Making Sense konverents

13. november 2025 - 14. november 2025

Seekordne Making Sense võtab fookusesse turundaja tulevikurolli. Turundaja peab teadma, mis juhtus, mis juhtub ja – kõige tähtsam – mis juhtuma hakkab. Räägitakse, et turundaja peab olema teistest sammu ees. Ei. Tegelikult peab ta olema mitu sammu ees. Tulevikuturundaja oskab ühendada turunduse põhialuseid ning tehisintellekti ja tehnoloogiat. Samuti oskab ta eemaldada ettevõtte barjääre ning mõjutada otsuseid juhtkonna tasemel. 

Making Sense toimub seekord 13.-14. novembril.

TULI konverents Making Sense toimub tänavu 13.-14. novembril Eesti Rahvusraamatukogus (Tõnismägi 2) ning mõtestab, milline on turundaja roll tulevikus. Kaks päeva pakuvad inspireerivat ruumi ühisteks aruteludeks ja uute mõtteviiside kujundamiseks, muuhulgas autasustatakse efektiivsuskonkursi Tulimust parimaid.

Konverentsil keskendume, kuidas kiiresti arenev maailm, tehnoloogilised uuendused ja pidev innovatsioon kujundavad turunduse tulevikku. Arutame, milliseid oskusi, mõtteviise ja strateegiaid on tehnoloogiast raputatud maailmas tegelikult vaja ning kuidas kõige paremini end ette valmistada, et olla konkurentsivõimeline nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt. Oodatud on nii agentuuride kui ka brändide turundusrahvas.

Making Sense 2025 konverentsil õpid, kuidas olla efektiivne, paindlik ja tulevikule orienteeritud turundaja. Saad rahvusvahelisi kogemusi, praktilisi nõuandeid ja väärt kontakte. Kõike selleks, et oma teadmised ja võimekus päriselt kasutusse võtta, olgu su fookus brändi- või agentuuritööl või nendevahelisel koostööl.

Lisa üritus kalendrisse!

Esimesed esinejad

  • John Schoolcraft (Oatly brändi vaimne isa)

Ilmselt on raske nimetada turundajat, kes poleks Oatly’st kuulnud. Me kõik oleme. Selles saab “süüdistada” John Schoolcrafti, kes asus 2012. aastal kaerajoogitootja loovjuhiks. Koos tegevjuhi Toni Peterssoniga panid nad aluse legendaarsele ja kartmatule brändile. Alustuseks saatis John kuu peale turundusosakonna ning asutas Oatly meelekontrolli osakonna, mille loovinimesed lõid hääle, mis seadis ettevõtete ja brändide rolli ühiskonnas kahtluse alla.

Oatly sai kiirelt tuntuks oma järjepidevalt ebajärjepideva lähenemise tõttu, millega julgustatakse inimesi tegema väikseid samme, et nende elu oleks parem ja planeet jätkusuutlikum. John lahkus Oatly’st ametlikult 2024. aasta suvel, kuid jäi veel mitmeks kuuks nõuandja rolli.

john

  • Will Gilroy (Rahvusvahelise reklaamiliidu WFA kommunikatsiooni ja strateegia direktor)

Will töötas varasemalt WFA reklaamipoliitika- ja kommunikatsioonijuhina ning vastutas Ladina-Ameerika ja Aasia-Vaikse ookeani piirkonna eest.

Aastal 2012 aitas ta rajada WFA Singapuri esinduse. Enne WFA-ga liitumist töötas ta ajakirjanikuna näiteks The London Times’is. Ta lõpetas maineka Oxfordi ülikooli, õppides nüüdisaegseid keeli.

will1

  • Jyrki Poutanen (Agentuuri United Imaginations kaasasutaja ja loovjuht) 

Adweeki poolt “maailma 100 kõige loovama inimese” hulka nimetatud Jyrki on United Imaginationsi – Soome ühe edukama uue agentuuri – kaasasutaja ja loovjuht.

Ta on üle 25 aasta aidanud ettevõttetel, MTÜ-del ja avaliku sektori klientidel tulla toime muutustega, luua tähendust ja silma paista. Seda nii strateegia, kampaaniate, sisu, PR-i kui ka disaini vallas.

Jyrki juhtimisel loodud tööd on pälvinud rahvusvahelist tunnustust nii loovuse kui ka mõju poolest. Karjääri jooksul on ta võitnud kümme Cannes’i Lõvi, sealhulgas kaks kuldset, samuti auhindu Eurobestilt, One Show’lt, Epicalt, D&AD’lt, Cliolt, Effielt, Red Dotilt ja paljudelt juhtivatelt rahvuslikelt konkurssidelt.

jyrki 2

  • Natalja Piiskoppel (WPP Media Global Consultancy strateegia vanempartner) 

Varasemalt Eestis, Frankfurdis ja Londonis töötanud strateeg on jõudnud Kopenhaagenisse, kus ta annab nõu rahvusvahelistele brändidele nagu IKEA, Mastercard, Amazon ja Nestlé. Ta ühendab tippbrändidega töötades saadud praktilise kogemuse ning teadmised kestlikkusest, mis ta omandas Cambridge’i kestliku arengu instituudist. Ta õpetab EBS-is kursust „Kestlik strateegia“.

natalja

Järgmised esinejad teatame juba varsti.

Samuti keskendume ekspordile: laval on EISi esindaja ning kolm ettevõtet jagavad oma inspireerivaid kogemuslugusid. TULI ekspordigrupp esitleb oma ekspordistrateegia pilootideed.

Piletihinnad

  • TULI liikmetele ja üliõpilastele (kehtiva üliõpilaspileti alusel): 225 eurot+km
  • Teistele: 270 eurot+km

Pilet sisaldab sissepääsu 13.-14. novembril Eesti Rahvusraamatukogus (Tõnismägi 2) toimuvale konverentsile, efektiivsuskonkursi Tulimusta auhindamisele, kohvipause ja lõunasööki. Pileteid on saadaval üksnes 200 – kiirustage!

Osta pilet Loe üritusest rohkem