21.10.2020

Eesti digiturunduse absoluutne tipp 2020. Ülevaade Kuldmuna digikategooria paremikust

Loovkonkursi Kuldmuna 2020 digižürii oli tänavu karm, kuldasid ei jagatud heldelt, aga eesmärk oli üllas – et oma valdkonna inimesi veelgi rohkem pingutama panna. Kõik kulla võitnud tööd on see-eest aga Eesti absoluutne tipptase. Aasta Digiagentuuriks osutus punktisumma põhjal tänavu Tank. Palju õnne!

Kuvatõmmis Taevas Ogilvy digikampaaniast #hambakiusuvabakuu

Digikategoorias esitati Kuldmunale tänavu kokku 105 tööd, millest pooled jõudsid finaali. Žürii hindas eeskätt loovust, aga ka tehnilist teostust, kasutajakogemust ja kanalite nutikat kasutamist.

Irina Piiskoppel

“Nendes töödes, mis tunnistati digikategoorias tänavu kuldmuna väärilisteks, polnud kahtlustki. Žürii hääletas nende poolt üksmeelselt, need olid väga hästi läbi mõeldud, kliendi eesmärki täitvad, sihtrühmale orienteeritud, idee ja teostuse poolest originaalsed ning visuaalselt atraktiivsed,”rääkis Kuldmuna digižürii esimees Irina Piiskoppel agentuurist Tank.

Ülevaade Kuldmuna 2020 digikategooria paremikust:

Kodulehtede kategoorias seekord kulda välja ei antud. Kuigi kõik hõbeda ja pronksi võitnud tööd olid žürii hinnangul väga head – hästi vormistatud, hea visuaalse keele ja kasutajamugavusega –, siis loovuse osas jäi midagi puudu, kõik olid valinud üllatamise asemel turvalise lähenemise.

Kampaanialehtede seas tunnistati kuldmuna vääriliseks Fraktali loodud “Eesti otsib nurmenukke“. 2019. aasta kevadel kutsusid Eestimaa Looduse Fond (ELF), Tartu Ülikooli teadlased ja Teeme Ära talgupäevad inimesi loodusesse nurmenukkude kasvukohtasid ja tüüpe määrama. Eesmärk oli saada andmeid, mille põhjal hinnata ökoloogilisi muutusi Eesti looduses. Kodanikuteaduse kampaania kujunes ajaloo mastaapseimaks uuringuks, mis nurmenukkudega tehtud.

Kampaanialeht nurmenukk.ee on žürii meelest elegantne, ilus, selge ja lihtsa lahendusega, ilma tehnoloogilise üle mõtlemiseta, vastab püstitatud eesmärgile, toimib nii desktopis kui mobiilis, kasutajamugavus on väga hea. Žürii otsus anda sellele tööle kuldmuna oli üksmeelne.

E-kaubanduse lahenduste seas pälvis ainsa muna (pronks) Neway loodud Tahe Outdoorsi e-pood, mis toimib intuitiivselt ja mille ostuprotsess on kasutaja jaoks väga mugavaks tehtud.

Tahe Outdoors on Eesti lennukas edulugu – kõrgeima kvaliteediga veespordivahendite tootja ja turustaja, kelle lähiaastate eesmärk on hõivata Euroopas veespordivarustuse sektori liidripositsioon. Julge ja mänguline e-poe lahendus kannab endas Tahe Outdoorsi brändi väärtusi ja ambitsioone. Rootsi ja Soome turule valmisid esimesena uue kontseptsiooniga e-poed.

Žürii hindas e-kaubanduse kategooria tööde puhul lisaks loovusele kõrgelt kasutajamugavust – et lehe külastajal oleks mugav toodet leida ja ostu sooritada.

Kullavääriliseks tööks e-teenuste ja rakenduste kategoorias osutus DUX-i loodud Hooli äpp. Lisaks loovusele mängis võidu puhul rolli ka see, mis probleemi see töö lahendas ning ses osas oli Hooli äpp žürii hinnangul teistest peajagu üle. “Kui sa päriselt räägid oma sihtrühmaga ja teed tööd, et selgitada välja, millised on kasutaja päris vajadused, tuleb lõpplahendus hoopis teistsugune välja, kui kuskilt otsast lihtsalt joonistama hakates. Hea näide sellest, kuidas disaineril on tugev empaatia olnud. Võitis funktsionaalsus. Superäge töö!” kiitis äppi žüriiliige Madis Trei Daltonist.

Hooli äpp on päevakalender ja kell kõrges eas ning dementsetele inimestele. Hooli lahendus lähtub põhimõttest, et eakas tunneks ennast enesekindla ja hoituna 24/7. Antud projektiga pidi disainibüroo DUX võtma täiesti uue sunna UX ja UI disainilahenduses, sest dementsete inimeste käsitlus ajast ning tähelepanuvõime on täiesti teine.

Digikampaaniate seas võitis kuldmuna LHV Noortepanga rahatarkuse videoseeria “Kuidas mitte olla vaene?“.

See kampaania arvestas väga hästi oma sihtrühmaga ehk noortega, see oli kombinatsioon harivast ja meelelahutuslikust sisust,” rääkis žüriiliige Aleksandr Dmitrijev Age Creative’ist ja lisas: “Hästi valitud tone of voice ja sobiv arvamusliider, kes rääkis noortega nende enda keeles. Stiil, teostus, kanalite valik – kõik toimis tervikuna.”

LHV eesmärk YouTube’i videoseeriaga “Kuidas mitte olla vaene?”oli ja on tutvustada noortele rahatarkuse baasteadmisi neile arusaadavas keeles, nende jaoks lihtsasti tarbitavas formaadis, neile sobivas kanalis, neile tuttava ja usutava kõneisiku abil ehk teha tavapäraselt mitteatraktiivne teema noortele huvipakkuvaks – sest kes siis ikka tahaks olla vaene?

Hõbeda võitis samas kategoorias Taevas Ogilvy tehtud #hambakiusuvabakuu. Žüriile meeldis kampaania pilkupüüdev ja ühtne visuaalne keel üle kõikide kanalite ning see, et keerulise teema nagu suuhügieen tutvustamiseks oli loodud isikustatud hammas, kes selgitas, kuidas hambaid mitte kiusata. Peamiseks formaadiks olid videod, mis läksid sihtrühma ehk noorte seas nii populaarseks, et neid hakati omavahel jagama ehk, tekkis viraalne efekt.

Taeva klient Kliinik 32 on juba 11 aastat puhtalt missioonitundest korraldanud Hammaste Tervise Kuud, et tõmmata tähelepanu hammaste tervisele ja probleemide ennetamisele. Seekord olid sihtgrupiks noored, kes pesevad hambaid lohakalt ja ei tea õigest tehnikast tuhkagi. Agentuur isikustas hamba, et näidata humoorikalt, mida tunneb hammas, kui teda lohakalt harjad ja niiditad ning toiduga üle koormad.

Hõbemuna vääriliseks digikampaaniaks tunnistati Elisa “Jõulupuhkus“, mille loojaks oli Tank. “Hea näide sellest, kuidas luua eri kanalite ja formaatidega arvestav, terviklik digikampaania. Väga tugev ja heade tulemustega töö” kiitis tööd žüriiliige Dmitrijev.

Reisile utsitavad bännerid, mis on filmitud (kell 4 öösel) spetsiaalselt FB ja Insta jaoks. Et oleks kiire, lõbus ja lihtsasti tarbitav.

Bännerreklaami kategoorias oli žürii hinnangul lisaks loomingulisele lähenemisele tähtis ka see, et bännerid sihtrühma kõnetaks. Seetõttu olid olulised õige kanal ja nö viraalsusefekt ehk vaatajate kaasamine. Kulda selles kategoorias tänavu välja ei antud, küll aga jagati välja kolm pronksmuna.

Nii sai näiteks Age Creative sai Teliale tehtud Instagrami filtri eest pronksmuna eeskätt tänu uuele kanalile ja lahendusele, kõrgema tunnustuse pälvimiseks oleks žürii oodanud säravamat loovlahendust.

Eesti esimese bränditud Instagrami filtri eesmärgiks oli kutsuda 10-14aastaseid noori üles kasutama filtrit, mis kujutab endast kangelase maski–ole ise superkangelane ning julge vastu astuda küberkiusamisele. Soov oli läheneda loominguliselt ja uuenduslikult. Instagrami piirid ületanud filter jõudis enam kui 1500 kangelase kaudu pea 60 000 korda teiste kasutajate ekraanidele.

KVA sisseastumiskampaania oli supernäide sellest, kuidas kasutada ära ühte kindlat Facebooki reklaamitüüpi. Väga eeskujulik lahendus. Kampaania tekst ja visuaalid oleks võinud aga loomingulisemad olla,” rääkis žüriiliige Karola Karlson.

Et Eesti ohvitserkonnale oleks tagatud väärikas järelkasv, tegi Tank sisseastumiskampaania raames neile ühe keskmisest keerukama ja interaktiivsema “bänneri”. Bänneri, mis võtab ka eraldiseisvalt, asjana iseeneses kokku kogu kampaania idee ja argumentatsiooni.

Pronksmuna võitis bännerreklaami kategoorias ka Age Creative’i poolt Diilile tehtud töö “Koera saluut” – maailma esimene koertesõbralik ilutulestik, mis meeldib nii koertele kui kassidele.

Žürii soovitused edaspidiseks: mõelge veelgi rohkem oma sihtrühma peale – kes nad on, milline on nende ostuteekond. Ärge kartke teha innovaatilisi töid – katsetage uute lahendustega! Lähtuge kanalispetsiifikast – tele- ja sotsiaalmeediaklipp pole samad asjad.

Kuula Kuldmuna 2020 digižürii tagasiside podcasti:

Tutvu kõigi Kuldmuna 2020 digikategooria võidutööde ja finalistidega.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised