Kuldmuna reklaamižürii esimees Rein Iida: Jah, see žürii erineb tavalisest Kuldmuna žüriist!
Kuldmuna reklaamižürii esimees, Taevas Ogilvy juht Rein Iida tutvustab oma
žürii liikmeid lähemalt ja selgitab, miks ta just need inimesed välja valis
ning millele keskenduda plaanitakse.
Kuldmuna reklaamižürii on tänavu jagatud kaheks. Reklaamikategooria töödele nagu kampaaniad, välireklaam, trükireklaam, otsereklaam, ostukohareklaam, ambient-lahendused ja reklaamteksti meisterlikkus jagab auhindu žürii, mille esimees on Rein Iida Taevas Ogilvyst. Samuti valib see žürii välja Kuldmuna noortekonkursi „Taeva pesamuna“ võitjad. TV/raadio kategooriaid hindab žürii, mille eesotsas on Urmas Villmann Kontuur LB-st.
Sinu žürii 13 liikmest on ainult 2 reklaamiagentuuride
loovtöötajad. See on Kuldmuna ajaloos ebatavaline.
Me käime juba aastaid
Kuldmunal ümber enda naba. Vangutame päid või kiidame iseennast. Žüriides oleme
ka alati meie ise, absoluutses enamuses reklaamiloojad. Ise teeme, ise hindame
ja ise rivaalitseme.
Meie liit ehk
organisatsioon, mille kunagi asutasime Reklaamiagentuuride Liiduna, arenes
Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liiduks ning nüüd oleme seadnud eesmärgiks
saada kõiki turundajaid koondavaks liiduks. Sellest ka äsjane nimemuutus –
Turundajate Liit ehk TULI. Juhatus teeb Turundajate Liidus laienemise nimel
tublit tööd.
Kuldmuna on meie
organisatsiooni visiitkaart kogu sektori ees, kõigi turundusega tegutsevate
persoonide ees. Ma soovin anda selge sõnumi, et me oleme muutumas, me oleme
avatud turundajatele ja ma soovin, et nende sõnade kõrval oleks näha ka
reaalseid tegusid. See žürii kooseis on selge tegu ja tugev sõnum: me oleme
Turundajate Liit ja Kuldmuna reklaamižürii ei ole koht, mille kohta hiljem heietatakse,
et „Jälle jagasid reklaamitegijad seal isekeskis mingeid omavahelisi preemiaid!“.
Kutsusin žüriisse neid
persoone, kes on oma igapäevatöös aktiivselt turundusega seotud ning vastutavad
reaalselt turundus- ja reklaamitegevuse eest. Nemad näevad ka otseselt
reklaamide loovusest või loovusetusest tulenevat ärimõju. Meie žüriis on
edukate, turunduses tegusate ettevõtete omanikke, turundusjuhte, juhatuse
liikmeid, reklaamiloojaid, turundusprofessor ja ka kaks väga ägedat noort inimest.
Nagu oled märganud, siis on
tänavuse Kuldmuna fookuses ka nooremad tegijad. Kaasasin need kaks tegusat
noort, et žürii tulemust mõjutaks ka see vanusegrupp.
Reklaamižüriisse kuuluvad:
Anna-Liisa Supp – Red Bulli kommunikatsiooni- ja turundusjuht. Tal on magistrikraad kognitiivteooria ja kommunikatsiooni erialal Kopenhaageni Ülikoolist ning bakalaureusekraad ajakirjanduses ja suhtekorralduses Tartu Ülikoolist. On olnud varem Katusekino turundus- ja kommunikatsioonijuht ning Taeva projektijuht. Anna-Liisa on ka laulja ja osales kunagi saate „Eesti otsib superstaari“ finaalis.
Margus Nõmmik – Amserv Auto juhatuse esimees ja Amserv Grupi Toyota brändijuht, kes on pikki aastaid vastutanud ka Amservi turundus- ja müügitiimi tulemuste eest.
Katri Kerem – EBSi turundusprofessor, MA õppekava juht, turunduse ja kommunikatsiooni õppetooli juhataja.
Alar Pink – väikeettevõtja, tema firma Mosaic tegeleb müügi ja turunduse automatiseerimise tarkvara müügi ja koolitustega. On olnud pikka aega Tere ja Kalevi turundusdirektor, aastaid töötanud ka agentuuris projektijuhina.
Kait Liinev – partner Jungent Grupis, mis turundab paljusid FMCG kaupu (Evian, Löfbergs, Nivea, Philips jpt). Kait tegeleb uute toodete testimisega ja turule toomisega kogu Baltikumis.
Ingrid Lamp – Palmako turundusjuht (puidu- ja metsatööstusettevõte Lemeks Grupp). Olnud pikka aega Tartu Ülikooli turundusjuht ja PepsiCo Baltikumi turundusjuht.
Ulvi Vahtra – disainibüroo Velvet vanemprojektijuht. Töötanud pikalt Taevas projektijuhina ja olnud enne seda aastaid Pindi Kinnisvara turundusjuht.
Triin Andresson – uuringu-, konsultatsiooni- ja innovatsioonifirma Civitta tegevjuht.
Priit Salumäe – Baltikumi suurima jalgrataste jae- ja hulgimüüja Hawaii Express pikaajaline turundusjuht.
Susann Kõomägi – 22-aastane sotsiaalmeedia aktivist. Osalenud 2018. a Euroopa Komisjoni programmis Road Trip Project. 2018. a sai üliõpilaste teadustööde riiklikul konkursil preemia bio- ja keskkonnateaduste valdkonnas (konkursitöö „Neuronaalsest aktiivsusest sõltuv BDNF geeni regulatsioon kortikaalsetes ja hipokampaalsetes neuronites”). Töötab agentuuris Taevas T1 kaubanduskeskuse sotsiaalmeediajuhina.
Karl Vilhem Valter – 18-aastane multitalent, noorim (16-aastaselt) teadussaate „Rakett69“ võitja, muusik, sotsiaalmeedia aktivist. Õpib Gustav Adolfi Gümnaasiumis, vabal ajal musitseerib oma bändis.
Johan Kallas – Age McCanni loovdirektor.
Peep Pedmanson – Artwerki loovkirjutaja, humorist, karikaturist, tõlkija, filmitegija (stsenarist, režissöör, toimetaja ja produtsent) ja luuletaja.
Sul on žüriis mitu inimest, kes on varem töötanud sinu
agentuuris projektijuhina.
Jah, vahel naerame, et
Taevas on just nagu Eesti turunduse kasvulava. Meie tuumik toimetab aastast
1992. Kõige suurem kollektiiv on meil olnud 54 inimest. Selle 27
tegutsemisaasta jooksul oleme turundus- ja reklaamikogemust jaganud päris
paljudele sektoris töötavatele inimestele. Ka oleme stabiilselt praktikakohti
võimaldanud. See inimene, kes on Taevasse tööle pääsenud ja kes on siin toime tulnud, on reeglina igas turundusega tegelevas organisatsioonis avasüli oodatud. On tõsi, et meie projektijuhte kutsutakse tihtipeale suurettevõtete turundusjuhtideks.
Enda juhitavasse reklaamižüriisse olen kutsunud need isikud, kelle kohta tean, et nad on reaalselt turunduses ja ettevõtluses edukalt ning pikka aega tegevad olnud. Neil on teadmised ja oskused asju turundusvaldkonnas edukalt ära teha.
Lisaks on žüriis inimesi, kes on aastaid tagasi Taevas edukalt oma nn reklaami- või turundusristsed saanud.
Meediakuulsusi ja n-ö gurusid,
kellel tegelikult mahukat ning edukat turundus- või ärikogemust ei ole, siit žüriist
ei leia.
Mida Kuldmunale esitatud töödes hinnata plaanite?
Töödes, mida kõrgelt
hindame, peab olema selge idee, mis
on sihtgrupi jaoks oluline. Peab olema efektne sisu, mis emotsiooni käivitab. Ja töö ise peab olema kvaliteetselt tehtud. Eelis on neil, kelle tööd ei sõida klišeelikel
lähenemistel.
Hindame töid Eesti 2018.
aasta kontekstis. Ootan huviga ka noorte arvamust: millised reklaamid neid
kõnetavad ja nende emotsioone käivitavad?
Kuldmunale tööde esitamise tähtaeg: 25.02.2019 (kell 23:59)
Kuidas ja mida esitada? Lae alla pdf: Kuldmuna 2019 juhend
Esita töö siin: Kuldmuna 2019 tööde esitamise keskkond
Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit