31.08.2022

INTERVJUU | Tabasco uus tegevjuht Karl Multer: „Kui oled juba kõrgliigas käinud, siis madalamasse liigasse ei pea naasma.“

Augusti lõpus alustas Karl Multer tegevjuhi ja partnerina agentuuris Tabasco, kel on turundusmaailmas kogemust üle 25 aasta. Karjääri pani ta eelmisel aastal pausile, et keskenduda rohkem iseendale. Vestlesime Karliga tema eesmärkidest, vaheperioodist, Kuldmunast ja paljustki veel. 

Karl Multer. Foto: Jake Farra

Karl, mis rolli agentuuris võtad ja mis on sinu tugevused selles ametis?

Tabascol on turul kujunenud kindel identiteet ja kuvand ning minu roll on seda seda kuvandit hoides arendada ettevõtet edasi ning tuua juurde uusi dimensioone. Tabasco on meeletult tugev oma kreatiivsuse ning disaini poolest ja tegevjuhina vastutan selle eest, et asjad toimiksid nagu valatult ning panustan strateegilise turundustegevuse kompetentsi kasvatamisse. 

Eks minu tugevuste kohta tuleb küsida inimestelt, kellega koos töötanud olen. Mulle on öeldud, et olen hea strateegilise mõtlemisega ja hea meeskonnatöötaja, kellel on palju energiat käivitada ja ellu viia muutusi. Üldiselt olen ka päris lõbus sell.

Kas oled endale seadnud juba mõned eesmärgid (nii enesearengu kui ka töö mõttes)?

Ma olen reklaamiagentuuriga varem seotud olnud, seega reklaamiagentuur oma olemuselt võõras ei ole. Aga sellisel tasemel pole kogemust, mis on juba ainuüksi põnev ning väljakutsuv.

Olemasolev kliendiportfell aitab hoomata väga erinevaid aspekte. Väärtustan seda, et saab olla kaasas mitme erineva ettevõtte teekonnal ja neid oma tegevusega toetada ning saada paremini aru kliendi ärilistest väljakutsetest. Minu eesmärk on panna rõhku kliendist tervikpildi loomisele ning aidata nii olemasolevaid kui ka potentsiaalseid uusi kliente Tabascoga maksimaalselt. Meie ambitsiooniks on oma kliendiportfelli juurde saada ka paar uut suurklienti. Oleme selleks valmistunud – augustis liitus Tabascoga neli uut oma valdkonna absoluutset professionaali.

Mis on sinu ootused uuele ametikohale?

Ootused iseendale – et suudaksin täita mulle antud ülesandeid. On asju, mida ma tean ja asju, milles pean end veel harima. Loodan, et see õppimisprotsess läheb kiirelt.

Ettevõtte seisukohalt ootan, et saame panustada rohkem strateegilisse turundusse. Oleme jõudsalt laienenud, mitmeid uusi töötajaid on meie agentuuriga vahepeal liitunud. Tabasco värbamistaktika on olnud selge, tiimi võetakse vaid meie turu parimaid. Ettevõttesiseselt tähendab laienemine uusi rutiine ja protseduure. Dünaamika muutub iga uue inimese lisandumisega, seetõttu on ülioluline keskenduda ka ettevõtte sisemistele asjadele. Kõik, mis on Tabascos hästi, peab säilima, lisame lihtsalt uusi kompetentse ning kihte.

Kuidas sinu arvates on ühe eduka agentuuri valem aastal 2022?

Eks lähenemisi on erinevaid. Meie valemiks on tipptasemel loovus, disain ja bränding kombineerituna strateegilise mõtlemisega. Selle aluseks on oma valdkonna absoluutsed tipptegijad.

Karl, tegin TULI portaali kiire otsingu ja nägin, et liikusid 2021. aastal SEB-st edasi ja laususid muuhulgas, et aina põnevamaks läheb? Nüüd oled jõudnud aasta agentuuri Tabasco reklaamiagentuuri. Räägi, mis veel vahepeal tegid.

Jah, tundsin, et vaja vaheperioodi. Kui on võimalik seda teha, siis soovitan kõigile soojalt. Olin SEB-s enam kui 23 aastat ja oma olemuselt erinevatel ametikohtadel: spetsialist, projektijuht, turundus- ja kommunikatsioonijuht, Baltikumi turundus- ning kommunikatsioonijuht ja ka SEB Grupi brändiosakonna juht. Rootsis töötamise faas oli väga huvitav – uuendasime just SEB brändi ja selle protsessi raames õnnestus mul teha koostööd Skandinaavia tippagentuuridega.

Kui oled harjunud paarkümmend aastat igal hommikul tööle minema, siis esialgu olin selles mõttes nii kinni. Arvasin, et pean kohe jälle tööle minema. Vaikselt hakkasin taipama, et sellist võimalust sageli ei teki, kui saab rohkem kui kuu aega iseendale võtta. Aga terve aasta vältel olin ikka tegus, lihtsalt ei olnud tööga seotud. Mul on endal ka põnev mõelda, et kui ma muidu tegin 8-12 tundi päevas tööd, siis mis selle ajaga nüüd peale hakata. Millele küll inimene mõtleb, kui ta tööd ei tee? Aga selle asemel, et käed rüpes istuda, harisin end EBS-is, veetsin palju aega koos lähedastega ja kuna ma olen suur jalgrattaentusiast, siis käisin mitmel rattareisil mägedes.

Vaheperiood, mis ma endale võtsin – väärt kogemus. Hea aeg paljude asjade endale selgeks tegemiseks.

Kas saaksid avada Tabascosse minemise tagamaid? Kas sul oli ka midagi muud silmapiiril?

Oli muidugi ka teisi pakkumisi. Ja väga häid pakkumisi. Ma olen kõigile, kel meeles püsisin ja kes on hinnanud mu tegemisi, väga tänulik. Kui suurettevõttest lahkuda, siis on algul telefon punane. Nii oli ka minul. Oli mitmeid väga häid ettepanekuid, kuid loobusin nendest, sest tahtsin vaheperioodi.

Eestis on väga palju häid reklaamiagentuure ja reklaamiagentuurid on nii head, kui on nende kliendid. Kui ma Rootsis töötasin, siis puutusin kokku kohalike agentuuridega, kes on oma olemuselt palju suurema kogemustepagasiga ja ja rahvusvahelisema haardega. Rootsi on maailmas esimene per capita rahvusvaheliste brändide osas. Tabasco oma loomingulisuse, disaini ja brändingu poolest ei jää Skandinaavia agentuuridele alla. Kui oled juba kõrgliigas käinud, siis madalamasse liigasse ei pea naasma.

Tabasco võitis kaks aastat järjest aasta agentuuri tiitli. Kas tunned endal survet võita ka kolmas aasta järjest? Või keskendute hoopis teistele eesmärkidele?

Null survet. Arvan, et peavad olema kliendid, kes on teenusega rahul olenemata sellest, et konkursil on osaletud ning auhindu võidetud. Kui selliste protsesside raames märkimisväärselt head tööd pälvivad reklaamimaailmas tunnustust, siis see on suur boonus. Aga minu jaoks on aasta agentuuri tiitel võita hetkel sekundaarne. Oluline on, kuidas tipptasemel loovus ja disain konverteerida kliendi jaoks äriliselt maksimaalselt tulemuslikuks.

Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised