Reklaamiseaduse muutmine lükati edasi
Kevadel ilmavalgust näinud plaan muuta reklaamiseadust, on praegu pausile pandud. “Lükkame inimesed tegelema selle teemaga, mis on kõige akuutsemad ja kiiremad,” põhjendas majandusministeeriumi asekantsler Sandra Särav ERR-ile.
“Praegu kehtiv reklaamiseadus on 15 aastat vana ja vajab kaasajastamist, sest aja jooksul on muutunud nii turuolukord kui ka olulised infokanalid, ning osad piirangud ei täida enam oma eesmärki,” kirjutas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium veebruaris pressiteates. “Samuti on kavas muuta seadus lihtsamini mõistetavaks ja rakendatavaks, kaotada praktikas mitte toimivaid sätted ning muuta järelevalvet tõhusamaks.”
Nagu mainitud, praeguseks on see plaan pausil.
Turundajate liidu juhatuse liikme Joel Volkovi sõnul näib reklaamiseadus n-ö teisejärgulisena, kuid sellel on suur mõju, eriti arvestades tõika, et see on suuresti pärit 1995. aastast ja ei ole meediatarbimise arengutega kaasas käinud.
“Kui me ei saa infot jagada tänapäevaste meetoditega või võtetega, siis juhtub lihtsalt see, et meie ettevõtted lihtsalt kaotavad. Või see turu normaalne toimimine pärsib ja eelise saavad mingid muud tegelased, kes tulevad väljast sisse,” kommenteeris Volkov.
TULI andmetel võetakse reklaamiseadus taas päevakorda järgmise aasta teises pooles ning jätkatakse sealt, kus pooleli jäi.
TULI jagab rohkem asjaosaliste mõtteid lähiajal.
Toimetas: Siim Kera, TULI