20.04.2021

Taevas Ogilvy ja Ogilvy PRi topeltvõit uudistoodete jaeturul

Rahvusvaheline turu-uuringufirma NielsenIQ valib igal aastal välja Eesti jaeturu edukamad uudistooted. 2020. aasta võitjaks-uustulnukaks pärjati A. Le Coqi filtreerimata hele õlu Alexander ja kolmanda koha pälvis tume rukkiõlu Saare Taar. Toodete nimi, disain ning 360 müügi- ja turunduskommunikatsioon on loodud agentuurides Taevas Ogilvy ja Ogilvy PR.

A. Le Coqi filtreerimata hele õlu Alexander ja tume rukkiõlu Saare Taar

NielsenIQ edetabel koostati mullu turule tulnud uudistoodete müügiandmetele ja tarbijate arvamusele tuginedes. Konkurents oli tugev, esikohta jahtisid kõik möödunud aastal jaekaubandusse lansseeritud 25 356 uudistoodet.

Agentuuri Taevas juhi Rein Iida sõnul toovad nad koostöös klientidega ühe aasta jooksul turule ligi 80 toodet, mis kõik võistlevad jaekauplustes tarbijate tähelepanu pärast. „Meil on äärmiselt hea meel, et jaekaubanduse ülitihedas konkurentsis edestasid just Taevas Ogilvy ja Ogilvy PRi kaasabil loodud tooted kõiki teisi,“ ütles Iida.

Rein Iida sõnul muudavad toote edukaks eelkõige kolm aspekti:

  • Oskusteave – millise spetsiifikaga toodet turule luua, millisele sihtgrupile pakkuda ja millal turule tulla;
  • Väljapaistvus kaubanduses – toote eristuvus, nimi, disainikeel, väljapaneku nüansid, hinnastus;
  • Toote kvaliteet ja usaldusväärsus.

„Üleküllastunud kaubavaliku hulgas saavutatakse müügiedu toote sisuga. See garanteerib kordusostud ja lojaalsuse tootja kaubamärgile. Üle kahekümne aasta koostööd teinud ning oskusteavet omav Taevas Ogilvy, Ogilvy PRi ja A. Le Coqi turundustiim on Eesti joogiturul teinud viimaste kümnendite jooksul üsna n-ö puhta töö. A. Le Coqi joogisektori tootevalik ja tänu tarbijate eelistusele saavutatud turupositsioon kõnelevad selget keelt,“ lisas Iida.

A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul paistab esikoha võitnud õlu silma peale filtreerimata sisu ka uudse, tagurpidi pööratud pakendiga. „Filtreerimata õlles settivad tugevamat maitset andvad mikroosakesed põhja. Sellist õlut purgist juues saab maitseelamuse alles lõpus. Kui soovite purki raputada, pole seda pärast võimalik avada. Sellepärast otsustasime pöörata filtreerimata õlle pakendi tagurpidi, et meie kliendid looksid pööramisliigutusega endale ise täiusliku õlleelamuse,” selgitas Vernik.

Kolmanda koha võitja, tume rukkiõlu Saare Taar äratab tähelepanu tänu intensiivsele maitsele ja tugevale sarnasusele koduõllega. Seda toetavad ka vastavad pakendi- ja kommunikatsioonilahendused.

NielsenIQ valib aasta edukamad uued tooted kahes etapis. Esimeses etapis järjestatakse tarbijate ostetud uusimad tooted kuu keskmiste müügiandmete järgi. Seejärel viiakse läbi tarbijauuring selle kohta, kuidas tarbijad neid tooteid hindavad: kas nad on üldse mõnda uut toodet märganud, vähemalt korra ostnud või korduvalt ostnud. Indeks, mis koosneb objektiivsetest käibeandmetest ja supermarketite klientide individuaalsest tagasisidest, määrab iga grupi edukamad tooted ja kolm uustulnukat, kes on aasta absoluutsed võitjad.

Toimetas: Silja Oja, TULI

Taevas Ogilvy ja Ogilvy PR on TULI (Turundajate Liidu ) liikmed.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt