31.01.2024

TULIUUS LIIGE | Sinisilm Films: meie eesmärk on ka alati ise areneda ja kuulda, kuidas näiteks Tallinkil laevadega läheb või mismoodi Pro Kapital arendusi teeb

Sinisilm Films on turul tegutsenud pea kümme aastat ja selle ajaga teinud põnevaid projekte nii Eestis kui ka välismaal. Kes nad on? Mis on nende eesmärk? Nendele küsimustele vastab ettevõtte asutaja Marten Merila.

Sinisilm Films asutaja Marten Merila. Foto: Erakogu

Marten, palun räägi alustuseks, millega ettevõte tegeleb.

Sinisilm Films tegeleb ennekõike videote tootmise ja otseülekannetega. Mõte luua oma ettevõte tekkis mul enda hobist. Mul on suur huvi videomaailma vastu.

Seega oled alati tegelenud sama valdkonnaga?

Ma õppisin koolis tegelikult ehitusinseneriks, vahepeal eksportisin Skandinaaviasse maju. Pisut teine valdkond (naerab – toim.). 

Ma olen maalt pärit, pidasime vanematega farmi, aga siis ütlesin isale, et mulle aitab piimafarmist ja tahan teha midagi muud. Pealinna kolides läksin Tallinna Tehnikakõrgkooli õppima. Mäletan, et tahtsin minna BFM-i, aga millegipärast jäi see mõte sinnapaika. 

Praeguseks on Tallinna Ülikool meie klient olnud juba viis aastat ja otseülekannete osakonnas on mul kaks Balti Filmi- ja Meediakooli haridusega operaatorit. Ise Tallinna Ülikooli õppima ei jõudnud, aga näed, teeme ikka koostööd.

Kuidas teil tiim ära on jaotatud? Saan aru, et üks tiim keskendub reklaamsisule, teine otseülekannetele. 

Jah. Meil on tiimis nii vabakutselised kui ka täiskohaga töötajad. Otseülekannete puhul kasutame rohkem vabakutselisi, sest need on üldjuhul projektipõhised. Seega on vahepeal meil kümme, vahepeal rohkem freelancerit erinevatel projektidel. 

Turg on seda juba navigeerinud, et mõned inimesed tahavad olla vabakutselised, mõned ei. Meil on mõlemad osapooled esindatud. 

Reklaamsisu teevad paljud agentuurid, otseülekandeid pakub ka Eestis märkimisväärne arv firmasid. Kuidas Sinisilm Films eristub? 

See on hea küsimus. Eestis kõik toimetavad omamoodi, kõigil on omad valdkonnad ja nišid. Minu põhimõte on olnud algusest peale see, et meil oleks alati kõige uuem tehnika. Et algusest lõpuni oleks meil kõik olemas – kaamerast kaubikuni. Oluline on ka oma sõna pidamine, selleta ei tee midagi.

Lugesin, et ettevõttel on kliente üle Baltikumi. Kust te nad leidnud olete? 

Siiamaani oleme purjetanud suusõnaliste kontaktidega, mis on pikalt meid edasi viinud. Aga nüüd, kui TULI-sse astusime, soovime veelgi rohkem kliente leida. Me tegime selleks isegi uue kodulehe (naerab – toim.). 

Pandeemia ajal hakkasin kontakte otsima riigisektorist ja tänaseks oleme teinud telereklaame erinevatele ministeeriumitele. Näiteks haridusministeeriumi projekti raames filmisime kõik Eesti koolid üles koos 80 intervjuuga. Eesmärk oli teadvustada, mida on koolide keskkonnas kaasajastatud ja muudetud. Meenub ka projekt, mis oli mõeldud Eestisse tulnud ukrainlastele, et neil oleks mugavam Eesti kultuuri ja keskkonnaga harjuda.

Räägime pisut ka eesmärkidest, kuhu ettevõttega jõuda soovite?

Iga aasta lõpus mõtlen, et paneks käibe eesmärgi. Või et tahame saada kokku 10 000 tundi. Aga see on vist juba ammu täis (naerab – toim.). 

Soovin, et liiguksime selles suunas, et kõik endale ka meeldiks. Oleme ettevõttega olnud partneriks erinevates sektorites, alustades lennundusest, lõpetades väikese poega. Meie eesmärk on, et saaksime ka ise alati areneda ja kuulda, kuidas näiteks Tallinkil laevadega läheb või mismoodi Pro Kapital arendusi teeb. 

Miks liitusite TULI-ga? 

Mu suurim eesmärk on Sinisilm Films nähtavamaks teha, kaasata rohkem partnereid, teha uusi asju üheskoos ning jagada mõtteid eri valdkonna tegijatega. 

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt