TikToki reklaam – kellele ja miks?
Reklaamivõimalused TikTokis on turundusmaailmas pikalt kuum teema olnud. Kuigi kohalikud kasutajad veel reklaame ei näe, on siiski ka Eesti turundajatel võimalik 1,1 miljardi kasutajaga hittplatvormist täna osa saada. Platvormi reklaamivõimalustest tegi ülevaate Httpool Eesti TikToki kliendipartner Anna-Liise Linholm.
TikTok on üks kiiremini kasvavaid sotsiaalmeediaplatvorme, millel on praeguseks üle kolme miljardi allalaadimise. Maailma populaarseima rakenduse tugevusena toob Httpool Eesti TikToki kliendipartner Anna-Liise Linholm välja unikaalse ja võimsa algoritmi.
„TikToki üheks suurimaks eeliseks on kindlasti algoritm, mis on pelgalt 15-20 minutiga võimeline läbi hammustama, milline sisu on konkreetsele kasutajale meelepärane. See loob väga personaalse kogemuse ning hoiab kasutajaid pikalt kaasatuna,“ selgitas TikToki kliendipartner.
Ta lisas, et platvormi personaalsus mängib ka turundajatele head kaardid kätte.„Individuaalsele sisule ülesehitatud algoritmi abil saab reklaamija kätte täpselt talle vajaliku publiku. Midagi sellist ei ole sihitud reklaami maailmas kunagi varem nähtud, kuna platvormi tehisintellekt on pidevas õppimises ning kõik TikToki kasutajad kogevad unikaalselt nii sisu kui reklaame,“ rääkis Linholm.
Platvormi populaarsus kasvab pidevalt ning seetõttu suureneb konstantselt ka sinna suunatav reklaamimaht. Linholm sõnas, et TikToki reklaami saab hetkel teha 75 keeles ja 150 riigis üle maailma.
„Antud funktsioon on juba kättesaadav meie naaberriikides Soomes ja Rootsis. Kuigi Eesti kasutajad reklaame ei näe, ei tähenda see aga seda, et kohalikud turundajad reklaamivõimalustest osa ei saa. Täna saame teenindada näiteks eksportsuunaga ettevõtteid, kelle sihtriigid eelneva 150 sees on. Ehk neid, kes seal juba tegutsemas või sinna suundumas on,“ kommenteeris Linholm.
Rääkides seniste eksportööride reklaamide tulemuslikkusest, kommenteeris Linholm, et kuna TikTokis veedavad kasutajad rekordiliselt palju aega, on kaasatus garanteeritud.
„Senised kampaaniad on läinud edukalt ning on näha, et platvormil on tohutu potentsiaal. Ettevõtetel on esmakordne võimalus laiendada enda bränditeadlikkust generatsioonide Z ja Y seas (eriti vanusegrupis 18-34), kuna platvormi kasutajad on täiesti unikaalsed – näiteks 60% neist ei oma Twitterit ja 45% Instagrami,” nentis Linholm ning lisas:
„Selles vanusegrupis on aga esindatus oluline, kuna Z generatsioon on hetkel kõige potentsiaalsem ostuvõimeline klient ning TikTokki enda digiturunduse kampaaniast välja jättes kaotab bränd suure osa võimalikest klientidest. Kuid nagu ikka, on eelarve sihipärane kasutamine siin võtmetähtsusega.“
Täna ettevõte ilma partnerita TikToki reklaamikontot avada ei saa, seega on heal partneril siinkohal oluline roll. Oskuslik partner aitab lisaks reklaamide seadistamisele leida ka personaalsed lahendused ning annab nõu eelarve eesmärgipärasel kasutamisel.
„Httpool on lüli TikToki ja kliendi vahel, vahendades infot ning jagades kogemusi ja nõuandeid – ning seda täitsa tasuta! Saime esimese TikToki partnerina ka võimaluse kaasa teha parimas koolitusprogrammis TikTok Academy, kus lisaks kampaaniate ülesseadmisele saame ka värskeimat infot uuenduste, trendide ja parimate praktikate kohta,“ kõneles Linholm ja lisas, et trendidest lähtuv sisu on TikTokis võtmetähtsusega ning toimiva reklaami loomiseks peab pidevalt platvormi uute vooludega kursis olema.
„TikTokis on võimalik teha lihtsat in-feed videoformaadis reklaami ning ka premium lahendusi, mille hulka kuuluvad näiteks bränditud efektid, teemaviited ja palju palju muud – võimalusi on rohkelt. Oluline on koostöös kliendiga leida just tema teenusele või tootele sobivad lahendused, et reklaam kiiretempolises feedis silma jääks,“ kommenteeris TikToki kliendipartner.
Linholm on omanäolise platvormi reklaamivõimalustest elevil ning tõdes, et ka Eestis tuntakse selle vastu aina enam huvi. „Eksportsuunaga ettevõtted saavad juba täna seda põnevat maailma uudistama hakata ning loodetavasti saabuvad kauaoodatud reklaamivõimalused peagi ka meie koduõuele,“ lausus Linholm.
Autor: Anna-Liise Linholm, Httpool Eesti
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Httpool Eesti on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.