30.09.2022

Jätkusuutlikkus, koostöö ja andmed ehk selle aasta The World Media Awards’idel domineerinud teemad

The World Media Groupi (WMA)* korraldatav iga-aastane üritus The World Media Awards tunnustab brände, agentuure ja meediapartnereid, kes loovad parimaid rahvusvahelise sisuga piiriüleseid reklaame. Selle aasta shortlistis domineerisid uuenduslikud ja ebatavalised kanaliteülesed meediarakendused, jätkusuutlikkuse teemad, koostöö ja andmed.

Grand Prix võitnud Johnnie Walkeri film. Foto: theoneswho.film

World Media Awards’e jagati sel aastal välja juba seitsmendat korda, kuid The World Media Grupi tegevjuhti Belinda Barkerit üllatab endiselt, et igal aastal on aina kvaliteetsemad ja loomingulisemad tööd. 39-liikmeline žürii valis välja finalistid, kelle sisupõhised kampaaniad on olnud rahvusvahelisel tasandil kõige paremad.

Kuna oleme kõik COVIDi-järgse eluga kohanenud, on prioriteedid muutunud ja sellega seoses on muutunud ka teatud kategooriate populaarsus. Nii Automotive kui ka Social Good kategoorias oli sel aastal kaks korda rohkem kandidaate. Kategoorias Technology & Telecoms kasvas taotluste arv eelmise aastaga võrreldes 175%. Järgnevalt tutvustame teemasid, mis kõigis kategooriates esile kerkisid.

Heal eesmärgil

Kuna jätkusuutlikkus on ettevõtete juhtide ja poliitikakujundajate jaoks praegu peamine väljakutse ja strateegiline fookus, näitasid selle aasta konkursitööd kasvavat vajadust asjakohase ja õigeaegse B2B (ärilt ärile) sisu ning arusaamade järele. See aitaks ettevõtete juhtidel kiiresti areneval maastikul paremini orienteeruda.

Mitmes kategoorias keskendusid paljud tugevad kandidaadid jätkusuutlikkusele. Samsung tegi koostööd New York Times Advertisingu sisustuudioga TBrand, et tõsta teadlikkust nende keskkonnasõbralikest toodetest ja tehnoloogiatest, näidates, kuidas need aitavad ühiskonnal saavutada jätkusuutlikumat tulevikku, vähendades samal ajal oma toote keskkonnamõju.

screenshot 2022 09 30 at 10 07 11
Kuvatõmmis/nytimes.com

Sarnast teemat käsitles ka Economist Impacti töö. Koostöös Infosysiga uuriti netonullheite ja puhta energia ning planeedi jätkusuutliku vastupanuvõime saavutamise kriitilisi probleeme. Mõlema osapoole ühiseid teadmisi kasutades püüdsid nad harida valdkonna juhte, tugevdada jätkusuutlikkuse huvirühmi ja seada muutuste esirinda oma partnerid.

Andmete kasutamine

Selle aasta võistlustööd kasutasid kampaaniate edastamisel andmeid palju laiemalt, mis tõi ka tulemused ja edu.

Seda oli näha Financial Timesi ja Accenture koostöös. FT uurimisrühm viis teaduspõhise kampaania jaoks läbi juhtimisnõustamise globaalse mõjuuuringu (GIST) enam kui 550 silmapaistva kõrgema taseme juhi seas. 

Eesmärk oli tutvustada Accenture’i teadmisi FT lugejatele ja tutvustada nende brändi sõnumit usaldusväärses keskkonnas. Sisukampaania positsioneeris Accenture’i konkreetsete huvipakkuvate teemade ümber, tuginedes just GIST-uuringu käigus kogutud teadmistele ja edastas sõnumi läbi FT kõrgetasemeliste juhtkirjade, veebiseminaride ja uudiskirjade. 

FT ja Accenture esitatud kampaania ei võitnud enda kategoorias küll peaauhinda, kuid sai palju kiidussõnu ja tõsteti eraldi esile.

Uuenduslik meediarakendus

Paljud selle aasta võistlustööd üllatasid kohtunikke oma uudse lähenemisega. Need kampaaniad näitasid oma järgijaskonna sügavat mõistmist, jõudes traditsioonilistest meediaväljaannetest kaugemale ja katsetades alternatiive, nagu ettevõtte LinkedIni profiilid, mänguplatvormid ja muud uuenduslikud lahendused. 

Samuti oli huvitav näha, et brändid liikusid tavapärasest sihtimisest kaugemale, et avastada kohti, kus nende jälgijaskond kõige rohkem kaasa lööb.

Koostöö edendamine

The World Media Awardsil näeb alati, mida on võimalik saavutada, kui rahvusvahelised brändid, agentuurid ja meediaomanikud teevad ühise eesmärgi nimel koostööd. Sel aastal oli taas suurejoonelisi partnerlusi.

BBC StoryWorks tegi Põhja-Itaalias Lombardias reisimise kampaania loomisel koostööd kahe brändiga: InLombardia ja Grana Padanoga. Eesmärgiks oli ühendada kaks väga erinevat brändi sama reisipublikuga, et tutvustada Lombardiat kui autentset reisi- ja maitseelamust pakkuvat sihtkohta.

De Beers otsustas tegeleda bränditajuga, suunates tähelepanu vastuolulisele teemandikaevandamise teemale. Alates 2015. aastast on National Geographic Okavango Wilderness Project töötanud selle nimel, et aidata tagada Okavango basseini püsiv ja jätkusuutlik kaitse.

DeBeers otsustas teha koostööd National Geographic Society’ga, pakkudes tuge ja rahastamist juba käimasoleva töö laiendamiseks ja kiirendamiseks. Julge kampaania koolitab lugejaid ja tõstab teadlikkust Okavango deltast ja selle kasuteguritest läbi National Geographicu oskusliku jutuvestmise. See koostöö tõi võidu Brand & Media Owner Partnership kategoorias.

screenshot 2022 09 29 at 15 14 59
Kuvatõmmis: National Geographic Okavango Eternal

Need olid vaid mõned näited töödest, mis World Media Awardsi shortlisti valiti. Kõik selle aasta finalistid on rõhutanud, kuidas kõige edukamad rahvusvahelised partnerlussuhted sünnivad siis, kui brändid, agentuurid ja meediaomanikud on tihedalt seotud ning võtavad omaks ebatavalise mõtlemise ja loomingulise probleemide lahendamise, et saavutada käegakatsutavaid tulemusi.

Grand Prix Johnnie Walkerile

8. septembril 2022 Londonis Ham Yardi hotellis toimuval tseremoonial anti Grand Prix Johnnie Walkerile, kes võitis ka Luxury & Lifestyle kategooria. Nende kampaania oli üles ehitatud Amarachi Nwosu lavastatud filmile, mis uuris, mida tähendab brändi sõnum Keep Walking (“liigu edasi”) Aafrika loovinimestele.

Film keskendub 20 kunstnikule, disainerile ja muusikule, kes kujundavad tänapäeva Aafrika kultuurimaastikku. Teos annab ülevaate, kuidas värske loomeenergia, puhas sihikindlus ja teedrajav vaimsus toovad autentse Aafrika väljendusrikkuse maailmani. See kampaania on hea näide sisupõhise reklaamiga võimsast storytellingust õiges meediakeskkonnas.  

Vaata filmi

*World Media Group on juhtivate ülemaailmsete meediaorganisatsioonide liit, kuhu on koondunud usaldusväärne ja tunnustatud ajakirjandus. Selle liikmete hulka kuuluvad The Atlantic, BBC Global News, Bloomberg Media, The Economist, Forbes, Fortune, Insider, National Geographic, Politico Europe, Reuters, The New York Times Company, The Smithsonian, TIME, The Wall Street Journal ja The Washington Post, samuti assotsieerunud liige Euromoney ning partnerid Permutive ja Smartology.

Tutvu shortlistiga Tutvu võitjatega

Autor: Liis Suuk
Toimetas: Siim Kera, TULI

Allikas: https://whatsnewinpublishing.com/sustainability-collaboration-and-data-themes-dominating-this-years-wma-shortlist/

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt