18.09.2024

TULIUUS LIIGE | Loovusvahendusagentuur KAGU: kui me sulle kirjutame, siis sa tead, et sealt tuleb midagi head

Mis pagana asi on loovusvahendusagentuur? Kohe saame teada, sest KAGU bossid Katriin ja Gunnar Hunt seletavad. Igatahes on neil siht silme ees: raputada turgu.

Katriin ja Gunnar Hunt on KAGU. Aeg on turgu raputada. Foto: Mari Makarov

Kogenud üritusturundajal ja Turundajate Liidu juhatuse liikmel Katriinil on pärast agentuurielu seljataga mõned vabakutselise aastad, Gunnar tegi tegusid viimati Optimisti loovjuhina. Nüüd on nad omapäi. Miks?

“Oleme nii kaua teiste all töötanud, et oli aeg oma asi teha,” räägib Katriin. 

Jätkab Gunnar: “Kui Imagine\TBWA’sse praktikale läksin, siis küsiti, kus ma end viie aasta pärast näen. Ütlesin, et viie aasta pärast teen oma agentuuri, aga praegu õpin teilt. Läks küll kümme aastat ja neli agentuuri, kuid siin see on.”

Viimasel ajal hakkas ligi kippuma tunne, et ring on täis.

“Sest meil endal on tekkinud arusaamad, kuidas peaks üht agentuuri tegema,” tõdeb Gunnar. “See on ju teiste suhtes ebaaus, kui lähen nende koju ja ütlen, et sul on kapp vale koha peal ja sein valet värvi. Parem ostame oma väikese korteri ja hakkame pihta (naerab – toim.).”

Kuidas peab üht agentuuri tegema? 

Gunnar: Koostöö on hästi tähtis.

Katriin: Näiteks üritusturundusagentuurides ei ole palju palgalisi. Ei ole disainereid, veebidisainereid ega muid erinevaid rolle. On projektijuhid ja loovjuhid. Ollakse harjunud, et ülejäänud töö küsitakse väljast juurde. 

Ma ei mõista, miks teised valdkonnad sama ei tee? Üritusturundus on näidanud, et selline lähenemine töötab väga hästi. Sa ei pea kõike oskama. Turul on inimesi, kes oskavad mõnda asja sinust paremini. Sina oled lihtsalt aju, kes kõik kokku toob. 

Gunnar: Ajudega on ka lihtsam välismaale jõuda. Kui inimesed KAGU-sse tööle tulevad, siis mitte oma käe, vaid oma aju ja kogemuse pärast. KAGU kunstiline juht ei pea oskama kõiki distsipliine, aga ta peab kõiki neid teadma. Samal ajal peab ta olema piisavalt sotsiaalne ja tugeva network’iga, et ta leiaks üles just need inimesed, keda kliendile vaja. Ja ta peab oskama neid juhendada. Ühesõnaga entrylevel töökohta KAGU-s ei ole. 

Ma otsin alati kolleegide supervõimet. Sa võid olla hea disainer, kes on eluaeg bännereid teinud, aga võib-olla on su supervõime fotokompositsioon ja mul on klient, kes peab oma toodet hästi tugevate fotodega müüma. 

Katriin: Agentuurijuhid natuke kardavad, et suurkliendid teevad endale in-house tiimi. Meile on see ideaalne. Võime olla nende strateegid ja loovjuhid. 

Gunnar: Võime õpetada loovkirjutajaid ja disainereid, kuidas brändiraamatut ellu viia. Olen siin viimasel ajal klientidele ka öelnud, et olen teie loovjuht for hire. Aga sama sõnum kehtib ka näiteks mõnele spetsiifilist teenust pakkuvale digiagentuurile. Saan teil aidata kliendilt õige info kätte saada ja turundusnarratiivi kokku panna. Olla teie strateeg for hire!

See ongi meie on-demand agency võlu. Sul pole iga probleemiga vaja kogu tiimi, aga sul on alati vaja head loovjuhti, tugevat strateegi, kogenud produtsenti ja täpset arvemajandust. 

Meie partnerid on ka agentuurid, st kui klient tuleb palvega meie juurde, siis me ei lähe kohe vabakutseliste juurde, vaid vajadusel toome laua taha näiteks selles valdkonnas kogenud agentuuri. Oleme hallid kardinalid!

Meie enda supervõime on bränding. Katriinil on kogemus tuua kokku inimesed ja leida igale probleemile lahendus, minu kogemus on leida ja kommunikeerida brändi lugu. Igas formaadis. Igas valdkonnas. Me saame aru, mida vaja on. Parima sõna puudumisel: oleme loovuse vahemehed. 

Mõtlesin just, et olete nagu vahendajad. 

Gunnar: Just. On-demand creative agency’t eesti keelde väga ei tõlgi. Ütleme, et oleme loovusvahendusagentuur. Aitame sul leida probleemile lahenduse ilma pakkumata ainult oma agentuuri siseseid võimalusi. The world is our oyster ehk siis me ei pea kliendile soovitama uut veebilehte vaid seepärast, et meie UX disaineril on praegu tööd vaja. 

Aga miks ei võiks klient ise teise agentuuri juurde minna? Miks teie vahel peate olema? 

Gunnar: Sest meie teame, kuidas tema brändi igas formaadis kommunikeerida. Klient usaldab meid ja me võtame tema kui brändijuhi koormust iga idee juures väiksemaks. Oleme turundusjuhi salarelv, millega ta oma elu paremaks teeb. Pakume konsultatsiooni ja know-how’d. Vahel ka vaidleme.

Mõni võib-olla ütleks, et praegu pole kõige parem aeg uue agentuuri jaoks. 

Katriin: Oleme seda tuttavate agentuurijuhtidega palju põrgatanud. Kõik on öelnud, et parimad agentuurid sünnivad kriisi ajal. 

Gunnar: Praegu on turul korralik segadus. Kõik natuke lonkavad. Me saame ka teeselda, et lonkame, kuigi tegelikult õpime alles käima (naerab – toim.). Ja kui hoog jälle üles läheb, siis oleme meie selleks ajaks juba samuti valmis kõigiga sammu pidama. Hea on käima õppida, kui kõik lonkavad.

Katriin: Meil pole ka seda pagasit, et peame kõiki toitma. Põhimõtteliselt peame ainult oma koera toitma.

Gunnar: Aga ta hommikul ei tahtnud süüa! (naerab – toim.)

kagu koer lisa
Pildilt leiab ka koera Ru Paula, kes ei tahtnud hommikul süüa! Foto: Mari Makarov

Sa enne mainisid välismaad. Nii et ainult kodumaale te ei plaani jääda? 

Gunnar: Jah, suur suund on ka välismaa. Paneme Eestis süsteemi paika ja seda saab müüa juba igas riigis. Kui keegi Šveitsis küsib, kes oled, siis inimese tasandil oled sa ju sama kui Eestis. KAGU pakub creative on-demand agency teenust ükskõik mis riigis.

Kümme aastat tagasi poleks selline agentuur töötanud, aga peale kõiki kriise, digimuutusi, rohepöördeid ja generatsioonide vahetusi on turg meid hästi vastu võtmas. Me pole ajaloos esimesed, kes on on-demand agentuuri teinud, aga praegu on õige aeg. Oleme saanud palju tagasisidet, et lahe suund ja tehke! Keegi ei näe meid konkurendina.

Katriin: Turg on valmis ja elevil. Kõik elavad kaasa. 

Mhm, et ei ole konkurendid, vaid toote neile tööd juurde? 

Katriin: See on sama asi, mida ma TULI-s ajan. Teeme koostööd! Nii jõuame palju kaugemale. 

Gunnar: Koostöö ongi tegelikult algpõhjus. Mitte, et mul oleks ainult loomeinimeste ja agentuurijuhtide telefoninumbrid, vaid olen nendega Slackis otseühenduses. Kui me sulle kirjutame, siis sa tead, et sealt tuleb midagi head.

Praegu olete kahekesi, aga palju põhituumikusse veel rahvast mahuks?

Gunnar: Logo peal on seitse saba, nii et see on maksimum. Elame Cannes’ist Cannes’ini ehk jaanipäevast jaanipäevani. Meie sünnikuupäev on 24.06. Kui aastased oleme, siis vaatame, kas meil on majja vaja alalist AD-d. Tema leidmine saab olema raske katsumus. Ta peab olema sama nohiklik, näljane ja terav nagu meie. Tal peab olema KAGU mindset.

Koostööst oleme omajagu rääkinud. On see praegu probleem, et ei taheta koostööd teha? 

Katriin: On küll. Minult alati küsitakse koos projekte tehes, et aga kes siis pärast muna endale saab? Koostöö on keeruline, seda ei ole harjutud tegema. Kõigil agentuuridel on oma playbook, mille järgi nad käituvad. 

Gunnar. Tahaksime, et need 20-30 agentuuri, kes iga aasta Kuldmunadel ringlevad, ei oleks üksteise vastas, vaid teeks suuri asju koos. 

Katriin: Üksi nurgas pusides ei jõua me kuskile. 

kagu lisa 2
KAGU utsitab koostööle. Foto: Mari Makarov

Mille pärast veel süda valutab? Mida tahate raputada?

Katriin: Lisaks kogu turule? 

Gunnar: Vahepeal olid andmed hästi populaarsed, nüüd on uuesti loll loovus in. Ma ei usu, et äärmused on õige suund. Andmed ja loll loovus peavad omavahel koostööd tegema. Sul on vaja kliendilt andmeid, et sinu loll loovus ei oleks lihtsalt kunstiteos ja sul on vaja lolli loovust, et kliendile tehtud turundusmaterjal poleks lihtsalt teadaanne.

Kui oma 10 aastat kogemust kõik kokku tõin, siis kirjutasin tahvlile 1+1=(scribble). See valem aitab meil kliendile leida parimaid lahendusi, mis liidavad loovuse ja brändi ning loovad midagi uut, meeldejäävat ja toimivat.

Katriin: 1+1=Kagu. Hästi lihtne!

Gunnar: Cannes’i lavale lähen selle meetodiga.

Katriin: Meil on, jah, sellised väikesed eesmärgid – Cannes’i lavale kolme aastaga!

Sihiks on Cannes’i lava?

Gunnar: Mitte auhindu vastu võtma, vaid oma lugu rääkima.

Auhinda ei taha, tahad lihtsalt laval kõndida?

Katriin: Küll see auhind ka üks päev tuleb.

Gunnar: Lisaks on meie eesmärk teha nii toimivat ja head asja, et maailm tahab sellest kuulda. Meie tagline on Creative wolfpack (loominguline hundikari – toim.). Oleme ise wolfpack ja hea lahendus aitab alati võimendada ka kliendi wolfpacki – kliendi ümber olevat kultust. 

Katriin: Creative wolfpack on meie tagline ja ühtlasi ka meie lubadus turule. Kui teeme koos, teeme paremini.

Igatsete ka midagi suure agentuuri juures?

Katriin: Suvepäevi (naerab – toim.).

Gunnar: Igatsen mingil määral seda mugavust mõni päev lihtsalt kukkuda. Samas, ise tehes ma ei lase endal kukkuda. Võib-olla vahel natuke komistada. Või kui kukun, siis maandun oma süsteemi peale.

Katriin: Mina ei karda kukkumist, minu usk Gunnarisse on nii suur. Olin paar-kolm viimast aastat vabakutseline, kliendipagas on tänu sellele suur ja kujuteldav safety net olemas.

Gunnar: Ühtlasi on Katriinil s*taks hea nina raha peale (naerab – toim.). Mitte ainult teenimiseks, vaid ka kliendi eelarve juhatamiseks. Klient tuleb laua taha olematu summaga ja peale vaadates tundub, et see kaob käest ära, aga ei kao, Katriin teab täpselt kuhu iga kopikas veereb.

Katriin: Ja noh, seda ma ei ole veel näinud, et mingi bränd Gunnari käe all ei tõuse. 

KAGU nimi tuleb teie eesnimede tähtedest? 

Katriin: Ei, see on ilmakaar! Kui sa metsa ära eksid, siis otsid puu ja kivi pealt sammalt ja paned paika, kuidas põhja või lõunasse liikuda. Me ei julgusta sind põhja minema, me kutsume sind KAGUsse. See on ootamatu suund! 

Gunnar: Alles töö käigus saime aru, et KAGU on ka meie nimede esitähed. See töötas veel paremini.

Miks TULI-ga liitusite? 

Katriin: See on täiesti mitteootamatu suund (naerab – toim.): Me tahame turgu arendada, meil on TULI-le väga palju pakkuda. 

Gunnar: Mina olen igas agentuuris olnud TULI-s aktiivne. TULI on meie tegevustesse sisse kirjutatud. Ainuke viis, kuidas siin alal midagi muuta, on olla TULI-s. Teine viis on vinguda, aga sel viisil läheb kauem aega. Meie esimesed esinduskulud olidki bränding ja TULI-ga liitumine. Tundus hästi loogiline. 

Katriin: TULI-s aktiivne olemine on KAGU põhikirjas sees. Mis agentuur või turundusettevõte sa oled, kui sa pole Turundajate Liidus?

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt