10.12.2021

Tulevik? Uus reklaam reageerib vaataja emotsioonidele

Lexus tõi turule tehisintellektil põhineva reklaami, mis muutub vastavalt vaataja emotsioonidele. Uue Lexus ESi turuletoomiskampaania nimega „Feel Your Best“ kasutab vaataja veebikaamerat, et selgitada välja inimese meeleolu ja kohendada sellest lähtuvalt reklaami sisu.

AI (artificial intelligence ehk tehisintellekt) saab näoilmete lugemiseks veebikaamerat kasutada vaid juhul, kui vaataja annab selleks oma nõusoleku. Samal ajal, kui tehisintellekt loob vaatajaga kontakti ja teeb selgeks tema emotsionaalse seisundi, viiakse reklaami sisse visuaalsed ja muusikalised muudatused.

Selle tulemusel reklaami tempo kas kiireneb või aeglustub, heli muutub põnevamaks või rahulikumaks ja värvid muutuvad vastavalt rohkem või vähem erksaks. Kirjeldatud protsess seob oskuslikult inimese emotsioonid ja reklaamis toimuva.

„Kuna tarbijad ootavad brändidelt aina isikupärasemaid kogemusi, soovisime testida AI kasutamist, et luua vaataja emotsioonidele tuginevaid reklaame. See on esimene samm näitamaks, kuidas väikesed reaalajas toimuvad muudatused võivad reklaami vältel inimese enesetunnet ja meeleolu parandada,” kommenteeris Lexuse Euroopa direktor Spiros Fotinos.

Unit9 arendaja Zlaten del Castillo sõnul oli reklaami jaoks kaasaaegse näotuvastustarkvara väljatöötamine väljakutse, millest nad lihtsalt ei saanud keelduda. „Aastal 2021 oleme me alles pika teekonna alguses selle poole, mida tehisintellektide kasutamine tegelikult võimaldab. Ootasime suure põnevusega, et saaksime Lexuse brändiga koostöös end ajalukku kirjutada,” sõnas Castillo.

9f9cc634 2adc 4282 964c 646690ac3eb1

Vaatajale antakse AI reklaamiga tutvumisel vabad käed ja nii on võimalus näoilmeid muutes testida, kuidas tehisintellekt vastavalt kohandub ning kiirelt reageerib. Iga süžee „skaneerimispunkt” käivitab tehisintellektis justkui uue reaktsiooni, sidudes omavahel kampaaniamaterjali ja psühholoogidega koostöös valitud sisu. Uue tehnoloogia tulemusel võib sündida reklaamist koguni 3125 erinevat versiooni, mis vaatajasse positiivsust süstivad.

Reklaami välja töötades ammutati inspiratsiooni Lexuse kliimasüsteemist Climate Concierge ja kohanduva vedrustuse funktsioonidest. Sarnaselt auto varustuse adaptiivsetele omadustele püüab ka reklaam vaid 30 sekundi jooksul reklaamitarbija emotsioone muuta, kasutades sealjuures mitmetasandilist audiovisuaalset simulatsiooni, mis peegeldab vaid positiivseid ja meeleolu parandavaid emotsioone.

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Kõik uudised