Eesti turule on sisenenud Leedu juurtega loovagentuur Not Perfect

2019. aasta suvel lisandus Eesti reklaamiagentuuride seltskonda Not Perfect Tallinn. Mida agentuur endast kujutab, mida on tehtud ning millised on plaanid, räägib agentuuri juht Rivo Räim.

Fotol Not Perfect Tallinna meeskond: Keith Prits, Rivo Räim, Alvar Lonks ja Anne Vetik

Mis on Not Perfect?

Not Perfect on üle kolme Balti riigi ja Valgevene toimiv loovagentuuride kett. Alustati 2000. aastal Vilniuses, kust liiguti edasi Riiga, seejärel Minskisse ning eelmisel suvel avasime agentuuri Tallinnas.

Kui me ettevõtet Tallinnas notari juures registreerisime, kommenteeris hea huumorisoonega notar, et reklaamiagentuurile sobiks siiski paremini nimeks “Perfect”, sest reklaamimaailmas on kõik justkui alati täiuslik.

Tegelikult, olgem ausad, on elu siiski mitte-perfektne ning seega on perfektsus kunstlik nähtus. Tähelepanu, põnevust ja kaasatust tekitavad hoopis mitte-perfektsusest tingitud kõrvalekalded. Inimesed märkavad seda, mis on neile tuttav, tekitab äratundmisrõõmu ja on pigem täiuslikkusest kaugel. See mõtteviis on ka agentuuri nimeloo ja meie tegutsemise taga.

Kas tegemist on Leedu agentuuriga Eestis?

TULI ära 🙂 Seda küsimust ootasin ja see tundub üllatuslikult paljude jaoks oluline teema. Meie oleme Eesti agentuur, kellel on sarnaselt mitmete teiste Eesti agentuuridega lisaks Eesti kapitalile kaasatud välisosanikud: meie kaasosanikud on Lätist ja Leedust.

Not Perfecti puhul on kolm olulist asja, millest kõikjal turgudel kinni peetakse: tugev
strateegia, silmapaistev loovus ja suurepärane teostus. Meie soov on tõsta konkurentsi ja taset. Loovus on see, mis Not Perfectit eristab ja edasi viib. Selle kinnituseks toon välja fakti, et Not Perfect Leedu on seni kõige auhinnatum Baltikumi agentuur Cannes Lionsi festivalil.

Millised on lähiaastate sihid?

Loomulikult tahame olla Eesti parim loovagentuur. Nii nagu seda on meie kolleegid Leedust ja Lätist oma turgudel. Meie sisemine konkurents on nii tugev, et kui oled edukas ja konkurentsivõimeline grupi siseselt, siis oled tegelikult turu tipp. Kindlasti ei tule see lihtsalt, aga usume, et on tehtav.

Parim loovagentuur Eestis kõlab ambitsioonikalt, aga milles väljendub teie üle Baltikumi tegutsemise kasu kliendile?

Tänane kogemus on, et meie kett on ainus reaalselt ühtse tervikuna tihedalt koostoimiv loovagentuuride kett üle Baltikumi. Kontrastina oleme kohanud konkurendi meeskondi, kes baltikumiülese kliendi konkursil kohtuvad esmakordselt silmast silma kliendi kontoris enne esitluse algust. Meie tõesti töötame kliendi- ja projektipõhiselt iga päev koos oma keti erinevate agentuuride inimestega. Samuti tähendab see seda, et ka meie koostööpartnerite võrgustik on Balti riikide ülene ja seega võimalusterohkem. Baltikumi vaates oleme mugavad ja efektiivsed partnerid klientidele, kes juba tegutsevad või soovivad alustada tegutsemist Baltikumis. Kliendina ei ole sul vahet, kas töötad Not Perfect Eesti, Läti või Leedu agentuuriga. Toimime ühtemoodi ning inimesed on üksteise tegemistega kursis, jagavad samu väärtusi ja tööprotsessi. Meil on sama kultuur ja mõtlemine igal pool ning seetõttu on meil lihtne panna kokku turgudeüleseid meeskondi. Hea reklaami tunneme kõik ära, suured ideed lendavad kõikjal ja iga kohaliku turu peensustel hoiab silma peal lokaalne agentuur.

Nõudlus baltikumiülese teenuse järgi on kasvav ning kuna agentuuri poolt ei suru me kogu asja ühe riigi keskseks, vaid kaasame kõiki turge, on klientidel sellega lihtsam kaasa tulla, sest nad säilitavad nii turupõhise iseseisvuse.

Kes on kliendid, kellega täna töötate?

Täna läheb meie põhiline energia Tele2 Eesti teenindamisele, et viia ellu nende uut ambitsioonikat strateegiat ja tuua koos telekomisektorisse värskust. Tööpõld on lai ja ülimalt põnev. Meie suhe on nii tihe, et töötame igapäevaselt külg-külje kõrval nende kontoris, nad võtavad meid kui oma inimesi ning meie neid samuti. See on aidanud meil agentuurina paremini neist aru saada ja olla ise vahetult nende muutuste keskel.

Ja vähemalt seni tundub, et see läheb ka Tele2 klientidele korda – näiteks viimase jõulukampaania raames kutsus Tele2 inimesi üles veetma vähem aega kaubanduskeskustes ja rohkem õues koos lähedastega ning selleks said Tele2 kliendid Tallinnas ja Tartus tasuta ja piiramatult uisutada. Huvi uisutamise vastu oli nii suur, et ületas kordades seda mida prognoosisime. Muide ka Elisa ja Telia kliendid
mõtlesid välja igasugu nippe, et end Tele2 klientidena näidata ja samuti tasuta uisutada 🙂

Sellest aastast alustasime koostööd Saku Karli brändiga, mille konkursi võitsime eelmise aasta lõpus. Hea näide koostööst, kus võiduideed sündisid Eesti-Läti-Leedu ühises loovtiimis. Grupina teenindame nüüd igal turul mõnd Carlsberg grupi brändi.

Lisaks veel ketisisesed kliendid Danone, Sanofi, Coffee Address, kelle puhul toetame Läti ja Leedu kolleege loovtekstidega ja mõned lokaalsed kliendid, kes on liikunud meie inimestega kaasa.

Kes teie meeskonnas täna on?

Täna koosneb meie tuumiktiim Tallinnas neljast inimesest.

Esmalt võttis projektijuhina koha sisse Keith Prits, kes on olnud aktiivne eraettevõtluses ja karastunud agentuuri projektijuhina Ideas.

Detsembris saime paika loovjuhi, keda väga pikalt jahtisime ja lõime käed seni Tabascos loovjuhina silma paistnud Alvar Lonksuga, kes on praegu tekitamas enda ümber loovtiimi. Hetkel lööme käsi AD ja disaineritega ning kuna seal ei ole kõik veel 100% lukus, siis kel huvi, jõuate veel meiega ühendust võtta.

Jaanuaris liitus meiega Anne Vetik, kes on reklaamis tegutsenud eelkõige loovjuhi ning produtsendina, saanud seinale ja aknalaudadele tolmu koguma hulganisti mune ja disainiprille, kirjastanud sõltumatut moelehte Slacker, juhtinud moesaadet Kapist Välja, kirjutanud ja jätkuvalt kirjutamas kunsti- ning moekriitikat. Vahepeal käis Anne kliendi väljaku peal mängimas ning nüüd on reklaamiäris tagasi.

Mina töötasin viimased 17 aastat Creative Unioni gruppi kuuluvas loovagentuuris Newton, kus alustasin projektijuhina, seejärel otseturunduse suunajuhina, millele järgnesid agentuuri juhtimise aastad. Nii pikalt ühes grupis töötamise järel on olnud väga põnev näha, kuidas mujal asju tehakse, lisaks tekib ka turgude ülene võrdlusmoment.

Kuna meil on tihe koostöö Läti ja Leedu agentuuridega, siis läbi selle on meie meeskond tegelikult suurem. Kokku on grupis üle 60 inimese ja me kasutame igapäevaselt aktiivselt grupi AD-de, disainerite, illustraatorite, animeerijate ja arendajate ressursse. Lisaks teevad loovjuhid ja agentuuride juhid üle turgude tihedat koostööd.

Üks asi, mis meid kindlasti Eesti teistest agentuuridest veel eristab on see, et soodustame grupi sees ajutist liikumist. Kuna üha rohkem tahavad inimesed oma tööellu värskust ja uusi kogemusi, siis meie jaoks pole probleem, et lähed ja töötad näiteks kuu või kaks Riias, Vilniuses või Minskis sealsete klientidega. See kõik toimib,
ideed ja inimesed liiguvad ning elu on põnev ja võimalusterohke. Ja kindlasti mitte perfektne.

Not Perfect OÜ partneriteks on Rivo Räim ja Not Perfect Company, mille looja ja juht on Paulius Senūta. 

Silja Oja, TULI

Kõik uudised