16.01.2023

Tele2 koolitab brändisaadikuid. Turundusjuht Tiina-Mall Vannastu: kui töötajatesse panustamine sind ohustab, siis oled nõrk juht

Tele2 julgustab töötajaid töö ajal TikTokke tegema! Väike liialdus, aga peaaegu nii on. Ettevõtte uus projekt, Telehypelased, õpetab töötajatele, kuidas erinevatest sotsiaalmeediakanalitest maksimumi võtta. Miks nad seda teevad? Kohe saame teada.

Tiina-Mall Vannastu (vasakul) ja Linda Marie Ormus Tele2 taliujumise hooaja avaüritusel. Foto: Tele2

“Mis teil toimub seal Tele2-s?”

“Mis ikka toimub, teeme tööd, lahendame probleeme ja siis tähistame!”

“Ei-ei-ei, teil on see mingi hypelaste värk, mis see on? Terve sotsiaalmeedia on Tele2 postitustega üle uputatud. Ma tahan ka tagasi tööle tulla!”

Dialoogi toob teatraalselt ellu – küll Ülemistel asuvas tillukeses koosolekuruumis, mitte avaratel lavalaudadel – Tele2 turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiina-Mall Vannastu, kelle sõnul suhtlevad niiviisi omavahel Tele2 töötajad ning emapuhkusel viibijad. Ettevõte alustas novembris tervelt aasta kestva programmiga Telehypelased (hääldada võib vastavalt soovile kas telehaiplased või telehüpelased – toim.), mille eesmärk on lihtne: kasvatada brändisaadikuid.

Selleks võeti kampa 24 inimest Tele2 erinevatest osakondadest. Kõik said endale valida ühe sotsiaalmeediakanali, kus nad tahaksid eredalt särada. Kes valis LinkedIn’i, kes Instagrami, kes TikToki. Ja nagu avadialoog aimu andis – projekt on päris hästi lendu läinud.

Aasta jooksul ootavad telehypelasi ees koolitused, töötoad, kodutööd ja muu, mis sotsiaalmeedias edukamaks teeb. Tarkuseteri jagavad nii ettevõtte turundusosakond kui ka partnerid ehk erinevad agentuurid ning teadjamehed ja -naised. Nii peaks uueks mardikuuks valmis olema 24 vankumatut Tele2 brändisaadikut, kelle head sisu saab ettevõte turunduses kasutada, kui nad viitsimise korral sotsiaalmeediasse mõne Tele2-teemalise postituse teevad.

“See polnud nii, et istusime korra maha ja mõtlesime, et teeme brändisaadikud,” räägib Tiina-Mall, kes osaleb ka ise programmis ning õpib peensusteni LinkedIn’i tundma. “Me oleme aastaid (rõhutatult – toim.) maha istunud. See, et see nüüd teoks sai… Õiged inimesed olid õigel kohal.

Vajadus tekkis sellest, kui hakkasime sotsiaalmeedias oma inimesi kasutama. Näod hakkasid korduma ning ikka ja jälle olid pildil turundusinimesed. Kõik ei taha osaleda, sest kiire on ja ega see ei ole supermugav asi. Nii oli meil vaja ägedat kampa inimesi, keda kõige paremas mõttes Tele2 turunduses ära kasutada.”

Fake ei saa olla

Tele2 otsustas ettevõtte turundusse panustajatele omalt poolt ka midagi vastu pakkuda – nii valmiski brändisaadikute programm. Tele2 saab endale töötaja, kes viib aeg-ajalt ettevõtte sõnumeid ja väärtusi sotsiaalmeediasse; töötaja saab teada, kuidas online’s persoonibrändi kasvatada.

Telehypelaste seas on väga erineva taustaga inimesi – mõnele on sotsiaalmeedia sama võõras kui kuu tagumine külg, teistele on tegu vägagi tuttava universumiga. Tele2 interneti teenuse äri juht Linda Marie Ormus on varasemalt sotsiaalmeedia turundusega tegelenud. Projektipunti hüppas ta seetõttu, et saada käsi uuesti soojaks ning soe Telehypelaste pusa selga! Ja muidugi selleks, et Instagrammi paremat sisu välja võluda.

“Tele2 loosung on, et parem mina, parem Tele2,” alustab ta. “See on tõsi. See projekt annab võimaluse end täiendada ning endast paremat kuvandit luua. Selle asemel, et pimeduses kobada, annavad eksperdid know-how kätte. Tähtis on, et me ei tee endast fake-persooni ega lähe rääkima, et juhhuu, olen nüüd Tele2 projektis (hästi ülepingutatud toonil – toim.). Me jääme iseendaks. Sotsiaalmeedias ei saa fake olla. Tähendab, saab, aga see tuleb välja.”

telehypelased3 1 1
Telehypelased valmis õppima. Foto: Tele2

Kokteilid ja kahtlased selfid ei kao kuhugi  

Võiks ju arvata, et kui ettevõte koolitab brändisaadikuid, siis hakatakse kontrollima, mida nad sotsiaalmeedias teistega jagavad. Tiina-Malli sõnul seda ei juhtu ja kokteilipiltidele hüvasti ei pea ütlema. Selleks, et postitused oleks autentsed, ei saagi midagi ette kirjutada. Ei sisu ega seda, kui tihti nad Tele2-st postitama peavad. Pigem tuletatakse meelde, milline on Tele2 brändikeel ja mainitakse, et kui tööl midagi vahvat juhtub, siis äkki võib-olla vahel viitsiksid seda oma jälgijatega jagada.

“Inimesed ei pea muutuma Tele2 sotsiaalmeedia halduriks,” muigab Tiina-Mall. “Anname neile lihtsalt tööriistad ja seda, kuidas nad neid kasutama hakkavad, on juba lõbus vaadata. Ägedaid tööasju on ikka tore väljapoole kuvada, aga mitte nii, et Tele2 tegi, vaid, et mina tegin ja mina mõtlesin. Samas ei puuduta postitused ainult tööd, on ka tore näidata, et näed, teen Tele2 asju, aga mul jääb aega oma hobidega tegeleda.”

“Jah, kui käime keset päeva trennis ja sellest postitame, siis see näitabki, et on päriselt paindlik tööaeg, mitte lihtsalt HR-slogan” lisab Linda Marie. “Ega ma ei täägi ka Tele2 iga postituse, stoori või kahtlase selfi all ära, aga kui on tore asi, siis sellest on tore postitada.”

Linda Marie sõnul on tore seegi, et see on mõnus viis kolleegidega suhtlemiseks. Pole midagi teha, koroona tõttu on inimesed üksteisest kaugemale triivinud, seda nii kujundlikult kui ka sõna otseses mõttes – kes töötab Hispaaniast, kes Aasiast, kes tšillib mööda maailma ringi. Postituste ja tegemiste jälgimine lisab suhtlusesse uue kihi. Erinevate osakondade erinevate huvidega inimesed õpivad üksteist ja üksteise töid lähemalt tundma ning see suurendab majasisest kokkupuudet ja tekitab kogukonda.

Ära tunne end närusena

Brändisaadikud õpivad muuhulgas seda, kuidas kasutada sotsiaalmeediat nii, et see ei hakkaks vaimsele tervisele kaikaid kodaratesse viskama. Kui Instagramis oleme avokaadovõileiva ja perfektselt pošeeritud muna faasi üle elanud ning sellise pildi nägemine ei pane meid (enam) arvama nagu me elaks kuidagi valesti või kehvemini, siis LinkedIn’is on Tiina-Malli sõnul lihtne end niruna tunda.

“Seal on töökultuuri glamuriseerimine, kes teeb rohkem, see võidab,” räägib Tiina-Mall. “Mõnes mõttes on see täiesti kohutav kanal. Õpetame seda kasutama nii, et ei tekiks sotsiaalset ärevust. Kui ma LinkedIn’i lähen, siis esimene mõte on, mida mina enam postitan. Kõik teevad ju 360 korda paremini, on käinud vahepeal kuuel konverentsil ja mina pole jõudnud ühtegi kajastada.

Kõik on edukad, vahetavad töid ja positsioone ning leiutavad imeravimeid. Kõik on nii ülivõrdes ja utoopiline. Vahel on nii, et lähen postitust tegema ja panen selle kohe kinni. Aga siis mõtlen, et miks ma lasen äpil enda enesetunnet mõjutada. Tähtis on teada, et ma ei võistle inimestega, kes seal on, vaid jagan enda vaadet. Meie projektist tuleb vaimse tervise teema sügavalt läbi. Sellesse, millest sotsiaalmeedias räägitakse, tuleb suhtuda väikese kahtlusega.”

“Mhm, see on see sotsiaalmeedia pahupool,” ütleb Linda Marie sõna sekka. “Ärev võrdlusmoment on alati olemas. Isegi autentne lähenemine sotsiaalmeediale on ju tegelikult kureeritud lähenemine. Vaimse tervise hoidmine on hästi tähtis, ei tohi tekkida seda sõltuvust, et mitu laiki ja reaktsiooni saan.”

Skeptikuid on alati

Kuigi start on olnud lepase reega, on projekti teatud skepsisega suhtutud nii maja sees kui ka majast väljas.

“Eks see projekt ole korralik tõestamine kõigile – nii endale, teistele kui ka väljapoole,” lausub Tiina-Mall. “Me oleks üks imeline loodusnähtus, kui meil ei oleks skeptikuid ega mõeldaks, et turundusosakond on järjekordse tilulilu välja mõelnud ning millal nad üldse tööd teevad! Teised ettevõtted on küsinud, et kas me oleme segased, sest teeme inimestel LinkedIn’i profiilid korda ning muudame nad tööturul atraktiivsemaks.

Mina ütlen, et kui nad ära lähevad, siis vähemalt selle tundega, et mul oli jumala lahe tööandja. Aga nad ei lähe ära! Nad on tänulikud, et tööandja andis midagi isiklikus arengus juurde. Kui sa kardad, et töötajatesse panustamine ning nende järgmisele tasemele aitamine sind kuidagi ohustab, siis oled nõrk juht.”

Niisiis, Tele2 brändisaadikud on varsti parajad sotsiaalmeediaprofid, kes täidavad lõbusamad sotsiaalmeediakanalid telekomisisuga ning keda hakkavad LinkedIn’is kõik jahtima! Kuidas siit edasi? Satume arutama, kas Tele2 ei peaks ka OnlyFansis olema?

“Aiii, mulle meeldib see mõte,” ütleb Tiina-Mall. Nii et hoidke silmad lahti!?

Autor: Siim Kera, TULI

Tele2 on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 104 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt