13.04.2022

INTERVJUU | Taeva Pesamuna 2021 võitjad: „Oleme kindlasti oma nimed nüüd suuremalt “turunduskaardile” saanud.“

Kuldmuna 2021. aasta noortekonkursi Taeva Pesamuna osalejaid said võimaluse lüüa kaasa kodanikualgatuses „Teeme pai!“ ning eriliseks tegi selle asjaolu, et töötati reaalse töö kallal.

Aega ülesande lahendamiseks nappis ning 48 tunni jooksul pidi valmima loovidee. Parimaks kuulutati kampaania „Sinu panusel on jõud!“. Võidutiimi kuulusid Jelizaveta Karavajeva, Rezete Karu, Anna Leena Tae ja Aleksandr Vjunov. Uurisime eelmise aasta võitjatelt, kuidas Taeva Pesamuna on nende elu mõjutanud ja mida nad soovitavad teistele osalejatele.

Taeva Pesamuna 2021 võitjad.

Kui palju olete loomevaldkonnaga varasemalt kokku puutunud ja millega te igapäevaselt tegelete?

Loomega oleme kõik juba väikesest saati tegelenud – matemaatikatunni ajal vihiku nurka kritseldades, esseekonkursitel osaledes, kunstiringis käies, koolis esimesi lühifilme või plakateid vorpides jne. 

Tõsisem otsus enda tulevik loomevaldkonnaga siduda sai alguse siiski ülikoolis eriala valides. Oleme kõik turundusmaastikul suhteliselt uued tegijad – enamik meist on viimase kahe aasta jooksul bakalaureuse lõpetanud ning ühel on õpingud veel pooleli.

Pesamunal osaledes olid vaid mõned meist jõudnud töötada või läbida praktika reklaamiagentuuris. Nüüdseks oleme kõik erialasel tööl – kes jätkuvalt reklaamiagentuuris, kes vahetanud töö agentuuris hoopis advokaadibüroo turundustiimi vastu. Meie seas on projektijuht, disainer, PR- ja sotsiaalmeedia spetsialist ning turundusanalüütik.

2021. aastal võtsite osa Taeva Pesamuna konkursist. Kuidas tuli otsus osaleda?

Suurem osa tiimist on Pesamunal osalenud ka varasematel aastatel ülikooli ajal ning saavutanud koha isegi shortlistis.

Olles tolleks hetkeks erialast tööd ka agentuuris kogenud, tundus just paras proovikivi oma päris elus omandatud kogemusi ja teadmisi rakendada meiesugustele noortele suunatud väljakutses. Seda enam, et tööd ei valminud niisama, vaid läksid päriselt ülla eesmärgi nimel kasutusele. 

Varasemad shortlisti pääsemised andsid veel hoogu juurde, et ehk õnnestub ka ühel päeval see peaauhind koju tuua ning seeläbi oma nime turundusmaastikul nähtavamaks teha.

Kindlasti plaanime ka ise Pesamunal veel osaleda, sest konkurss annab võimaluse rakendada oma erialaseid teadmisi, panna end uutmoodi proovile ja mõelda kastist välja hästi kitsa ajaraami sees – just nagu elu agentuuris tegelikult käibki.

Möödunud aasta konkursi teemaks oli luua reklaamikampaania kodanikualgatusele “Teeme pai!”. Kuidas te sellele lähenesite ja ideid genereerisite?

Eks meil oli paar magamata ööd agentuuritöö kõrvalt. Panime neli pead kokku ja suurte vaidluste tulemusena jõudsime veel viimasel hetkel positiivse ja julgustava kampaania sõnumini, millest omakorda kujunes välja sõnumit toetav minimalistlik visuaalne lahendus. Käte kasutamine oli inspireeritud “Teeme pai!” senisest logost ning värvid valisime selliselt, et need tänavapildis hästi silma hakkaksid.

Ometi olime esiti oma töö esitamises väga ebakindlad ja rahulolematud – ilmselt seetõttu, et olime juba 48 tundi antud teemas nii intensiivselt sees olnud, et tekkis juba vaikselt tüdimus. Seda enam oli väga positiivne üllatus, et just meie töö konkursil võitjaks osutus.

taevapesamuna

Esmakordselt sai Taeva Pesamuna võidutööst ka päris kampaania. Kuidas kampaania viimistlemine ja elluviimine läks?

Kuna meie jaoks see ei olnud esimene päris kampaania, vaid saime juba varem omandatud teadmisi rakendada. Suureks toeks oli muidugi Taeva loovtiim, kes aitasid nii raadioklipi valmistamise kui ka animatsiooniga. 

Kas ja kuidas on Taeva Pesamuna võit mõjutanud teie edasist elu? On see avanud uusi uksi?  

Pesamuna tõi meile palju positiivset tagasisidet ja rohkem märkamist nii enda senises töökohas kui ka väljapool. Oleme kindlasti oma nimed nüüd suuremalt “turunduskaardile” saanud. 

Kusjuures, kui konkurss sai läbi, siis saime mitu uut tööpakkumist ja üks seni erialase tööta tiimiliige võttis pakkumise ka vastu. Kindlasti on Taeva Pesamuna ka väga kasulik punkt, mida oma CV-sse või portfooliosse lisada. 

Mida soovitate noortele reklaamitegijatele, kes mõtlevad, kas tasub konkursist ikka osa võtta?

Kindlasti tasub! Eelkõige kogemuse pärast – see on väga hea võimalus panna end ühtse loovtiimina proovile ja saada aru, kuidas loovprotsessid agentuuris tegelikult käivad. Siin mõtleme loovideede mõtlemist algusest lõpuni ja töötamist kitsas ajaraamis, muidugi ka töötamine ja arvestamine meeskonnaga.

Kui osalemisega kaasnevad shortlisti pääsemine või koguni võit, siis annab see sulle kindlasti palju enesekindlust juurde ning võib avada uusi erialaseid uksi!

Taeva Pesamuna toetaja on loovagentuur Taevas Ogilvy.

 

Autor: Kristel Rannala, TULI

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Loovusfestivali Kuldmuna, mille raames toimub noortekonkurss Taeva Pesamuna, korraldaja on Turundajate Liit (TULI). See on kõiki turundusega tegelevaid professionaale ühendav liit, mille missiooniks on tõsta kohalike ettevõtjate ja terve Eesti ühiskonna teadlikkust turunduse erinevatest aspektidest.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt