TLÜ tudengid lõid Helme hobusevaraste sõnakõlksul põhinevaid meeme
Eelmisel kolmapäeval said Sven Luka ja
Alvar Jaaksoni projekti „Loovkursus“ raames taas kokku Tallinna
Ülikooli kolmanda kursuse tudengid. Seekord külastati ImagineTBWA kontorit.
Fotol: TLÜ reklaamitudengid ImagineTBWA kontoris
Loengu teema oli “Loovus ja loov
õhkkond“. ImagineTBWA loovjuht ja partner Sven Luka rääkis loovust
soodustavatest ning tapvatest nüanssidest. Seejuures jagas ta tudengitele
erinevaid ideid, kuidas luua loov õhkkond.
Mõned näpunäited:
- Tarbi infot, mida muidu ei tarbiks. Loe
raamatuid või tekste, mis sind ei huvita. See avardab silmaringi. - Igavle, see soodustab loovust.
- Tegele mindfulnessiga – ole
teadlikult hetkes ja 100% kohal, see treenib aju. Pane tähele detaile ning mõtesta,
mida ja kuidas sa teed. Loovus on selle võrra kõrgem. - Ära otsi õigeid vastuseid, neid ei ole
olemas. - Loo seoseid, mille peale keegi teine ei
tule. - Ole vaba ja lõõgastu. Loovprotsessis
peaks laskma ennast vabaks ja kõik mõtted välja. - Ära anna alla. Ära solvu, kui kellegi sinu
idee ei meeldi.
Näpunäidete jagamisele järgnesid
ImagineTBWA loovjuhtide Gunnar Hunti, Rainer Olbri ja Margaret Muilase esitlused,
kes rääkisid enda mõtetest
seoses loovuse, ideede genereerimise ja loovustehnikatega. “Kõige tähtsam on,
et oleks vibe, kus inimesed tahaksid mõelda. Suurim loovuse tapja on see,
kui inimesed ei viitsi ega taha mõelda,” ütles Muilas.
Tudengid esitasid poliitilisi meeme
Kodutööna esitasid tudengid meeme, mille
teemaks oli 2019. aasta juulis palju kõneainet ja värvikat tagasisidet pälvinud
Mart Helme sõnavõtt, kus ta nimetas Tallinna Ülikooli hobusevaraste kooliks.
Briif: Meem Tallinna Ülikooli toetuseks
Juulis 2019 nimetas siseminister Mart
Helme Tallinna Ülikooli hobusevaraste kooliks. Selline sõnakasutus leidis vastukaja
Ülikoolis, akadeemilistes ringkondades, poliitikas, avalikkuse hulgas. Kogu
selle meediadiskussiooni leiab guugeldades, samuti teadusrahastuse ja plagiaadi
teemad, mis olid Helme sõnavõtu ajendiks.
Ülesanne
Võta aluseks Helme hobusevaraste sõnakõlks
ja loo meem. Eesmärgiks on näidata, et Tallinna Ülikool on äge õppeasutus
ja selle ülikooli reklaamitudengid vaimukad tüübid, kes oskavad ründaja
sõnad enda ning kooli tugevuseks pöörata. Tegevuse sihiks on saavutada meemi
viiruslik levik sotsiaalmeedias.
„Teema on põnev, sest tavapärases
reklaamis ei julgeta tihtipeale poliitilisi teemasid ettevõtete ja brändidega
siduda või sarnastel teemadel seisukohta avalikult võtta. Meil on tegu aga tudengitega,
kelle ülesanne on olla loov, mitte korrektne,“ kommenteeris Luka.
Meemid olid tudengite poolt lahendatud
väga erinevalt. Osad sidusid meemid otseselt Mart Helmega, kuid mõned olid
otsustanud teemale läheneda apoliitiliselt.
„Väga lihtne on minna kergema vastupanu
teed ning meemi näol teha nalja meemi teema püstitaja üle. Seega minule
sümpatiseerisid pigem hoopis meemid, mis ei puudutanud otseselt Mart Helmet
vaid leidsid viisi kuidas enda või millegi/kellegi muu üle naljatades teema
üles võtta ning seda viraalselt kasutada,“ lisas Luka.
Tudengite pakutud lahendused:
“Loovreklaam” on TLÜ reklaami ja
suhtekorralduse õppekava osa, kus Imagine TBWA loovjuht ja partner Sven Luka
ning Utopia kaasomanik ja loovjuht Alvar Jaakson teevad tudengitele nö
agentuurisimulatsiooni. Tudengid lahendavad nii reaalseid kui
väljamõeldud briife ja pakuvad loovlahendusi, mida nad lõpuks ka oma
portfoolios kasutada saavad. Kolme kuu vältel külastatakse ka mitmeid Eesti
tippagentuure, kus tudengitel avaneb võimalus vestelda loovjuhtide,
copywriterite ja teiste valdkonna ekspertidega.
Loe ka: Projekt “Loovreklaam” viib
tudengid koolipingist reaalsesse reklaamimaailma.
Kokkuvõtte tegi: Helena Vaht, kommunikatsioonibüroo Dalton