Kõik uudised

Kuldmuna 2019 digižürii ootab X-faktoriga töid

Intervjuu Kuldmuna 2019 digitaalse reklaami žürii esimehe, Mixdi tegevjuhi Patrik Kupenkoga.

Palun tutvusta ennast. Millega sa oma töös tegeled?

Ainuüksi viimase nädala jooksul on mulle omistatud tiitleid seinast seina. Üks tore klient tutvustab mind järjepidevalt “Keeniusena” suure K-ga, koostööpartner omistas aga agentuuri “Lõpubossi” tiitli. Olles töötanud 5 aastat meediaagentuuris, 5 aastat loovagentuuris, turundajana kliendi poolel ja mõned aastad vedanud ka maailmavallutavat start-upi, kipun kaasa rääkima igal rindel. Täna on minu kõige tähtsam roll olla Mixdi tegevjuht, see on väga põnev väljakutse.

Igapäevaselt tegelengi Mixdi meeskonna juhtimise ning meie klientidega. Oleme just lõpetanud oma esimese vägagi eduka tegutsemisaasta. Eelmise aasta alguses alustasime kümnekesi nullist. Me teadsime, et tuleb intensiivne, väljakutseid täis, aga kõike muud kui igav aasta. Nii ka läks.

Mixd on väga eriline. Seda ettevõtet luues püüdsime unustada kogu kunagi ammu välja kujundatud agentuuride mudeli. Keskendusime sellele, kuidas üks meeskond saaks kõige efektiivsemalt tänases olukorras brändidele abiks olla. Me koondasime kokku digimeedia kõik osad - meedia, arenduse, loovuse ja digiproduktsiooni. Meie kõige suurem väärtus on digimaailma tervikpilt. Me aitame brändide digielu korrastada, panna loovuse ja performance digimeedia kokku ning ellu viia vajalikud tegevused. Brändide teenindamise kõrval töötame rõõmuga ka paljude loov- ja meediaagentuuriga.

Millistes žüriides oled varem osalenud?

Varasemalt olen osalenud Kuldmuna žürii töös kahel korral. Digireklaami algusaastatel ka Meediategu konkursi žüriis.

Kuidas sa Kuldmuna 2019 digitaalse reklaami žürii kokku panid? Keda sinna kutsusid?

Digižüriid koostades pidasin silmas eelkõige tasakaalustatust. Olen töötanud turunduskommunikatsiooni kõikides valdkondades peale PR-i ning pean väga oluliseks, et projekte hinnates vaadeldaks neid igast küljest. Kuldmuna on loovuskonkurss, me hindame ideid, originaalsust ja teostuse kvaliteeti. Juhend ütleb, et me ei hinda tegevuste majanduslikku efektiivsust, aga see ei tähenda, et žürii peaks koosnema ainult disaineritest ja loovjuhtidest.

Žüriid kokku kutsudes püüdsin kaasata Eesti tipptegijaid igast valdkonnast, mis digispektris olulised - veeb ja disain (Pärtel Vurma, Jaan Naaber, Annika Saar), UX/UI (Hendrek Kraavi, Laura-Maria Freiberg), meedia (Erki Heinsaar, Kristjan Raude), digiturundus ja e-kommerts (Maarja Kaalep, Kristi Saaaremets, Katre Uibomäe). Lisaks meediakanalite esindajana Ivar Krustok Ekspress Meediast, sotsiaalmeedia eksperdina Rauno Kutti ning ärikonsultatsiooni poolelt Karin Luiga.
See on kogenud, laiapõhjaline ja võimekas koosseis, kes oskab hinnata nii ideid kui teostuse kvaliteeti.

Kuldmuna 2019 digitaalse reklaami žürii:
  • Pärtel Vurma, Velvet
  • Erki Heinsaar, MBD
  • Hendrek Kraavi, ADM
  • Jaan Naaber, Neway
  • Laura-Maria Freiberg, Telia/Tundra Digital
  • Maarja Kaalep, Tallink
  • Kristi Saaremets, Credit24
  • Katre Uibomäe, Omniva
  • Ivar Krustok, Ekspress Meedia
  • Rauno Kutti, Vurr
  • Annika Saar, Division
  • Karin Luiga, BDO Eesti
  • Kristjan-Paul Raude, Impact 80/20
Millised tööd on digikategoorias Kuldmuna konkursile oodatud?

Shortlisti jõudmise eelduseks on viimistletud tervik, hea UX/UI ja disain. Võidutöödes peab aga olema midagi, mis jääb žüriile silma, mingi X-faktor. Ka üksik bänner võib Kuldmuna tuua! Soovitan kõigil tutvuda juhendiga, sest ükski idee ei ole oma mastaabilt Kuldmuna võitmiseks liialt väike. Tihti võidavad auhindu just väga julged ja selged väikesed projektid.
Kuna käesoleval aastal on fookuses noorte teema, siis ootame kindlasti konkureerima ka noori tegijaid väljaspoolt traditsioonilist agentuur-klient skoopi.

Mida soovitad töö esitamisel silmas pidada?

Kes tööd ei esita, sellel mingit lootust pole!

Mõtle läbi mis on sinu töö kõige olulisem point ning too see selgelt ja lihtsalt välja.

Ära püüa olla liiga põhjalik ja kõike kirja panna. Mõtle läbi ja ole konkreetne, et žürii sinust aru saaks.

Tööde esitamise tähtaeg: 25.02.2019 (kell 23:59)

Kuidas ja mida esitada? Lae alla pdf: Kuldmuna 2019 juhend

Esita töö siin: Kuldmuna 2019 tööde esitamise keskkond

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit