27.12.2024

TULISED TSITAADID | Kartulikott, oksendamine ja piimavann ehk Parim, mis tänavu TULI-le öeldi

TULI-le öeldi aasta jooksul igasugu asju. Valisime neist välja kõige kõigemad. On nii nalja kui ka tõsisemat kraami.

Kaarel Oja öeldu on meie edetabelis kõrgel kohal! Foto: Marek Metslaid

Parimate valimine käis nii: kõigepealt tegi TULI kommunikatsioonijuht Siim Kera eelvaliku, seejärel hakkasid tema, kommunikatsiooni projektijuht Kärt Tomp ning juhatuse liikmed Joel Volkov ja Ivo Kallasmaa hääletama. 

Valikus oli 26 tsitaati ning neile jagati hindeid kümne punkti süsteemis. Olgu märgitud, et võistlustules olid laused, mis eksklusiivselt TULI-le öeldud, erinevad pressiteadete pärlid arvesse ei läinud. 

TOP 11 (sest kümnes koht läks jagamisele) on siin. Naudi! 

10.-11. Tabasco loovjuht Alvar Lonks

(PS. Nüüd ja edaspidi – inimese nimele klikkimine viib sind looni, kust tsitaat pärit). 

“Me ei pea kirjutama reklaamteksti, me ei pea tegema reklaampilti, me ei pea tegema reklaami, me peame rääkima inimeste keeles ja sellest, mis neid kõnetab.”

10.-11.Seltskonnatäht ja ajakirjanik Anu Saagim

“Ma ei ehitanud endale mingit brändi, vaid elu lihtsalt kulges ja juhtus. Ma ei ole teadlikult midagi teinud. Mu bränd kukkus välja vahukoor, šampanja ja kuradi piimavann. See jääb mulle surmani külge, sealt ma välja ei uju.”

9. Linnaruumiaktivist mitte_tallinn

“Kindlasti peaks linnaruum olema oluline iga ettevõtte jaoks. On põhjus, miks restoranid näevad oma ruumide ja ukseesisega vaeva. Inimesed tahavad olla ja raha kulutada seal, kus on hea. Ettevõtted ei saa oodata, et keegi teine loob hea keskkonna, kui nad ise ei panusta. 

Majaesine on osa tänavast ja tänav osa linnast ehk me ise tükk tüki haaval kujundame linna. Ükskõiksusega näidatakse, et ei hoolita enda klientidest ega töötajatest. Paraku on Eesti ettevõtted oma keskkonna poolest mudaliigas. Kuna standard on üldiselt madal, siis on lihtne end mitte liigutada.”

8. Limpa mänedžer Susann Kõomägi

“Limpaga on hea, et ma ei pea sotsiaalmeedia sisu kinnitama. Kui peaks, siis arvan, et umbes 95% asjadest ei saaks kunagi eetriaega. Kui Limpa mänekas vahetus ja pulti asusin, siis lõpetasin kliendiga postituste kinnitamise. See oli üsna julge samm, aga kui 100 laigi ja 0 kommentaari asemel on järsku 4000 laiki ja 200 kommentaari, siis ei ole kellelgi midagi öelda – see, et usaldad oma agentuuri, võib ära tasuda.”

7. Ärimees Urmas Sõõrumaa

“Kui turundusest rääkida, siis see on kogu firma juhtimise osa. Kui oma ettevõtte tegevusest räägin, olgu see siis teenus või isegi Rotermanni kvartali loomine või arendamine, siis minu esimene küsimus turundajale on alati: mis tunnet sa tahad pakkuda?

Kui sul on turundus- või reklaamiprojekt, siis sa tahad ju tunnet edasi anda. Kui see haakub tundega, pole tähtis, palju see maksab. Kui lähed odavuse peale, siis sa ülemist tasandit ei loo. Aga kõik hakkab ülevalt pihta.”

6. Muusikaettevõtja Margus Varusk

“Eesti artistid pole kunagi väga promoaltid olnud. Olen töötanud päris paljude välismaiste artistidega. Kui asi puudutab baasturundust, et teed päeva või kahega kõik raadio- ja teleintervjuud ära, siis välismaised muusikud ei esita küsimusi ega virise. Eesti artistidega on pigem nii, et pakud neile promoväljundit ja nad uurivad, mis nad selle eest saavad, kas see on üldse okei ja mis see nende mainele teeb?

Ma ei tea, mis see su mainele ikka teeb? Kui oled artistina see, kes olla tahad, ei tee intervjuu su mainele midagi.”

4.-5. Näitleja, koomik ja loovjuht Henrik Kalmet

“Tihti on ettekujutus, et reklaam on ülim kommerts, mida ta võib-olla mingit pidi ongi, aga samas toob see sageli kokku sellise kunstiinimeste kontsentratsiooni, mida ei leia naljalt ühestki kunstiprojektist, sest, palun väga, raha selleks lihtsalt ei ole. 

Ma ei taha reklaami kuidagi puhtaks pesta ja öelda, et see on suur kunst, aga isegi, kui see on täielik kommerts, toetab see loomevaldkonda sellega, et annab vahel kunstiinimestele võimaluse edasi elada ja jätkata kõrvalt tegelemist ka oma põhierialaga.”

4.-5. Tippkokk Orm Oja

“Käisin just ühes saates ja kirjutati, et võta saatekülalistele mingi kingitus kaasa, et saad promo. Ütlesin, et ei taha promo, tulen lihtsalt kakaod jooma. Öeldi, et võta ikka midagi. Ütlesin, et võtan koti kartulit, nende 5000 kaloriga peab neli päeva vastu. Öeldi, et ära jama, Orm, võta midagi, mis promob su brändi.

Mis brändi ma müüks? Olen tavaline poiss Tondilt, kes riivib natuke paremini peeti ja oskab ilmekalt rääkida.”

3. Endine Ryanairi sotsiaalmeediajuht Michael Corcoran

“Kõige tähtsam on mõista, miks inimesed sotsiaalmeedias on. Me ei lähe sinna, et näha mingit jube igavat brändi. Tahame meelelahutust! Olgu see siis suitsupausil, ühistranspordis või vetsus – tahame sotsiaalmeedia abil igapäevasest s*tasest reaalsusest pääseda.”

2. Bedwettersi liige ja turundaja Mihkel Mõttus

“Kui vaatan mingeid töökuulutusi, siis tahan endale kurku oksendada. Teed meiliturundust, SEO-d ja Facebooki reklaame. Google Adsi pead oskama, sisuloomet jagama ning kõiki programme Illustratorist ma ei tea milleni välja.

Inimesed – te ei otsi endale turundusjuhti, te otsite tervet meeskonda! Nii saate endale mingisuguse pooliku asja. Ma ei tea ühtegi inimest, kes kõiki neid asju päriselt oskab.”

1. Quantitase innovatsioonibüroo juht Kaarel Oja

“Mingi hetk oleme punktis, kus on keeruline üldse millegagi tegeleda, sest reklaamisektor on hunnik tehnoloogiaplatvorme ja ükski neist pole siin regioonis tehtud. Meie vajutame ainult nuppe ja oskusteave, kuidas kliendini jõuda, liigub riigist ära. See tähendab, et meie teeme liinitööd ning müüa ei oska.”

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt