Rainer Olbri: kasulikud mõtteterad turundusinimeste festarilt Baltic Brand Forum 2023
Olen viimasel ajal endaga natuke jännis olnud ja võib öelda, et sattusin saatusekaaslaste konverentsile Baltic Brand Forum 2023 enda jaoks õigel ajal. Läksin sinna loomingulist lisapauku otsima ja leidsin hunniku mõtteid, mida endaga kaasa võtta, kirjutab Testlio loovjuht Rainer Olbri.
Ma ei tea, kas asi selles, et kätte on jõudnud meie ajavööndi kõige pimedam aeg või selles, et Viljandi maantee ääres Rail Baltica pärast metsa maha võetakse, aga olen tundnud viimasel ajal, et olen loominguliselt kuidagi liiva jooksnud.
Agentuuri töörütmis üles kasvanuna olen tavaliselt augustist detsembri lõpuni oma kõige viljakamas loomeperioodis kuni aastavahetusel poolsurnult maha kukun. Kõik aastad pole vennad ja sel aastal olen täielikult mingisse enesepeegelduse ja otsingufaasi lülitunud. Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem.
Avastasin täiesti juhuslikult, et Tallinnas toimub mingi lahe jänese illustratsiooniga konverents ja teiste esinejate seas astub üles ka Bolti Head of Global Brand. Ostsin Baltic Brand Forum 2023 pileti lootuses leida sealt vajalik loominguline boost tuhmunud eneseusule ning kustunud loomingusärakale.
Esinejad mõjusid kohe rahustavalt. Minu erinevad muremõtted ei ole ainult minu omad ja tundub, et kogu loomevaldkond valutab südant samade teemade pärast. Ligipääs enneolematult suurele hulgale andmetele, pidev fookus efektiivsusel ja kvantiteedil on muutmas kogu maailma ühesuguseks venivaks olluseks, mis peaks paberil kõigile suhu mahtuma, aga reaalsuses ei lähe mitte kellelgi kurgust alla.
Paul Kemp-Robertson / Co-Founder / Contagious
- “Juhid ja mänedžerid ei tapa loovust sihilikult. Aga pidev produktiivsuse, efektiivsuse ja kontrolli tagaajamine õõnestab loovust süstemaatiliselt.”
- “Loovidee on oma definitsioonilt uudne. Kui aga idee on päriselt uus, tuleb sellega alati kaasa risk. Ja just selle riski pärast on inimestel tihti mugavam säilitada status quo.”
- “Vaieldamatult parimad ideed algavad tihti vaidlusega.” (minu tõlge väljendile “Standout ideas start with a stand-off.”)
Antonio Bechtle / Creative Director / BM Boutique
- “Kui kõik otsused põhinevad samadel andmetel, muutuvad kõik otsused samasuguseks.”
- “Suur viga on arvata, et andmed teavad inimestest rohkem kui inimesed.”
- “Kõik brändid on täna “ideaalsed”. Sõbralikult positiivsed, lõbusad, targad, inspireerivad, usaldusväärsed ehk siis kokkuvõttes ebainimlikud.”
Maksymilian Malicki / Head of Global Brand / Bolt
“Inimesed arvavad, et mu töö on niisama lolli mängimine ilma konkreetse eesmärgita. Tegelikkuses on mu töö lolli mängimine väga selge eesmärgiga.”
Ootasingi Maksymiliani esinemist kõige rohkem, sest eemalt vaadates tundub tema töö minu jaoks täiesti võimatu ja lootsin natuke sisse piiluda, kuidas sellisel tasemel loovinimeste mõtlemine välja näeb. Esitlus oli loomulikult veatu ja täitis mu ootusi mitmekordselt. Kõik, mis käsitlust leidis, oli nii põnev, et ei jõudnudki väga märkmeid teha. Mis meelde jäi, et olen kõiges temaga täielikult sama meelt ja näen turundust väga sarnaselt. See oligi tegelikult kõik, mida mul vaja oli.
Lisaks salvestasin paneelilt mõtte, loodetavasti ei eksi mälu nüüd numbritega, et selline kõige keskmisem inimene näeb päeva jooksul laias laastus kokku 10 000 reklaami. Ja nendest 95% ta ignoreerib. Lisaks laetakse YouTube’i iga päev hoomamatus koguses videosid. Sellele astronoomilisele numbrile lisandus eelmisel aastal ka AI genereeritud materjali hüppeline kasv. See kõik kokku tähendab, et brändid võitlevad põhimõtteliselt võimatut sõda tähelepanu nimel. Ja see tähendab, et olulisem kui eales varem on eristumine, unikaalsus ja iseloom.
See mõte jäigi vist minu jaoks kõige rasvasemalt kõlama, sest olen sama tundnud juba pikalt. Praegu peaks kõikidel brändidel olema põhiline fookus millegi tõeliselt unikaalse ehitamisel, mitte efektiivsusel, kvantiteedil ja kasvul. Leida üles see miski, mille eest keegi teine seista ei julge.
Kokkuvõttes leidsin ürituselt palju eneseusku, mida olen viimasel ajal taga otsinud. Näen asju väga sarnaselt parimate loovinimestega kogu valdkonnas. Ma ei peaks endas nii tihti kahtlema. Ja ilmselt ei peaks seda tegema ka sina.
Unleash bravery!
Autor: Rainer Olbri