02.04.2024

Mis toimub trükimaailmas? 5 tähelepanekut, mis puudutavad iga turundajat

Indrek Leemet ja Martti Kübarsepp Metroprindist külastasid märtsis Amsterdamis toimunud FESPA Global Print Expot. Tegemist on ühe maailma suurima trükiteemalise messiga, kus esindatud siidi-, digi-, laiformaat- ja tekstiilitrüki turuosalised.

Pildil on digitrüki tehnoloogia, mis lisaks tindile trükib ka struktuuri. Näo erinevatel osadel on näha taustana erinev struktuur. See on täiesti sile materjal, millele printer trükib nii värvi kui ka struktuuri. Foto: Erakogu

Viis tähelepanekut trükimaailma suundumustest, mis puudutavad iga turundajat.

  • Jätkusuutlikkus tervikpildis

Keskkonnasõbralikud lahendused ei piirdu ainult loodust säästvamate materjalide kasutamisega. Näiteks on suurte reklaambännerite kinnituseks välja töötatud spetsiaalne öösivaba aasadega kinnituspael, mis õmmeldakse bänneri servadesse. Selle ja korduvkasutatavate kinnituste abil saab bänneri paigaldada ja pinguldada ning peale kasutamist suunata otse ümbertöödeldava tekstiili hulka, ilma et oleks vaja metallist või plastikust ööse hakata välja lõikama.

  • PVC osakaal väheneb – tekstiilmaterjalide kasutamine kasvab

Trend, mis sai alguse juba mitmed aastad tagasi, jätkub. Absoluutselt iga trükimaterjali tootja pakub oma valikus keskkonnasõbralikke lahendusi, samas kõik ütlevad kui ühest suust, et paraku kasutavad kliendid neid võimalusi väga vähe. 

Kasvab PVC-vabade materjalide hulk ning veelgi enam liigub trend kergemate ja loodust säästvamate tekstiilmaterjalide suunas. Tekstiili eelistamisel on lisaks keskkonnasõbralikkusele sageli argumendiks ka materjali praktilisus ja kergus.

  • LED valguskastid on asendamas roll-up’e

Lihtsamate messi- ja POS lahenduste hulgas teeb jätkuvat vähikäiku end aastakümneid tõestanud roll-up. Teed tuleb anda kaasaegsetele ja kergetele tekstiilist visuaaliga LED valguskastidele. Viimaste lahenduste hulgas on juba selliselt kokkupandavad valguskastid, mis on pakendis ühes tükis ning tuleb kliendil kasutuskohas vaid nö. „lahti voltida“. 

  • Reklaam kolib aina lähemale tarbijale

Suured ja efektsed välireklaamid ei kao kusagile, kuid trükitööstuses on selgelt märgata POS reklaamide osakaalu pidev suurenemine. Reklaamijad soovivad olla oma kliendile suuremas mahus lähemal ning mõjutada ostuotsust pigem ostukohas.

  • Innovatsioon jätkub ka vanas heas trükimaailmas

Suur osa innovaatilisi lahendusi on trükitehnilised ja jäävad reklaamikliendile sageli märkamatuks. Kuid kaudselt mõjutavad need kõik kliendikogemust, mis saab parem läbi trükikodade automatiseerituse, kiiruse, kvaliteedi tõusu ja efektiivsuse.

Silmaga nähtav näide innovatsioonist oli printer, mis võimaldab suures formaadis lisaks värvile trükkida ka struktuuri ja seda nii, et kasvõi iga piksel võib olla erineva struktuurimustriga.

Autor: Kristel Ulla, Metroprint

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt