19.10.2020

Telia „Suurim julgus” käivitub taas. 40 000 last kogeb küberkiusamist, sekkuda julgevad vähesed

Sellel nädalal alustab Telia taas küberkiusamise vastase kampaaniaga „Suurim julgus”, kus pannakse südamele, et suurim julgus on vägivallale vastu astuda ja pakkuda tuge kõigile, kes ise end kaitsta ei oska või ei suuda.

„Kõige valusam on küberkiusamise probleem 10–14aastaste koolilaste seas, keda saavad toetada klassikaaslased, õpetajad ja vanemad. Soovime kõnetada neid, kes näevad kiusamist pealt, aga ei sekku. Lisaks eelmisel aastal valminud teleklipile, kasutame tänavu lisaks veel lühikesi kogemuslugusid õpilastelt, vanematelt, õpetajatelt ja veebikonstaablitelt. Need on päris inimeste päris lood, mille jagamine nõudis kindlasti ka väga suurt vaprust. Meie tänu ja imetlus selle eest! Tahame, et kiusuteema lahendamine ei käiks kampaaniakorras, et sellest teemast peaks üha vähem rääkima, aga siiski elame veel ajas, kus hoolimist, märkamist ja toe pakkumist võiks olla palju-palju rohkem. Õnneks oleme saanud väga palju tuge nii oma ettevõtte töötajatelt, partneritelt, koolidelt, sõpradelt ja tuttavatelt, kellele see teema läheb korda ja kes ütlevad, et peame jätkama,“ rääkis Telia Eesti toetustegevuste juht Elo Võrk.

„Suured tänud „Suurima julguse“ kampaania partneritele Lastekaitse Liidule, Lasteabile, Kiusamisvabale koolile ja paljudele teistele kiusuennetusse panustavatele organisatsioonidele, kellega koos on sündinud loovlahendused ja abimaterjalid lehele www.suurimjulgus.ee. Oleme südamest tänulikud kogu Age Creative’i tiimile, kes on kõigi eelnevate ja nüüd juba järjekorras viienda kampaania autor ning pannud sellesse kampaaniasse oma südame ja loovuse. Suured tänud ka produktsioonifirmale Smoked Sparrow, kellega koostöös valmisid tänavused kogemusvideod, ” lisas Võrk.

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) kommunikatsioonibüroo politseikapten Maarja Punaku sõnul on tal usku Eestis üha rohkem levivatesse kiusamisvastastesse programmidesse: „Lisaks sellele, et koolid loovad nende abil paremaid süsteeme, kuidas kiusatavat last aidata, õpetatakse juba päris noortele ka seda, milline käitumine võib teisele haiget teha.”

Kius telefonis või internetis on saanud pea sama tavapäraseks kui silmast silma suhtlus. Laste internetikasutuse uuringust selgub, et viimase aasta jooksul kiusatud lastest on koguni 77% kogenud seda silmast silma kohtudes ning 67% telefonis või internetis.

„Küberkius on teema, mis on endiselt ühiskonnas raskesti mõistetav. 2018. aastal korraldatud uuringu EU Kids Online Eesti tulemustest selgub, et 36% lastest, kes küberkiusu kogevad, ei räägi sellest mitte kellelegi. Miks see nii on? Kas me üldse oskaks abipalvele vastata? Kas me suudaks mõista, mida tähendab, kui sind igapäevaselt internetis terroriseeritakse? Võib-olla on see, kuidas me oleme harjunud küberkiusule mittereageerima, põhjus, miks noored ja lapsed üksi kannatavad,” ütles Võrk.

Algatuse keskpunkt on veebileht www.suurimjulgus.ee, mis koondab teema kohta kogu vajaliku info ning lehel on võimalik vestluse aknas anonüümselt otse suhelda Lasteabi spetsialistiga, kellelt saab küsida nõu ja abi ööpäevaringselt. Telia klientidele on Lasteabi äpi kasutamise andmemahuvaba, st seda äppi kasutades ei pea Telia kliendid andmemahu kasutamise eest maksma.

Loovagentuurid:

  • Age Creative (Mart Metsma, Sille Tsizikova, Tõnu Kõva, Gerli Carol Lehtsalu, Silver Sepp, Kirsi Süda)
  • Smoked Sparrow (Jakob Kangur ja Gert Zavatski)

PR: Maie-Liisa Sildnik, Miltton
Klient: Telia
Projektijuht Elo Võrk
Produktsioon: VAAS
Partnerid: Lastekaitse Liit, Lasteabi ja Kiusamisvaba Kool

Silja Oja, TULI


Telia Eesti, Age Creative ja VAAS on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt