TULIUUS LIIGE | T1 turundusjuht Kertu Rooma: oleme õnnelikud, et kliendid on uue kontseptsiooni hästi vastu võtnud ja põnev teekond jätkub
Kuidas kulgeb T1 ümbersünd? TULI värske liikme loos räägime Kertuga, millele keskus kommunikatsioonis rõhub, kuidas oma mainet parandada ning kas nad kaotasid Hot Lipsi erootikamaailma avamisega kliente.
Sa oled T1-s juba üsna kaua olnud ning näinud siin igasuguseid asju. Vahepeal oli teil ikka päris lootusetu aeg.
Oleme praegu väga õnnelikud: meil on tugev tiim, kellega positiivsete muutuste pöörises oleme. Meil on väga hea võimalus lüüa kaasa T1 ümbersünnis. Mina liitusin 2020. aastal. Kohe, kui tööle tulin, hakkas COVID ja varsti läks T1 Mall of Tallinn saneerimisele. Algus oli päris „hea“ (naerab – toim.).
Saneerimise tõttu lõpetati päevapealt oluliste partneritega koostöö. Sattusime olukorda: kuidas edasi? Mida me siin üldse turundame? Meediast tuli nii palju negatiivset, kuid mõtlesime, et teeme turundust edasi ja hoiame tiimi elus, sest T1 Mall of Tallinn oli ju avatud. Me ei teadnud, mida tulevik toob. Tegime kõike võimaluste piires.
Tegelesime palju rentnikega. Käisime neile tuge pakkumas, hoidsime lootust uuest omanikust. Neil oli tõesti väga raske aeg ja paljud läksidki ära.
2022. aastal sai keskus uue omaniku ja tegevjuhiks sai Tarmo Hõbe. Tulid uued plaanid, eesmärgid ja uus kontseptsioon. Ja, mis põhiline, uus energia! Meie jaoks oli see kergendus. Uus kontseptsioon on mulle südamelähedane. Siin on kaks keskust lähestikku ja peame mõtlema, mida saame teisiti teha.
Nüüd on tavarütm tagasi ning meil on väga head koostööpartnerid – Havas Media, Havas Creative ja Corpore. Tempo on kiire ning seepärast peavad olema tugevad partnerid. Havas on harjunud, et nad peavad välkpauk tegijad olema (naerab – toim). Näiteks möödunud aastal tuli rahvusringhäälingult pakkumine korraldada keskuses Raadio 2 Aastahiti gala.
See oli erakordne ja suurepärane võimalus ning loomulikult ei jätnud me seda kasutamata, lihtsalt sellepärast, et me polnud seda aasta varem turundusplaani sisse kirjutatud. Teinekord tuleb vooluga kaasa minna.
Aasta alguses rääkis Tarmo TULI-le antud intervjuus muuhulgas, kuidas rentnikes usaldust tekitada. Kuidas tarbijas usaldust tekitada? Halvast mainest on keeruline lahti saada.
2022. aastal võtsime uue suuna ning hakkasime kampaniaate lisaväärtusena pakkuma kontsertelamusi. See teeb meie maja eriliseks, samas festivalidega me muidugi ei konkureeri ja seda me ka ei soovi. Meil on siin ruumi, saame kõrgusesse ja laiusesse minna. Aga meie maja ei ole kontsertmaja, nii et kõik sündmused tuleb siia sisse paigutada. See aasta tahavad muusikud juba ise meile esinema tulla.
Kõigist positiivsetest asjadest, mis majas toimuvad, anname maailmale kiiresti teada. Meie maine oli nii halb. Näeme, et positiivsete asjade näitamine, sealhulgas ka näiteks kontserdid, aitavad meil kasvada. Tänavu augustis oli külastajate arv 30% suurem kui eelmise aasta augustis ning käive tõusis 30%.
Eks klienti ole raske tagasi võita. See võtab aega, aga oleme õnnelikud, et inimesed, kes algses kontseptsioonis pettusid, on tulnud ja öelnud välja, et nad on väga rahul. Ma ei tea, kas teised kaubanduskeskused saavad nii palju tagasisidet, aga meile öeldakse välja, kas on väga hästi või teeme midagi valesti. Meie tegevused kõnetavad lõpptarbijat ja käibenumbrid kinnitavad seda. Oleme õnnelikud, et kliendid on uue kontseptsiooni hästi vastu võtnud ja põnev teekond jätkub
Eristute konkurentidest, sest teil on outlet’id, spordisaalid ja kliinikud. Kas ja kuidas te kommunikatsioonis eristuda tahate?
Kasutame traditsioonilisi meediaväljundeid ning kasvatame usaldust. Me ei saa teha sellist geriljakommunikatsiooni nagu mõned ettevõtted Eestis teevad, kuigi seda on tõesti kihvt kõrvalt vaadata. Peame praegu musklit kasvatama ja pealegi on meie sihtgrupp ka veidi teine, peame hoidma traditsioonilisemat joont. Pered peavad meid usaldama. Peame jääma selliseks, et kõnetame kõiki, lastest eakateni.
Meie ostetud meedia on tihti selline klassikaline digilahendus, lisaks raadio ja välimeedia. Meie eesmärk on kasvatada tuntust eelkõige Tallinna piirkonnas, aga muidugi on meile tähtsad kõik Eesti inimesed.
Olete te praegu kaldu pigem tulemusturunduse või brändingu poole? Kas ehitate brändi või kutsute inimesi lihtsalt ostma?
Loomulikult on T1 keskuse brändi ehitamine väga oluline, aga brändil peab olema ka kvaliteetne sisu – me ei kutsu inimesi kunagi lihtsalt ostma. T1 ei ole lihtsalt ostukeskus.
Meie uus lähenemine ühendab poed, teenused, vaba aja tegevused, spordiklubid, meditsiiniteenused, outlet-kauplused, meelelahutuse ja palju muud. Me loome enneolematu kaasahaarava külastuskogemuse. Me oleme end uuesti määratlenud, eristunud ning loonud naaberkeskustega sünergia.
Mulle meeldib, kui inimesed ostavad mõistlikult ja läbimõeldult. Eks see ole selline kahe otsaga värk, aga isiklikult pooldan, kui inimesed mõtlevad, palju nad tarbivad ja mida endast maha jätavad.
Äsja toimus meil Buduaari turg ja on tulemas teisi samalaadseid üritusi, kus saame rõivaid uuele ringile saata. Olen ka ise suur teise ringi riiete fänn. Süda tilgub kiirmoe pärast verd. Arutut ostlemist on palju ning mul on hea meel, kui inimesed ostavad mõtestatult. Kiirmoe ületootmine ja -tarbimine pole muidugi mitte ainult meie, vaid kogu kaubanduse ja maailma probleem.
Olete peredele suunatud ja saate palju ausat tagasisidet. Kui Hot Lipsi poe avasite, kas mõni ütles, et tema enam teie keskusesse ei tule?
Jah, ikka öeldi. Aga kui olen juhuslikult sinna sisse astunud, siis näen inimesi, kes sellesse varem väikese distantsiga suhtusid. Minu jaoks on täiesti normaalne, et seksuaalsus ei ole tabu. Lõppude lõpuks – kuidas lapsed siia sünnivad? Inimese elu peab olema tasakaalus, sealhulgas on tähtis eluterve seksuaalsus.
Ma leidsin kohe, et Hot Lips on väga hea mõte, sest lõpuks tuleb see nõukaaegne häbi ja tabu maha murda. Elule peab natuke vürtsi lisama ning see kõik on täiesti normaalne.
Nii et inimesed elasid poe avamise üle.
Elasid üle. Pärast avamist mõtlesin, et loen kommentaaridest, mida avamispeost, mille koos Triin Simsoniga välja mõtlesime, arvati. Natuke hirmus oli küll. Aga risk tasus end mitmekordselt ära. Me mitte ainult ei toonud põranda alt välja olulist osa elust – erootikat – vaid ka meie valdkonna inimesed tunnustasid pingutust vääriliselt. Võitsime ju aktsiooni eest pronksmuna! Seinal ilutseb ka kommunikatsioonitegu 2022 diplom. Ma ei tea, kuidas seda sõnadesse panna, aga tegelikult oli selline võimalus harukordne ja ma ei tea, kas ma elus veel midagi sarnast teha saan.
Te oletegi siin natuke nagu üritusturundajad.
See on ju ka Tarmo taust ja minu taust on samasugune. Lihtsam on ise kontseptsioon välja mõelda. Ma tunnen seda maja ja rentnikke, ja oskan koos tiimiga välja mõelda, kuidas neid asju kõige paremini teha.
Kas inimesed on omaks võtnud, et kaubanduskeskuses saab poksida ja vehelda?
Õhtuti on kõik trennisaalid täis. See räägib enda eest. Laste jaoks on kindlasti hästi äge, et sellises kohas on trenn. Lastevanemate jaoks on see veel suurem rõõm – trammi ja bussiga on lihtne tulla ning autoga kerge parkida, pole kesklinna parkimisprobleeme. Lapsi oodates saab käia kohvikus, poes, teha võib-olla tööasju või kohtuda sõbraga. Aeg ei kulu asjata.
Lugesin üht ERRi uudisnupukest, kus Tarmo Hõbe ütles, et praegu külastab T1 päevas keskmiselt 11 000 inimest. Mõned inimesed on öelnud, et kui nad T1 satuvad, siis siin ei ole kunagi kedagi.
Need mõned inimesed pole võib-olla ammu T1-s käinud. Meil on olemas sensorid ja shoptracker’id, mille abil külastatavust mõõdame. On tõsi, et hommikupoolikuti eriti palju rahvast pole, aga see pole nii mitte ainult meil. Nädala arenedes hakkab T1-s külastatavus tõusma ja nädalavahetusel on kulminatsioon. Seda siis sügisel, kuna suvel on puhkused ning siis pole nädalapäeval nii suurt tähtsust. Aga muidugi on ka anomaaliaid ja palju võib mõjutada ilm, turistid, üritused meil ja linnas jne.
Oleme aasta ja üheksa kuu jooksul teinud väga palju asju, aga meil on veel palju teha, et jõuda näiteks Ülemiste keskuse külastatavuse juurde. Aga me ei saa ka end naabriga täielikult võrrelda, meil on teine algus, meil on oma lugu ja meie teekond on teistsugune.
Jäin mõtlema, et T1 avati alles 2018. aasta novembris. Teist on nii palju räägitud, et tunne on selline, nagu oleksite juba 15 aastat olemas olnud.
Just. Ma ise mõtlen ka, et väga põnev, kuidas kõik ühele keskusele kaasa elavad! Meie käekäik läheb kõigile väga korda. Peame ka ise pingutama ning kogu aeg välja mõtlema, kuidas positiivselt pildis olla. Tänan oma ääretult professionaalset tiimi.
Milline juht Tarmo on? Tal on ju selline tuntus, et päästab kõiki firmasid.
Tema energia ja visioon on väga inspireerivad. 2021. aasta lõpus olime sellises seisus, et ise ka päris täpselt aru ei saanud, mida tegime, olime nagu udu sees. Praegu on meil ergas ja motiveeriv juht. Mul oleks Tarmo ees tohutult piinlik, kui ma ei panustaks T1 kogu oma südame ja hingega. Ma ei saaks poole vinnaga teha, sest näen, kui palju tema teeb.
Teine asi, mis mulle meeldib, on see, et ta on inimeste inimene. Temaga saab rääkida ja ka ideid arutada. Võib kõik välja öelda, mis pähe tuleb. Kõik asjad, mis siin teinud oleme, on koos mõtlemise tulemus. “Meie” tunne on meil väga tugev. Mõne teise juhi puhul nii võib-olla poleks.
Miks TULI-ga liitusite?
Tahame olla uudiste ja trendidega kursis, TULI koondab oma ala professionaale. Mulle väga meeldivad case study’d – need on alati heaks õppimisvõimaluseks. TULI pakub ka muid enesetäiendusvõimalusi. Hea meelega oleme liikmed, kuulame, õpime ja jagame ka enda kogemusi, mis saavad ehk kellelegi toeks olla.
Autor: Siim Kera, TULI