26.04.2022

Ukraina toetuseks on ettevõtetele ja kaupmeestele loodud spetsiaalne disainitööriistakast

Väljatöötatud disainikomplekt “Ukraina toetuseks” lihtsustab nende ettevõtete elu, kes müüvad Ukraina tooteid või panustavad Ukraina toetuseks oma müügitulust tehtavate annetustega.

Näidispilt kaubanduskeskusest: ukrainedesignkit.eu.

Ukraina toodete ja Ukraina toetuseks müüdavate toodete paremaks kommunikeerimiseks oleme loonud ettevõtetele ja kaupmeestele spetsiaalse disainitööriistakasti.

Disainitööriistakasti idee autor, looja ja NULL Digital loovjuht Sten Skolimowski arvates on hetkeolukord toidupoodides veidi segane: „Mida rohkem toidupoodides viimasel ajal käinud olen, seda enam olen täheldanud, kuidas eri kauplused on Ukraina tooteid märgistanud. Tarbija jaoks on see pigem ebaselge. Sel hetkel, kui sõda algas, hakkasid ka paljud organisatsioonid raha koguma ja see tekitas tavakodanikus segadust, kellele ja mida annetada.“

pic2
Näidispilt stiilijuhendist: ukrainedesignkit.eu.

Steni sõnul on meil kõigil olemas valik, millise riigi toitu ostame. Ta lisab: „Kui vaadata kogu Ukraina impordi mahtu, siis toidu osa on üpris väike. Sellest tulenevalt hakkasin mõtlema tarbija ja ettevõtja seisukohalt, et kommunikatsiooni mõistes on tegemist ju kireva teemaga. Igaüks üritab midagi teha Ukraina värvides, näiteks müüa tooteid ja seeläbi toetada või siis kommunikeerida, et soovivad Ukrainat toetada ning teevad seda omamoodi. Minu soov on lihtsustada seda protsessi, et ettevõtted ei peaks hakkama nullist ise graafikaid looma. Koostöös Identity ja AD Angels agentuuriga tegimegi vajamineva disainitööriistakasti Ukraina värvides graafikaga.“

Kokkuvõttes on ühise graafika kasutamise tulemus ühtsem ja visuaalselt äratuntavam. Kasutatavad materjalid on minimalistlikud ja lihtsad, samas on tegemist paljudele ettevõtetele vajaliku tööriistakastiga – olgu tegemist vabakutselise või agentuuriga, igaüks saab vajaminevad graafikad alla laadida ning oma turundustegevustes kasutada. „Pole vaja midagi uut välja mõelda, vaid teeme kõike ühtemoodi. Ja koos tegutsemine on täna oluline,” nendib Sten. 

pic 3
Näidispilt stiilijuhendist: ukrainedesignkit.eu.

Kokkuvõtteks ütleb Sten: „Oleme tänulikud, et Turundajate Liit tuli kohe projekti alguses meile appi. Täna toetab kogu Euroopa Ukrainat ja loodetavasti sõda lõpeb positiivselt. On võimalus, et saame ka riigi ülesehitamise puhul abiks olla ja seda enam on tähtis, et ühtne visuaalne keel oleks alati Ukraina aitamiseks olemas.“

Tutvu Ukraina disainitarkvaraga siin: ukrainedesignkit.eu.

TULI palub kõigil oma liikmetel levitada sõna jagades seda artiklit oma sotsiaalmeedia kanalitel ja jagades seda oma klientidega, kellel loodud disainitööriistakastist võiks olla kasu.

Disainikomplekti loomisele aitasid kaasa:

  • AD Angels – Annika Avikson, Marju Bakhoff
  • Identity – Ants Lusti, Ionel Lehari ja Merilin Kukk
  • Salama Creative – Madis Ots
  • murumets.ee OÜ – Ranko Murumets
  • Wavecom AS – Kristian Liivak
  • N11 OÜ – Katharina Skolimowski

Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt