29.04.2021

Tactical Solution kaasas Funderbeami platvormil 700 000 eurot

Eelmisel nädalal käivitas pika säilivusajaga kriisitoidupakkide Tactical Foodpack tootja Tactical Solution rahastuskampaania Funderbeami platvormil. Välisturgudel laienemist planeeriv ettevõte sai digitaliseerimiseks ja tootmisefektiivsuse tõstmiseks kaasatud 700 000-eurose rahastuse kokku juba paari tunniga, mille järel kampaania lõpetati.

Tactical Solution OÜ asutaja ja tegevjuhi Sverre Puustusmaa sõnul investeerib ettevõte Funderbeamil kaasatud raha tootmisvõimekuse tõstmisesse. „Ekspordime oma tooteid peamiselt Saksamaale, Skandinaaviasse, Prantsusmaale ja Suurbritanniasse. Meie toidupakid on müügil ka Hongkongi ja Filipiinide kaubandusvõrgus ning töötame selle nimel, et laiendada müüki USA turule. Funderbeamil kaasatud eelarve investeerime tootmise digitaliseerimisse, müügi- ja turundustegevustesse ning laovaru suurendamisse, mis on suurtel turgudel tegutsemiseks vajalik. Aasta alguses kolisime oma Viljandi tootmise uutesse suurematesse ruumidesse, kuhu on plaanis rajada uus kiirem pakkeliin.“

Ettevõte soovis kaasata 700 000 eurot, millest kümnendiku panustas juhtinvestor Tiit Rosenberg. Funderbeami platvormil esitas 24 tunni jooksul rahastussoovi 810 investorit kokku 1,27 miljoni euro ulatuses. Seejärel peatati kampaania, et jääda eesmärgiks seatud summa 700 000 euro juurde.

5 aastat tegutsenud Tactical Solution OÜ toodab matkatoitusid Viljandis. Ettevõte on viimastel aastatel läbi teinud hüppelise kasvu. Kui 2019. aastal oli firma müügitulu 230 000 eurot, siis 2020. aastal oli see juba 1,3 miljonit eurot ja 2021. aasta esimeses kvartalis 500 000 eurot. „Oleme kiirelt arenev ettevõte ja meil on kõrged kasvuambitsioonid. Kui seni oleme saanud investeeringud kaetud praeguste investoritega, siis seekord andsime võimaluse ka oma fännidel ettevõttesse investeerida,“ lausus Puustusmaa.

Rohkem infot Tactical Foodpacki rahastuskampaania kohta leiab Funderbeami platvormilt.

Sverre Puustusmaa

Külmkuivatamise tehnoloogia abil saavutatud 8-aastase säilivusajaga Tactical Foodpack toidupakkide tootmist alustati sõjaväe segmendist, kuid tootevalikut on laiendatud erinevatele välitegevustele. „Hinnanguliselt 70% meie müügist läheb erinevate välitegevuste toitlustamiseks, näiteks ostavad külmkuivatatud toidupakke matkajad, alpinistid, purjetajad ja ekstreemspordi harrastajad. Ligikaudu 20% tooteid müüme valmistoidu kategoorias ja kümnendiku sõjaväe toitlustamiseks,“ tõi Puustusmaa välja.

Ülemaailmsete prognooside alusel kasvab külmkuivatatud toidu müük 2024. aastaks 85 miljardi dollarini, mis on praegusest tasemest ligi kümnendiku võrra kõrgem. Tactical Solution toidupakkide toiteväärtus ja säilivus on testitud Toidu-ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskuse TFTAK teaduslaboris, kus on määratud toodete parim enne tähtajaks 8 aastat. Peamiselt Eesti toorainest toidupakkide pikk säilivusaeg saavutatakse külmkuivatusmeetodiga ilma säilitusaineteta. Ühest toidupakist saab vee lisamisel täisväärtusliku söögikorra kriisiolukorras, kus pole võimalik käia poes toitu ostmas või puudub võimalus sooja toidu valmistamiseks, aga ka matkadel, väljasõitudel ja militaarmissioonidel.

2016. a asutatud Tactical Solution OÜ annab Viljandimaal tööd 25 inimesele. Ettevõtte turundusjuht on Brigita Puustusmaa.

Funderbeam on on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Toimetas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised