26.06.2023

TULIUUS LIIGE | Turundusjuttude juht Reimo Ärm: mu eesmärk on harida kõiki turundajaid, et Eesti ettevõtted jõuaksid laia maailma

Tervitame TULI ridadesse uut liiget – Turundusjutud! Vestlesime ettevõtte juhi Reimo Ärmiga tema edaspidistest plaanidest, eesmärkidest ja õige kliendi äratundmisest.

Reimo Ärm. Foto: Jake Farra

Reimo, kes sa oled? Millega su ettevõte tegeleb?

Hetkel olen Bolti digiturundusjuht, haldan väikest tiimi. Vabal ajal tegelen oma ettevõttega ehk teen vabakutselise tööd ja nüüd ka podcasti. 

Turundusjutud aitab keskmise suurusega ettevõtetel kasvada läbi reklaamide ja suurendada kliendiportfooliot. Põhitöö kõrvalt praegu küll palju aega ei ole, aga plaan on jõuda paari aasta jooksul sinnamaani, et klientide abistamine ja nõustamine digimaailmas ongi minu igapäevatöö.

Kuidas sa Bolti jõudsid? 

Selles on süüdi Turundusjutud (naerab – toim.). Õppisin ülikoolis turundust, hiljem sain koolis turundus- ja kommunikatsioonispetsialistiks. Sealt edasi tekkis juba võimalus hakata õpetama tudengitele turunduspõhimõtteid. Ühel hetkel oli terve publik asendunud ettevõtjatega, sh turundajatega. Sealt tekkis mõte hakata tegelema asjaga laiemalt ja lõin oma ettevõtte Turundusjutud. 

Mäletan, et mind kutsuti esinema Spark Demosse, kuhu sattusin esinema suisa mitu korda, sest huvi oli tõesti suur. Koolitused olid lõpuks läbimüüdud ja huvi aina süvenes. Mind märgati ja nii sattusin Bolti digitiimi.

Bolti teadmised on väga tugevdanud minu senist tausta. Boltis on võimalik palju testida ning suurettevõttes töötades on võimalik uusi teadmisi rakendada väikeettevõtete peal, kellel muidu sellisele infohulgale ligipääsu poleks.

Millised plaanid sul oma ettevõttega on? Kuhu tahad paari aasta pärast jõuda?

Ma pigem tahan olla inimene, kes nõustab. Mulle meeldib olla rohkem esineja rollis, rääkida inimestele ja tutvustada võimalusi, kellele mis sobib ja kellele mitte. Minu plaan oli töötada riigi heaks, et aidata Eestil kasvada. See toimub läbi selle, et ma õpetan, juhendan, harin kõiki turundajaid, et Eesti ettevõtted jõuaksid välismaal kaugele. 

Kust tuli idee panna nimeks Turundusjutud?

See oli mu kursusekaaslane tegelikult. Me olime parasjagu TTÜ-s ja tegime kodutöid. Mul hakkas igav ja mõtlesin, et teen video turundusest ning postitan selle Instagrami. Hakkasin mõtlema nimesid ja mu kursusekaaslane Marita Haho ütles, et kuule, äkki Turundusjutud? Ja nii ta läks. Kiirelt. 

Turundusjutud on toimetanud viis aastat. On sul selle aja jooksul olnud ka mingeid möödapanekuid? Aga õnnestumisi?

Suuri möödapanekuid ei ole olnud, sest mul on agentuuritaust ja tean, kuidas klienti on-boardida; kuidas pakett maha müüa; mida teha ning kuidas käituda erinevate inimestega. Lisaks sellele valin kliente, kellele teenust pakun ja usun, et see on suur pluss. 

Kui rääkida kordaminekutest, siis kindlasti see, et mul avanes võimalus teha eelmisel aastal ühele suurele rahvusvahelisele kodutehnikat tootvale korporatsioonile Google Ads auditit, mis on olnud minu seni kõige suuremahulisem ja ajakulukam projekt. Või see, kui ma korraldasin Tartus seminare ja alguses osalesid seal väikesed grupid, nii 20-30 inimest. Lõpuks tuli saali üle 100 inimese. Siis oli küll tunne, et jah, ma teen õiget asja. 

Ütlesid, et valid kliente, kellele teenust pakud. Kuidas sa tunned ära selle “õige” kliendi?

Kõigepealt vaatan, kas neil on päriselt kasu sellest, mida ma pakun. Sageli on olukordi, kus klientidel on võimalusi, aga küsimus on, kas nad ikka valivad selle kõige õigema variandi. Digiturunduses on oluline läbipaistvus. Teen vastavalt ettevõtte eripäradele ettepanekud ja pärast seda saab klient kinnitada ning sõna sekka öelda. See näitab ka, kui valmis on klient midagi uut proovima. Mu eesmärk on, et ma saan kedagi aidata ja klienti harida. Jõupingutus peab minema õigesse kohta.

Miks otsustasid liituda Turundajate Liiduga?

Mu soov on kasvatada tutvusvõrgustikku ja näha, mis valdkonnas toimub; olla kursis rohkem Eesti asjadega. Kuna ma väga aktiivselt turundajatega ei suhtle, siis see oli piisav põhjus, et avaldus ära täita.

Kärt Tomp, TULI

Turundusjutud on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 124 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt