VIIMANE VÕIMALUS! Tulimustale saab töid esitada täna südaööni
Neljandat korda toimuvale efektiivsuskonkursile Tulimust saab projekte esitada täna südaööni ehk kell kukub 23:59.
 
    
                Tänavu saadab TULI konkursi võitja oma kulude ja kirjadega Euroopa parimatega konkureerima. Nimelt saab Grand Prix’ga triumfeerinud projekt osaleda tasuta mainekal Effie Europe konkursil, mida võib täiesti liialdamata kutsuda efektiivse turunduse Cannes Lions’iks.
Tulimust hindab projektide/tööde tulemusi, efektiivsust ja andmete kasutamist. Tulimusta konkursile on oodatud nii ühekordsed projektid, turunduskampaaniad kui ka pikaajalised programmid.
Kategooriad ja alamkategooriad
1. BRÄND
Kategoorias hinnatakse, kui edukalt on loodud ja hoitud brändi kuvandit, sõnumit ja emotsiooni. Oluline on esile tuua, kuidas on õnnestunud võimendada brändi positsioneeringut ja tõsta väärtust, tugevdada sidet brändi ja tarbija või brändi ja ühiskonna vahel, kaasata sihtrühma ning luua positiivne ja meeldejääv kogemus. See kategooria väärtustab terviklikku brändilugu, järjepidevust ja emotsionaalset mõju, mis viib pikaajalise lojaalsuseni.
- 1.1 Brändi kontakt – uue brändi lansseerimine, rebränding või olemasoleva brändi imagoloogiline tegevus. Hindamisel arvestatakse, kuidas aktiveerimine on loonud selge positsiooni turul, toonud uue publiku või süvendanud olemasolevat tarbijasuhet.
Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus (Brand Awareness, growth %), brändi äratundmine (Brand Recognition), positiivsed aistingud (Positive Associations), ostukavatsus (Purchase Intent), turuosa (Market Share), brändi väärtus (Brand Value), reklaami mäletatavus (Ad Recall) jne.
- 1.2 Brändi kohalolu – järjepidev ja strateegiline kohalolu turul läbi meediasüsteemide, brändikommunikatsiooni, PR-i, brändisaadikute või sponsorluse. Hinnatakse, kuidas püsiv nähtavus toetab brändi tuntust, usaldust ja seotust sihtrühmaga.
Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus; spontaanne ja üldine (Brand Awareness, spontaneous & general), brändi äratundmine (Brand Recognition), brändi armastus/sentiment (Brand Love/Sentiment), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value) jne.
Samal teemal:
- Tulimusta brändikategooria ootab töid! Loe, mida võistlusele saata
- Eelmise aasta brändikategooria võitja: lihtsad loogikavead jätavad halva maigu
2. ANDMED
Kategooria tunnustab töid, mis põhinevad tugevatel andmepõhistel otsustel ja tarbijainsight’idel. Hinnatakse, kuidas andmeid on kogutud, analüüsitud ja tõlgendatud ning kuidas need teadmised on aidanud saavutada eesmärke.
- 2.1 Andmekasutus: kvantitatiivne – tegevused, mis tuginevad kvantitatiivsele andmeanalüüsile, nagu tarbijakäitumise uuringud, turuandmed või meedia tarbimise mustrid. Näidatakse, kuidas numbrilised andmed on viinud parema loovlahenduseni, täpsema sihtimiseni ja paremate tulemusteni.
Võimalikud KPI-d: auditooriumi segmenteerimise efektiivsus (Segmentation Efficiency %), ROI, meediaplaani efektiivsus (Media Plan Efficiency, reach vs. cost), käitumuslikud muutused (Behavioral Changes) jne.
- 2.2 Andmekasutus: kvalitatiivne – tegevused, mis tuginevad kvalitatiivsele uurimistööle, nagu fookusgrupid, süvaintervjuud või kultuurilised tähelepanekud. Oluline on näidata, kuidas süvitsi mõistetud tarbijakogemus on suunanud loovlahendusi ja strateegiat.
Võimalikud KPI-d: brändi tajumine (Brand Perception), brändi vastuvõtt ja tagasiside (Brand Sentiment), brändi eelistus (Brand Preference), fookusgruppi tulemused (Focus Group Score), kaasatusemäär (Engagement Rate) jne.
Samal teemal:
- Sünergia viib võidule! Vaata, milliseid töid esitada Tulimusta andmekategooriasse
- Andmekategooria eelmise aasta võitja: kui oled otsustanud sel konkursil osaleda, pead olema valmis oma andmeid jagama
3. TULEMUS
Kategoorias hinnatakse projekte, mille edu on tõendatud selgete, mõõdetavate äriliste tulemuste kaudu. Oluline on näidata, kuidas seatud eesmärgid on saavutatud kõige efektiivseimal viisil, ja kuidas turundus on otseselt kaasa aidanud müügi, turuosa või muu võtmenäitaja kasvule.
- 3.1 Tulemusturundus (ROI) – projektid, mis näitavad kõrget investeeringutasuvust. Hindamisel keskendutakse sellele, kuidas on saavutatud maksimaalne mõju minimaalse kulu või optimeeritud ressursikasutuse kaudu.
Võimalikud KPI-d: ROI (%), konversioonimäär (Conversion Rate), konversioonihind (Cost per Acquisition), müügi kasv (Sales Growth %, €), uued kliendid (New Customers) jne.
- 3.2 Innovatsioon turunduses – uudsed ja loovad lähenemised, mis on toonud mõõdetavat kasu. Fookuses on lahendused, mis eristuvad innovatsiooni ja strateegilise nutikuse poolest.
Võimalikud KPI-d: uued kliendid (New Customers), katvus sihtgrupis (Quality Reach), kasutuselevõtmine (Adoption Rate), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value).
Samal teemal:
- Vaata, mis töid esitada Tulimusta tulemuskategooriasse: tegemist on väga mitmekesise kategooriaga
- Tulemuskategooria eelmise aasta võitja: loovtöö mõjutab positiivselt Eesti majandust
4. MUUTUS
Kategooria keskendub pikaajalist mõju loovatele turundustegevustele, mis toovad kaasa märgatava ja püsiva muutuse – olgu see majanduslik, käitumuslik või ühiskondlik. Oluline on näidata, kuidas tegevus on loodud kestma, millist muutust see on kaasa toonud ja kuidas mõju on mõõdetud.
- 4.1 Kauakestev edu – kampaaniad või strateegiad, mis on toonud järjepidevat kasvu vähemalt kolme aasta jooksul. Hinnatakse arengut, järjekindlust ja pikaajalise strateegia edukust.
Võimalikud KPI-d: pikaajaline turuosa kasv (Long–term market share growth, %), müükide kasv (Sales Growth YoY), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value), NPS, brändi tajumine (Brand Perception) jne.
- 4.2 Jätkusuutlik muutus – turundusprojektid, mis keskenduvad kestlikkusele, roheteemadele või sotsiaalsele vastutusele. Näidatakse, kuidas turundus toetab positiivseid muutusi ühiskonnas ja keskkonnas.
Võimalikud KPI-d: kasutaja teadlikkus (Consumer Awareness, %), osalejate arv (Number of Participants), säästetud CO2 väärtus või keskkondlik mõju (CO2 value or Environmental Impact), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value) jne
Samal teemal:
- Tulimusta muutuse kategooriasse on oodatud projektid, mis pärast kampaaniat ei kao
- Muutuse kategooria eelmise aasta võitja: lisaks tugevale tulemusele on igas võidutöös mingi X-faktor
Kõigi alamkategooriate võitjate vahel valitakse kõige parem töö ehk Grand Prix, mis sõidabki Eestit Effiele esindama.
Ajakava
- Hilinejad: 25. oktoober – 31. oktoober
- Finalistide avalikustamine: 6. november
- Auhindamine: 13. novembril Making Sense’i konverentsil
Tasud
- Töö esitamine TULI liikmele 114 € + km
- Mitteliikmele maksab töö esitamine 91 € + km
Autor: Kärt Tomp, TULI
 
    
         
    
         
    
        