10.03.2022

Tutvu eelmiste aastate Kuldmuna võidutöödega

Juba järgmisel nädalal, 14. märtsil, algab Eesti suurima loovusfestivali Kuldmuna tööde vastuvõtt. Siinkohal on õige aeg meenutada, millised on olnud eelneva kahe aasta võidukad tööd.

2021 valiti aasta reklaamiagentuuriks Tabasco.

Nii 2020 kui ka 2021. aastal toimunud auhindamised olid erakordsed, kuna langesid aega, mil siseruumides üritusi ei toimunud. Nii saime nautida auhindamist veebis ning eelmisel aastal ka värskes õhus.

Kuldmuna 2021

Eelmisel aastal noppis kõige rohkem mune aasta suhtekorraldusagentuuri tiitli saanud Optimist Public (koostöös Optimist Creative’iga) kampaaniaga „14 pole okei“. Võidutsesid ka aasta reklaamiagentuuri tiitli saanud Tabasco, aasta disainiagentuur Unt & Co., aasta üritusturundusagentuur Jolos ja aasta digiagentuur Velvet. Aasta kliendi tiitli pälvis Eesti Seksuaaltervise Liit ning elutööpreemia panuse eest Eesti turundusse sai Rain Teimann. Kuldmuna auhinnapeol kuulutati välja 46 Kuldmuna, 52 Hõbemuna, 63 Pronksmuna ja 7 erimuna võitjad.

Uute kategooriatena lisandusid Kuldmunale reklaam sotsiaalmeedias, sotsiaalmeedia postitus, koduleht, digiteenus ja rakendus ning kasutajakogemus ja kasutajamugavus: UX/UI teekond. Digikategoorias olid esindatud 111 tööd, millest pooled jõudsid finaali.

Eelmisel aastal võitis uues digiteenus ja rakendus kategoorias Bitfiner Aalto ülikoolile loodud virtuaaltuuri lahendusega, mis oli žürii hinnangul maailmatasemel töö.

Kuldmuna 2021 töödega saab täpsemalt tutvuda: https://defol.io/kuldmuna/2021/finalists 

aalto
Bitfiner. Klient: Aalto University

Kuldmuna 2020 

Aasta tiitli pälvis Optimist ning aasta disainiagentuure oli lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai Tank, suhtekorraldusagentuuridest pälvis kõrgeima tunnustuse Havas ja üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai Viru keskus. Grand Prix läks Lastefondi püsiannetuskampaaniale „Jäta üks asi ostmata“, mille autoriks oli Salama. Kuldmuna 2020 töödega saab tutvuda: https://arhiiv.kuldmuna.ee/arhiiv/ 

lastefond foorum
Salama. Jäta üks asi ostmata. Klient: Lastefond

Kõikides kategooriates on lubatud esitada ka enda jaoks tehtud töid. Kutsume üles oma töid esitama nii agentuure, üksikisikuid kui ka kliente/tellijaid. Rohkem infot leiab Kuldmuna juhendist.

Loovusfestivali Kuldmuna kulminatsioon leiab aset 13. mail Põhjala tehases, kus selgitatakse välja eelmise aasta kõige loomingulisemad reklaamid, sündmused ning turundus-, kommunikatsiooni- ja disainilahendused.

 Kuldmuna 2022 ajakava:

  • Tööde esmailmumise vahemik: 5. aprill 2021 – 13. märts 2022
  • Tööde vastuvõtt: 14. märts – 10. aprill 2022
  • Hilinejate vastuvõtt: 11. aprill – 18. aprill 2022
  • Žüriide kogunemine: 4. – 5. mai
  • Festivali auhindamine Põhjala tehases: 13. mai 2022
  • Rohkem infot Kuldmuna 2022 kohta leiab kuldmuna.ee

Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 90 liiget.

Kristel Rannala, TULI

Kõik uudised