes „alles vaevu eelmisest kriisist toibuda jõudnud on“. Kui on võimalik suunata oma raha Eesti ajakirjandusse, siis tehke seda, kõlas nende soovitus. 

Mis seal salata, kui Eesti meediatarbimises püstitatakse järjest rekordeid ja digitellijad veavad uhket tellijate arvu kasvu, siis reklaamiandjad on ettevaatlikud. Meediajuhid prognoosivad tõsist reklaamikäibe langust. Sestap tegime nädalavahetusel üleskutse Eesti avalikule sektorile, ministeeriumitele, omavalitsustele ja kõigile teistele, kes muuhulgas või eelkõige on seni eelistanud oma reklaamiraha investeerimist välismaistesse sotsiaalmeedia platvormidesse. 

Ekspress Meedia juhid kirjutasid: „Et arendada, tugevdada ja hoida Eesti ajakirjandust sama elujõulisena kui see on olnud viimased 30 aastat, kutsume teid üles: investeerige oma sotsiaalmeediasse planeeritud raha Eesti kirjastustesse!”. See soovitus puudutab lisaks kirjastustele kõiki Eesti meediakanaleid.

Rasked ajad ühendavad ja teadlikkus suureneb. „On üleskutseid suunata reklaamieelarved Eesti kanalitesse – kindlasti saame agentuuridena siin kaasa aidata ja sobivaid lahendusi leida, meediakanalid on ka ise väga empaatilised ja vastutulelikud olnud ja võtnud põhimõtte, et üheskoos saame hakkama,“ kirjutas eile Mediabrands Digitali tegevjuht Erki Heinsaar.  

Sel nädal leppisime Turundajate Liiduga kokku senisest sisulisemas koostöös, esimeseks sammuks ühine abikäsi riigile. Ja teisipäeva õhtuks olid juba esimesed asjad ellu viidud! 

Aga nii nagu enamus turundussektori ettevõtetest ei oma reservi mitmekuulise madalseisu jaoks, on ka meediasektoril jaksu senisel kiirusel, kvaliteedis ja mahus jätkata kolm-neli kuud. 

Kutsun teid kõiki kasutama Eesti meediakanaleid. Nii tarbijate kui reklaamiandjatena. Kasutame kõiki oma võimalusi Eesti majanduse elavdamiseks. 

Merle Viirmaa-Treifeldt
Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevjuht 

Eesti Meediaettevõtete Liit on meediakanalite ühistes huvides tegutsev organisatsioon, mille liikmeskonda kuuluvad ajalehed, ajakirjad, portaalid, tele- ja raadiokanalid.

Liitu uudiskirjaga