08.04.2022

SEB kommunikatsioonijuht Katre Kärner: kuidas rääkida turunduses sponsorlusest

Paljud ettevõtted on usinad sponsorid ning valinud vastavalt oma väärtustele välja organisatsioonid või tegevusvaldkonnad, keda omalt poolt toetatakse. 

Ilmselt teavad kõik turundajad, et logo paigutusest toetajate seinale ning omavahelisest ristturundusest sotsiaalmeedias jääb väheseks ning otsitakse pigem sisulist poolt, kuidas läbi sponsorlustegevuste ka laiemat tähelepanu köita.

SEB kommunikatsioonijuht Katre Kärner. Foto: Jake Farra

SEB ja Estonia teatri koostöö on olnud aastatepikkune ja igal aastal proovitakse sinna uut ja värsket lähenemist juurde lisada. 

Sellel hooajal alustas Rahvusooper Estonia uut sotsiaalmeedia videote sarja, millega soovitakse oma toetajaid tugevamalt siduda uuslavastusega, mida nad esitlevad. Estonia ja SEB video „Öökuninganna tuli nõustamisele“ on sellest sarjast teine video Facebookis ning seda on tänaseks vaadanud üle 6500 inimese.

„Oluline on kasutada neid võimalusi, mida koostööosapooltel pakkuda on. Rahvusooper Estonial on olemas imelised näitlejad ja kostüümid ning kui sinna liita sõnademäng investeerimise ja kultuuri vahel, ongi juba meelelahutuslik kommunikatsioon olemas. Lisaks professionaalne teostus ja ägedad ideede põrgatused partneritega, mida samuti ei saa alahinnata,“ kirjeldab koostöös video loomist SEB kommunikatsioonijuht Katre Kärner. „Estonia on loonud väga palju võimalusi, kuidas sponsorluspartnerid ka omalt poolt võimalikult nähtavaks teha. See on kindlasti tugev argument koostöö pikaajaliseks kestvuseks,“ lisab Kärner.

Aktuaalne teema veel SEB sponsorluse portfoolios on tennis. SEB on tennist läbi Tenniseliidu toetanud juba 21 aastat. Eelmisel aastal jõudis Eesti tennis uuele tasemele, kui Anett Kontaveit tõestas, et meie tennisistid on igati õigustatult maailma tippude seas. „Seoses Anetti pidurdamatu võiduseeriaga tuli mõte, et võiksime ka SEB poolt teda ning kõiki teisi Eesti tennisemängijaid ergutada. Koostöös loovagentuuriga Age Creative sündiski tunnustuskampaania: Eesti tennis võidutSEB – lihtne, aga tabav viis, kuidas siduda ettevõtet ning sponsoreeritud valdkonda,“ kirjeldab kampaania sündi SEB turunduse segmendijuht Janno Rasmus Dreger. 

screenshot 2022 04 08 at 09 14 49

MTÜ SEB Heategevusfond on samuti meie pikaajaline koostööprojekt, mis on loodud SEB Panga ja SEN Elukindlustuse koostöös.

„Enamasti on inimestel mitmeid toetuspunkte, mis aitavad meid ka keerulisematel aegadel: soojad suhted lähedaste ja sõpradega, tugevad peretraditsioonid, põnev töö, lõõgastavad ja tervislikud hobid teatri-, kontserdi- ja näitusesaalist ning raamatust nopitavad kultuurielamused jpm. Need kõik on justkui klaveriklahvid: mida rohkem neid on ning mida kindlamalt mängija neid valdab, seda harmoonilisemalt ja kaunimalt kõlab lugu. On suur vahe, kas esitada mõnd muusikapala piiratud klahvide arvuga laste klaveril või hoopis kõiki nüansse ja võimalusi tabaval tiibklaveril,“ kirjeldab MTÜ Heategevusfondi juht Triin Lumi.

SEB Heategevusfondi eesmärk on anda lastele, kes ei saa elada oma päritolu peres, ellu kaasa võimalikult palju erinevaid elamusi ja kogemusi, mis on terveks eluks vajalikud toimetulekuklahvid. Annetuste toel antakse välja hobi- ja õppestipendiume ning lapsed ja noored saavad ette võtta väga erilaadseid ja häid harjumusi kinnistavaid tegevusi koos perega, nii nagu kogevad teisedki eakaaslased oma õdede-vendade ja vanemate seltsis. SEB pank aitab fondil katta opereerimiskulusid.

SEB on Rahvusooper Estonia kõige pikemajalisem toetaja ja kannab auga kuldsponsori tiitlit. Lisaks toetusele annab SEB Pank välja igal aastal omanimelist publikupreemiat parimale nais- ja meessolistile. Traditsiooniline SEB sünnipäevaüritus toimub samuti igal aastal Rahvusooperis Estonia.

MTÜ SEB Heategevusfond on 16 aastat tagasi SEB Panga ja SEB elukindlustuse koostööl loodud organisatsioon, mille eesmärk on toetada lapsi, kes ei saa elada oma päritolu peres.


Toimetas: Kärt Tomp, TULI 

SEB on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 93 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt