15.10.2025

Pankuritest said modellid! SEB saatis töötajad moelavale: “Me ei taha, et inimesed kannaksid tapeeti!”

“Pangatöötajad on harjunud üheksast viieni laua taga istuma ja kolme ekraaniga tööd rügama,” räägib Susann Kõomägi, SEB noorte segmendi turundusjuht. “Kui küsisime, kas tahaksite hoopis lavale minna, olid kõik väga elevil. Mõtle, kui tore, kui saad Teamsi kõned tühistada ja öelda, et oleme moešõul – tehke ise oma koosolekut ja let’s circle back to this later!”

SEB tegi töötajatest modellid. Foto: Marlene Leppänen

Just nii, SEB töötajad sammusid hiljuti Krulli kvartalis Disainiöö raames toimunud DOMi moeetendusel, ihu katmas Franz Raveriga koostöös valminud kollektsioon. 

Nagu sageli heade asjadega, on ka siin juhusel oma roll. Samal ajal kui Franz Raver otsis endale moeetendusele partnerit, mõlgutas Kõomägi mõtteid SEB uuest merch’ist ning maailm viis nad kuidagi kokku. Palehigis töötades disainiti ja õmmeldi mõne nädalaga viiele modellile riided. 

“Ja see kõik kukkus paremini välja, kui ma arvasin,” ütleb Kõomägi. “Minu enda jaoks oli koostöö eesmärk näidata, et ühelt poolt väärtustab pank kogenud professionaale, ent samal ajal kuulab ka noori, kes ei kanna edasi pintsaklipslaste kuvandit, vaid toovad värske vaate, mida proovisime ka läbi disaini edasi anda.”

uus
Foto: Marlene Leppänen

Kollektsiooni luues lähtuti sellest, et: 

  • riideid võiks kanda nii töökeskkonnas kui keset ööd Investeerimisfestivali järelpeol; 
  • sõnumid oleksid julged ja ingliskeelsed ning neid saaks kasutada kogu Baltikumis; 
  • silma paistaks SEB uus tumeroheline värv.

Rolexi vaibid

Kõomägi ütleb, et tema soov oli mõelda panga jaoks midagi uuenduslikku, sest SEB senised brändirõivad on olnud pigem tagasihoidlikud. 

uus 2
Foto: Marlene Leppänen

“Ma ei tahtnud teha midagi täiesti kreisit, aga just sellist, mida ise ka uhkusega kannaks,” ütleb Kõomägi. “Soovisin, et riided oleks hea lõikega, viisakast ja mugavast materjalist ning silmapaistvad. Minu jaoks oli kinnisideeks meie uus tumeroheline värv. Vana rohelisega oleksime välja näinud natuke nagu teetöölised, aga uus on šikk ja kena, annab kenasti edasi premium vaibi, nagu Rolex või Harrods. Meie inimesed käivad paljudel üritustel ja nende riietega saame silma jääda. Ma ei taha välimeediasse tapeeti teha, ega et ka inimesed kannaksid seljas tapeeti. Brändi merch on ju samamoodi reklaam nagu välimeedia plakat,” avas Kõomägi.

marlene leppanen october012025 dscf9029
Foto: Marlene Leppänen

Hetkel on SEB rõivad mõeldud oma töötajate tarbeks, kuid huvi on üles näidatud ka väljaspool panka.

“Kreisi, et inimesed küsivad, kust osta saab,” muigab Kõomägi. “Kui SEB-s mitte töötavad inimesed tahavad neid kanda, siis loen projekti enda jaoks õnnestunuks – see pole järjekordne korporatiivmerch.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt